Avatar billede gurugundy Nybegynder
29. februar 2004 - 20:08 Der er 7 kommentarer

Harddisk - windows xp viser en forkert størrelse

jeg ved jeg har en harddisk på 3,93 gb, men windows xp siger at den kun er 1,95 gb.  Harddisken er formateret med fat32 - jeg har fundet disken i bios og der siger den 3,93 gb. håber at der er nogen som kan hjælpe mig!
29. februar 2004 - 20:13 #1
Prøv at gå ind i Diskhåndtering. Der er sandsynligvis oprettet en partition på de 1,95 gb, resten er måske ubrugt.

Start->Programmer->Administration->Computeradministration
Vælg Diskhåndtering i venstre side
29. februar 2004 - 20:17 #2
Hvis du ikke får vist menupunktet Administration, kan du højreklikke på Start-knappen, vælge Egenskaber, og klikke på knappen Tilpas. Her kan du slå visning af Administrationspunktet til.
29. februar 2004 - 20:19 #3
Du kan ved hjælp af et program som f.eks. Partition Magic ændre størrelsen på partitionen, så den udnytter hele harddisken.
Det kan ikke gøres ved hjælp af værktøjer i Windows, med mindre du kan slette den nuværende partition, og herefter oprette en ny.
Avatar billede gurugundy Nybegynder
29. februar 2004 - 20:19 #4
jeg er inde i computeradministration nu, har du mulighed for at jeg kan sende et screen shot? eller ved du hvad jeg skal kigge efter
29. februar 2004 - 20:21 #5
Vælg Diskhåndtering i venstre side.
I højre side af dialogboksen vises nu grafiske billeder af alle dine diske.
Her kan du se størrelsen på diskene, og hvorledes de er udnyttet.
Avatar billede gurugundy Nybegynder
29. februar 2004 - 20:21 #6
hvor finder jeg Partition Magic
29. februar 2004 - 20:23 #7
Partition Magic er et program, der skal købes. Der findes en trial; men den kan ikke udføre operatonerne på disken.