Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:32 Der er 82 kommentarer og
2 løsninger

Afsteming om navne-skift på Eksperten.dk

http://www.eksperten.dk/spm/46919
http://www.eksperten.dk/spm/46923

Der udlodes 10 point til hver bruger som giver mig medhold i sagen ;)
Avatar billede mystart Nybegynder
31. januar 2001 - 17:36 #1
Jeg gør...!
Just \"littlemad\" :))
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 17:38 #2
Jeg gør desværre ikke!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 17:38 #3
Hvad skal det gøre godt for da ? Tror du admin vil se anderledes på sagen hvis der er 15 personer der giver dig medhold ?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
31. januar 2001 - 17:39 #4
Du får ikke min stemme.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:40 #5
Jamen det giver de flere point til mystart
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 17:41 #6
prodic:> nej, vel ? Det er da for latterligt med al den ståhej bare pga. folk ikke fatter reglerne, eller simpelthen ikke har læst dem !
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:42 #7
neeej, men hvis ikke jeg som minimum kan få min bruger og mine point tilbage, og i bedstefald måske en undskyldning fra admin(helt henne i fantasien) så skal jeg forsætte med at husere på eksperten.dk, og istedet for at glæde andre brugere med min viden om multimedie udvikling, så skal jeg gøre admins arbejde som enkel admin endnu hårdere end det er i forvejen!
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 17:43 #8
TD->Ja vi har ganske enkelt aldrig været mere enige end vi er nu. :-)
Reglerne har talt. Adlyd dem og det hele ville være meget nemmere.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:44 #9
Og så bliver det ikke med en bruger - men med både 5, 10 og 20 brugere!
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 17:45 #10
Verymad : Hvorfor tager du ikke direkte kontakt til dem, og spørger dem pænt om det ikke kan lade sig gøre at få dit gamle brugernavn tilbage, istedet for at lave alt den ståhej pga. du ikke har læst reglerne. Nogle gange undrer man sig altså meget.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:45 #11
kald mig barnlig, egoistisk eller dum.

The Saga continues...
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 17:46 #12
Hvorfor bruger du ikke en venlig tone..istedet for den tone du bruger nu. Venlighed kan nu bringe en langt!!! Længere end sure miner.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 17:46 #13
verymad:> *suk* jeg gider ikke engang begynde at kommentere sagen.. som prodic siger \"Reglerne har talt. Adlyd dem og det hele ville være meget nemmere.\" .. !
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:47 #14
\"Verymad : Hvorfor tager du ikke direkte kontakt til dem, og spørger dem pænt om det ikke kan lade sig gøre at få dit gamle brugernavn tilbage, istedet for at lave alt den ståhej pga. du ikke har læst reglerne. Nogle gange undrer man sig altså meget.\"

1. Jeg har læst reglerne, og er også overbevidst om at jeg absolut bevæger mig i gråzonen
2. Jeg har kontakte info@eksperten.dk, men det giver ikke andet en smileys.
3. En ting er regler, men kigger man på den konkrete situation så synes jeg absolut at man burde lave en undtagelse!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 17:47 #15
verymad:> 5, 10 & 20 brugere... hvilken gavn skal det gøre? du ved udemærket godt at vi nakker snydere med det samme vi ser dem ..
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:48 #16
\"Hvorfor bruger du ikke en venlig tone..istedet for den tone du bruger nu. Venlighed kan nu bringe en langt!!! Længere end sure miner.\"

Helt enig...men på et tidspunkt så render man tør for venlighed.
Jeg synes selv jeg startede navneskiftet meget venligt - men så får jeg bare kold vand i hovedet af admin!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 17:50 #17
verymad:> \"- men så får jeg bare kold vand i hovedet af admin\" >> FORDI NAVNESKIFT IKKE ER TILLADT!!!!!! FAT DET DOG!!!
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:55 #18
tdaugaard > forstil dig selv i min situation om et andet navn - og udtal dig så.
Det er også nemt at sige at man ikke vil have perkere ind i landet, hvis man ikke selv er forfulgt i sit land...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 17:56 #19
Det er ikke tilladt.

Så fat det dog, du kan jo heller ikke ændre dit person nummer (uden en operation).
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 17:59 #20
james_t_dk, nu er der altså lige forskel på personnummer og navn din tåbe.
Folk kommer altså ikke til mig og siger :

Goddag 230882-1521, sikke en dejlig dag det er i dag.
De siger Goddag Niels, sikke en dejlig dag det er i dag - hvis det altså er det som de siger.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 18:01 #21
Du ved jo fra tidligere at jeg syntes at adm. var lovligt hårde ved dig. Jeg vil også gerne have pointsene men det er jo ikke så objektivt når du samtidigt udlover point.

og james - er du sikker på at det ikke bare er lidt overdrevet at sammenligne et navn på eksperten.dk med vores personnummer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 18:08 #22
Regler er til for at bliver overholdt.

Hvis de ikke bliver det bliver der indført stramninger.

Folk køre forstærkt: Flere fart kamerare på vejene.

Folk køre over for rødt: Kamerare i lyskryds, der skriver bøder ud (i Århus).

Folk stjæler: Mobiltelefoner kan spæres, special kort beskytter PC\'er, B&O har en arbejdsgruppe der arbejder på at bygge sporing ind i udstyret.

Pirat kopier: Skat på CD-brændere og skiver

Det er på tide at det får konsekvens at gå i mod reglerne.

Florida har en regel 3 strikes and your out. Begå tre strafbare forbrydelser og det er livstid. (intet under de har overfyldte fængsler)

Glem de points og det navn.
Hvad får du ud af de points?
Jeg har hentet nogle heldige points, men om jeg er nr. 9380 eller nummer 250000 betyder intet. Jeg er her for at få hjælp og hjælpe. Det er ideen i eksperten!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 18:10 #23
Hvad koster det så for Niels at få et nyt navn?

Det er ikke gratis. Betragt det som prisen for dit nye navn!
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 18:15 #24
Vi er til for reglerne.
Reglerne er vigitgere end noget så ..... subjektivt som mennskelige hensyn.
Reglerne længe leve.

Og så et trefoldigt hurra!
Hurra, hurra ... hurraaaaaah!

James du snakker meget udfra den forudsætning at regler er over alt og littlemad er som dig. Du er måske ikke antropolog, men lidt menneskekender skulle der jo gerne være i os alle.
Og lidt indlevelsesevne er heller ikke at foragte.
For mange herinde er en del af ekspertens eksistensberettigelse at der er lidt spil i det om at få flest points.

Heldigvis har littlemad da kun været i problemer så han undgår - livsvarigt.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 18:19 #25
Er hans virkelige navn nu at sammenligne med kaldenavnet herinde på eksperten?

Hvis jeg tegner en din fod på et stykke papir - er du så helt sikker på at du ville vide om du helst vil have din virkelige fod hugget af, eller at jeg krøller papiret med en tegning af din fod?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 18:21 #26
verymad:> \"forstil dig selv i min situation om et andet navn - og udtal dig så.\" tjae .. jeg ville bare beholde et jeg har .. jeg har valgt et nick ud fra mit eget navn da jeg ikke gider finde på noget specielt så det problem får jeg aldrig.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 18:24 #27
Og littlemad - du burde selvfølgeligt heller ikke begå selvtægt, men da der ikke er nogen overordnet instans i denne slags situationer... har admin jo nok det sidste ord.

Prøv lige allesammen at spørge jer selv: Hvad var vi uden eksperten? Der var vel ikke den store forskel. Der er utallige andre sites magentil, og hvis eksperten slet ikke var der ville nerd.dk hurtigt dukke op (ved ikke om det eksiterer).

Hvad var eksperten så uden hver og en af os?
Intet. . . .
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 18:29 #28
nvhit: så indlev dig i det her, du bliver ramt af en der køre for stærk og bliver slået til grønsag!

Længe leve reglerne!

Ville erikjacobsen have et nyt navn, så måtte han bide i det sure æble! Det ville koste ham hans placering. Det ville være prisen for at skifte navn.

Den dag vi alle får en digital identitet, så bliver du låst til den når du er på nettet, selv visse chat rum vil være spæret, fordi du har det forkerte køn, uddannelse eller ligende.

Det er fremtiden, vi må indse at vi bliver mere og mere løst til vores identitet på nettet! Sådan er livet bare.

Man har et standpunkt til man tager et nyt!

Ja det har man, men hvis man altid har det standpunkt der er til ens egen fordel, så er man jo en vatpi*. Man må bide i det sure æble når man ændre sin indstilling til ting, og bagefter indser at det nok ikke var rigtigt.

Sådan er det virkelige liv.
Hvis Verymad får sine points igen, så giver jeg mine points væk, for så har reglerne ingen værdi.

Jeg syntes personligt at pointsystemet skulle være som på http://forum.java.sun.com/.

Stiller man et spørgsmål kan man give et point for et svar.

Man kan optjene points ved at svare, men bruger ikke af dem når man stiller et spørgsmål.
En gang hver måned nulstilles point scoren, og der gives en sponsor gevinst til den med flest \"duke dollars\"!

Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 18:33 #29
Ekspertens eksistens kan ikke afhænge af at nogen ikke må ændre deres navn.

Handling skal medføre Konsekvens.

I england er der blevet fyret folk der sendt porno rundt med E-mail, firmaet havde en politik der sagde hvis du gør det, er det ud.

Handling: Porno med e-mail.
Konsekvens: Fyrring.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
31. januar 2001 - 18:34 #30
Hvor svært ka det være. Der er opstillet nogen regler, og de skal selvfølgelig følges! Så er der ikke mere at sige til det!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 18:39 #31
andyholt2:> åbenbart svært nok :-(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 18:43 #32
tdaugaard & andyholt2: ;-) Hvis reglerne var på russisk var det måske lettere.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
31. januar 2001 - 18:45 #33
He he... Ja åbenbart. Det er nok ikke alle, der er lige så intelligente som os. *GG* :)
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 18:45 #34
Det her er næsten håbløst...
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 18:49 #35
Der er politiske regler, og så er der moralske regler - om dem synes jeg at admin og visse brugere her er fuldkomment blottet for...!

Eksperten.dk er altså ikke noget som jeg dyrker som en seriøs del af mit liv.
Så at begynde at ævle om digitale identiteter er noget hø.
Jeg vil bare gerne have at mit lille hoved ikke behøver at skulle rumme 2 milliarder brugernavne og passwords!
Derfor er SoulEdge og Armory to døde brugernavne nu.
Der er nogle der ikke har set pointen i mine handlinger....regler er til for at blive brudt, eller ændret.

At køre for stærkt og få store bøder?
Hvad snakker du om din høtyv?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 18:50 #36
Eller også er de så intelligente at det er slået klik!  ;-) (I doubt it)
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 18:53 #37
Jeg fatter ikke al den ballade pga et brugernavn. Reglerne er tydelige på det punkt. Vil man ikke overholde dem, så må man gøre det på den rigtige måde->Forfra! hvor svært kan det være....

Når du nu selv er sikker på, at du bevæger dig i gråzonen, hvorfor F**N går der så ikke ret længe inden du overfører de point til din nye bruger istedet for at afvente Admins holdning til den overførsel.  Hvorfor tager du ikke kontakt til Admin via mail???? hvilket jeg tvivler på at du har gjort inden du prøvede den overførsel!! Får du i en mail at vide, at det må du ikke(hvilket du gør), så er den potte jo ude af verden.
Tag dog kontakt til dem, og forhør dig om din sag. Hvor svært kan det være, får du nej, så tag det nej for et nej og hold op med at brokke dig.

Og den med regel uden undtagelse....Yeah Right! - fortæl mig så lige hvorfor netop DU skulle have lov og ikke andre.....venter spændt på dit svar! Er du noget specielt siden du skal have lov!!
Det fede ved reglerne herinde er at de netop bliver opretholdt uden undtagelser - Regel=Konsekvens hvis den bliver brudt.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
31. januar 2001 - 18:54 #38
Verymad >> Hvis man er utilfreds med de gældende regler, skal man da prøve at ændre dem i stedet for at ignorere/bryde dem.
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 18:56 #39
Verymad->Hvis du ikke dyrker det som en seriøs del af dit liv - HVORFOR betyder det skide brugernavn så så meget for dig???
Undskyld de hårde ord, de er ikke ment hårde men bestemte.
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. januar 2001 - 18:59 #40
verymad<--> Drop dit gamle navn med ALLe point der var, slet det, og få et nyt. Det gjorde corex, og mistede sine 6000 point.

Hvis det at du vil skifte brugernavn ikke er så vigtigt at du vil aflevere dine point for det... så er det noget p-j-a-t!!! Og så går der nok ikke 2 uger før du vil skifte igen.

Desuden opføre du dig som en 8årig hvis sandslot de andre børn har ødelagt!
Jeg tror bestemt ikke at hverken trusler eller den åndsvage fremgangsmåde vil hjælpe det fjerneste!

Desuden kan du rent teoretisk blive meldt til politiet for chikane. Du har åbenlyst skrev at du gør det udelukkende for at irretere os andre.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 19:00 #41
Verymad, at køre for stærkt er regelbrud.

Det er et forsøg på at vise min mening, det er lidt hårdt sat op!

Men ideen er den at en handling har konsekvens.

Jeg kan godt se at det er synd for dig at du skal huske på mere end et brugernavn. Det må være næsten lige så svært som at forstå ekspertens regler.

Er fartgrænser politiske eller moralske, måske begge dele. Det er eksperten.dk\'s politik at det kun er lovligt at have et brugernavn, samt at man ikke må overføre points.

Det er kun tilladt at oprette én bruger pr. person, således at man ikke anvender forskellige idenditeter, og dermed også har mulighed for at tildele sig selv point.

De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.

Avatar billede tommyf Nybegynder
31. januar 2001 - 19:01 #42
prodic<--> Tænkte på prævis det sammme. Mit hovede indeholder på stående fod over 30 forskellige brugernavne og kodeord som jeg bruger på nettet.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 19:21 #43
Littlemad, det lyder som om stemningen er at reglerne her for alt i verden  skal overholdes og der må ikke sættes spørgsmålstegn ved det.

Man kan i øvrigt ikke sammenligne med reglerne der gælder i det virkelige liv, hvis holdningen her bare er \"følg reglerne og hold kæft\".

I den virkelige verden er regler jo ikke noget statisk. Regler udvikler sig og forandres efterhånden som der dukker sager op der sandsynliggør at de ikke fungerer rimeligt.

F.eks. var fartgrænsen engang 30 km/t for motorkøretøjer i Danmark, reglerne var at kvinder ikke måtte stemme etc. etc.

DERFOR skal man ikke ALTID bare se regler som noget gudsophøjet der blindt skal adlydes. Hvis alle gjorde det, havde kvinder stadig ikke stemmeret og de fleste af os var måske fæstebønder;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. januar 2001 - 19:27 #44
nvhit<--> Men hvis 3 personer har en anden mening der er 100% modsat at hvad de resterende 9.997 mener er det jo selvfølgelig også bedste hvis de får lov til at bestemme. Det er jo trosalt ikke et demokratisk land vi lever i.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 19:34 #45
Ja, men netop! Hvis der kun er James, Andy og Daugaard der er problemet så burde alle vi andre 9997 jo få ret!

Det er jo trods alt et demokrati vi lever i.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 19:39 #46
;-)
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 19:39 #47
nvhit->Tror såmænd nok at I er i undertal.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 19:42 #48
Nej, men seriøst så virker det som om at den del af eksperten-undersåtterne der tør udtale sig, stemmer for at regler skal overholdes og skråt op med alt andet.

Det må man så bøje sig for. Ganske som f.eks. Gore gjorde det i the States. Så Littlemad, der er nok ikke andet at gøre end oprette en ny profil hvis du har mod på det efter dette.

Held og lykke.
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. januar 2001 - 19:46 #49
nvhit<--> Man ændre ikke noget ved at ødelægge det for de andre. Kontakt ErikJakobsen (Top1). Han er sammen med nogle andre ved at lave et udkast til nogl nye regler... det er lidt mere konstruktivt.

Ellers kan I kapre et fly og true med at skyde alle ombordværende hvis ekspertens regler ikke laves om... var det noget?

Den er i hvert fald lige så god som den HvisJegErEtDumtSvinDerIkkeErTilfredsSkalJegNokØdelæggeDetForDeAndre-holdning.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. januar 2001 - 19:51 #50
------->>>> Verymad

Helt ærligt, du er bare en af dem der endnu engang er for meget. Du benytter et 100% gratis system, som ikke er overklistret med banner reklame og lignende. Brug det dog som det er eller gå forbi det og bland dig uden om.
Hvis du har så svært ved at huske de forskellige navne du bruger rundt omkring, så opret en mappe i dit mail program der hedder Forum, opret en under mappe til hvert forum du bruger og læg en mail derind med pass og bruger navn.
Jeg fatter overhovedet ikke at du selv mener du har ret til at opføre dig på denne måde. Som sagt 100% gratis så må du fandme også rette dig efter de regler udbyderen stiller.
Når jeg invitere gæster hjem til mig selv, så får de sgu ikke lov til at aske på gulvet bare fordi ulækre Ole giver dem lov til det når de er på besøg hos ham.PUNKTUM.
Hvis vi måtte skifte bruger navn så tosset som vi ville, så ville det blive meget svært for admin at finde den rigtige synder. Hvad med de navne som en person har brugt men ikke bruger længere......skal de kunne bruges igen, så alle os andre brugere ville blive godt skide forviret over hvem Børge99 var i går og hvem han er i dag for slet ikke at spørge hvem han er i morgen. Hvis alle havde haft brugernavnet Børge99 og dette navn blev brugt til at fuske med en dag, så ville det jo også gøre det sværere at finde ham der egentligt fuskede selv om et navne skift blev logget i en DB.
Ja det er sgu nødvendigt at feje fuskere af bordet, så de ikke kan stjæle point til sig selv...........godt nok er det jo pisse ligegyldigt hvem der ligger Nr. 1 og hvem der ligger Nr. chok, men der er jo noget psykologisk over at bruge et Point system........hvis du ellers bruger lidt logisk tanke vil ideen sikkert poppe op for øjenene af dig.
Uden Point systemet ville eksperten.dk sikkert ikke være det som det er i dag (Uhyggelig tanke).
Jeg siger mange TAK til folkene bag eksperten.dk fordi de har skænket os dette dejlige sted, og så fandme gratis også :-)) At de overhovedet gider at bruge deres tid på folk som dig der tror man bare kan gøre som det passer sig, fatter jeg overhovedet ikke. Du skulle sgu bare have et los i røven hvis du ikke vil infinde dig under reglerne. Bliv dog voksen menneske.

Og det var så min mening
Bo Johansen
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 19:55 #51
Hmmm, Tommy. Det smarteste er nok, at læse de foregående indlæg hvis Eksperten ikke skal ødelægges af folk der spørger om noget når det allerede fremgår meget tydeligt i samme \"tråd\".

Dette er noget som står lige her ovenover:

\" Kommentar fra nvhit
31/01 2001 18:24:41    Og littlemad - du burde selvfølgeligt heller ikke begå selvtægt, men da der ikke er nogen overordnet instans i denne slags situationer... har admin jo nok det sidste ord.

Prøv lige allesammen at spørge jer selv: Hvad var vi uden eksperten? Der var vel ikke den store forskel. Der er utallige andre sites magentil, og hvis eksperten slet ikke var der ville nerd.dk hurtigt dukke op (ved ikke om det eksiterer).

Hvad var eksperten så uden hver og en af os?
Intet. . . .  \"

Prøv at læse den første sætning inden i dig selv et par gange;-)
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 19:57 #52
bo->Jeg ville ikke have sagt det i så hårde toner, men ellers lyder det til at vi er enige.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 20:10 #53
Skal vi nu ikke lade stakkels verymad i fred og det er jo også tvivlsomt om han overhovedet har lyst til at komme her længere.

Og Bo - du har da ret i at ideen bag eksperten er god. Nu er det jo nok alligevel ikke sådan at vi alle bør falde på halen over Andreas og de andre eksperters gode hjerte og blå øjne.

Det er jo (nok) ikke en sur pligt og \"somebody\'s gotta do it\" der motiverer disse gutter.

De er sgu da udemærket klar over at de har et forum her der kan være guld værd. Jeg er en af de ældste (selvom jeg ikke er så gammel udenfor internettet) i flere af de fora der er på nettet og f.eks. i EuroInvestor (hvor jeg er æres-Gold-medlem) lød der samme andægtige toner fra mange af medlemmerne helt frem til den dag Jubii købte skidtet for adskilige millioner.

Vågn op og forstå virkeligheden. Fakta er at Eksperten har fat i guld med alle os fjolser der render rundt her og uden os ville folkene bag miste deres livs chance.

Men den motivation er der da egentligt ikke noget galt med. Længe leve kapitalisme og iværksætterånd. Blot er det alt for naivt og blå-øjet at tro at eksperterne gør alt arbejdet fordi det er et surt slid og hellere end gerne ville give f.eks. mig Eksperten hvis jeg ville føre det \"sure slid\" videre:-)
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 20:19 #54
Når det er sagt så er der efter min mening meget rigtigt i det som taugaard, prodic, bo.. osv. siger.

Reglerne er der. De var måske lige hårde nok ved verymad, men det er nok svært at undgå den slags ofre i krigen mod snyd.

Derfor har jeg nu stadig lidt ondt af dig verymad.
Avatar billede fcs Novice
31. januar 2001 - 20:29 #55
Regler er regler og jeg mener at de er iorden!!!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 20:29 #56
Det er ok med regler. Men jeg mener bestemt der bør være plads til fleksibilitet. \"verymad\" forsøgte på intet tidspunkt at snyde. Det har jeg svært ved at tro, nogen overhovedet kan være i tvivl om.

I tilfælde som dette burde de kære admins jo netop vise, at de er voksne mennesker der kan tænke selvstændigt. Her burde man have gjort en af de (få) undtagelser der bør være plads til.

NanoQ
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 20:36 #57
naonq->Hvis verymad nu kontakte Admin for at førhøre sig inden det skete så var denne debat slet ikke nødvendig. Hvem ved måske kunne det lade sig gøre at få sin gamle profil tilbage. Men med den tone der bliver anvendt og den måde hvorpå det er forsøgt, så skal man jo nok ikke forvente den helt store positive holdning vel!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 20:44 #58
prodic, alternativt kunne admin, som jo har langt større erfaring herinde, vise at han kunne håndtere situationen fleksibelt, og kontakte verymad hvis han var i tvivl om der var sket reelt forsøg på snyd.

Var den løsning valgt, havde vi sluppet for denne ligegyldige diskution, og alle havde været glade og tilfredse.

Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 20:53 #59
nanoq->Skal admin nu kontakte folk der bryder reglerne åbenlyst??? Og der er jo netop ikke tale om decideret snyd, men dermod bare et bud på reglerne.
Det er jo ikke op til admin, men derimod op til verymad at gøre noget for at få sin profil tilbage. Det kan da aldrig være Admins job, at komme krybende of sige, vil du gerne have din profil tilbage - vi er kede af det men du brød reglerne.???? Jeg spørger bare.
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 20:54 #60
et brud skulle der stå.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 21:04 #61
prodic, jeg siger ikke, at admin skal komme krybende tilbage. Jeg siger admin skulle ikke have slettet den profil i første omgang. Jeg mener admin burde have udvist fleksibilitet i et tilfælde som dette.

Jeg har selv været bruger af Eksperten længe, men er først for nylig begyndt at være rigtig aktiv igen. Efter længere tids fravær, er det meget tydeligt for mig at se, at en af de vigtigeste ting på www.eksperten idag tilsyneladende er at buste \"snydere\".
Det er muligt jeg tager fejl, men engang var Eksperten fyldt med folk der kunne tænke selvstændigt.

Desværre ser det ud til, at Eksperten er ved at udvikle sig i en noget anden retning, end det oprindeligt var formålet (skulle jeg definere den retning, ville jeg fornærme så mange \"eksperter\", at jeg vist gør bedst i at tie).

Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 21:19 #62
Retningen kan vi ikke være uenige i, men det er vel ikke Admins skyld men folkene herinde der skaber den retning. Jeg tvivler seriøst på at en afblødning at reglerne ville skabe et bedre forum.
Og igen det er vel om til Verymad, at gøre noget for sagen. Men en venligere holdning skulle det vel ikke være helt umuligt at få sin gamle profil tilbage igen. Men det kræver trods alt en attitude-ændring fra verymad.
Ang. det med snydere - Der bruges lang tid på det, men det er vel også nødvendigt for at det hele ikke løber ud i sandet og dermed ender længere væk fra formålet end det var tiltænkt.
Avatar billede nvhit Nybegynder
31. januar 2001 - 21:33 #63
Jeg er desværre enig med nanoq. Konflikter opstår netop når regler bliver håndhævet uden at tænke over under hvilke omstændigheder der ligger bag.

F.eks. er Politiet i deres ret ifølge reglerne til at uddele mange flere bøder end tilfældet er. Men selvom de bør være langt mindre fleksible end et forum som dette (pga. indlysende årsager) så er man i politiet alligevel så fleksible at den ene dag hvor man kører 1 km over fartgrænsen så får man mok blot en advarsel (højst).

Hvis reglerne bliver overholdt uden iøvrigt at tænke selvstændigt så vil sagerne der er på kanten uvægerligt give diskussion.

Men det er rigtigt - cheatbusters er her mange af. Og det er vel også forståeligt. Da folk kom til det vilde vesten levede man faktisk uden lov og orden i flere år indtil nogle fik mere end andre så hyrede de sikkerhedsvagter og iværksatte systemer med sheriffer.

Der er måske nogle herinde der har fået skrabet mange point sammen og bruger en del tid på at sidde på deres points.

Det er måske menneskeligt nok, og jeg har ikke løsningen på dette problem. Reglerne bør ikke fortolkes så stramt om hidtil, men er der ressourcer til at optræde mere gelinde?
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 21:54 #64
Jeg synes det er vildt unfair at Andreas_Admin og dem som ligger bag kan sidde og spinde guld på at smide brugere ud.
De vil have andre Co. Admins skal melde sig og arbejde gratis....hmpf...

Det eneste Andreas får ud af det her er at han viser hvem der er præsident, hvem der bestemmer og hvor god han er til at håndhæve ting her på siden.

Jeg er adskillige gange blevet standset for at køre for stærkt, men som regelt så får jeg altså bare........okay, Niels - det var kun et par kilometer for meget, husk det lige en anden gang...og så slipper jeg med en advarsel!
Det er meget muligt at man skal læse hele høstakken af regeler igennem, men det har jeg altså ikke fået gjort så, men at man så ikke kan nøjes med en advarsel...
Næeh - man får frarøbet sin status, rob og stob.

Sådan noget halm...
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 21:56 #65
Hvis i gammelexperts kunne tage jer sammen og se den konkrete sag, og så jeg kun få en løftet pegefinger...såeh...!

Og hvor mange skal sige at jeg har kontaktet ham andreas, dengang jeg i første indlæg \"Jeg vil have NYT NAVN\" blev gjort opmærksom på at jeg skulle kontakte admin!

Så får man først svar dagen efter, og ser teksten \"Begge brugere er slettet\", uden yderligere forklaring.

SÅ BLIVER MAN EDDERMAN\'ME STIK TOSSET!!!
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 21:59 #66
Der er måske ressourcer nok, men hvorfor bruge tid på en så klar overtrædelse af reglerne som det er tilfældet her. Situationen kunne have været tacklet ganske anderledes fra verymad\'s side. Det er grundlæggende der fejlen ligger.
Admin har overholdt deres regler til punkt og prikke, og har ikke lavet nogle undtagelser i dette tilfælde. Det er helt fint med mig, da jeg ikke mener det er deres fejl men derimod verymad\'s fejl. Og så er den ikke længere.

Alt den snak om fartregler og det gamle vest finder jeg ikke særligt relevant. Beklager. Og regler er jo til for at blive overholdt. Havde der været en anden fremtoning fra synderens side, så havde situationen været en helt andet. Det må I da give mig ret i. Den her facon er ikke den mest \"I må godt nok undskylde\" måde at få sin gamle profil tilbage på eller i det mindste virke lidt undskyldende. Enige?

Det kan aldrig blive admins opgave at virke gelinde, men derimod brugeren der gerne vil opnå noget som reelt set ikke kan lade sig gøre pt. pga. man er blevet slettet. Bliver reglerne først bøjet lidt, så kan det jo ende helt galt. Så hellere have en konsekvens bag reglerne.

Måske ville det også forhindre at folk kørte så meget for stærkt, hvis der kom en bøde med der samme bare kørte en kilomet i timen for stærkt. Og ikke den blødsødenhed de nu engang strør om sig med. Bare en holdning.
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 22:03 #67
verymad : Hvis du havde kontaktet Admin, hvorfor hulan venter du så ikke til du har fået et brugbart svar fra dem. Så havde du da noget at forholde dig til, istedet for at skabe alt den her \"vi er sure - er vi\" stemning. Min mening er stadigvæk at du kunne have gjort noget bedre selv, og haft en anden fremtoning end du har anvendt indtil videre. Måske have tænkt lidt længere end tilfældet her viser. Skal ikke forståes negativt.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 22:13 #68
Denne \"Vi er sure - er vi\" stemning kom altså først dengang jeg fik en glædelig morgen respons kalde : \"Begge brugere er slettet\"...
En kort og kontakt besked, som virkelig gjorde at min kogeplade blussede op!!!!

FLAMEWAR!!!
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 22:15 #69
kalde = kaldet
kontakt = kontant
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. januar 2001 - 22:15 #70
<?> Hvordan er du over for dine omgivelser normalt </?>
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2001 - 22:15 #71
Har jeg ikke ret i, at du allerede på det tidspunkt havde overført point mellem 2 brugernavne??? Det er vel ikke det man kan kalde for at afvente admins svar.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 22:21 #72
det er rigtigt nok at jeg overførte point inden en bruger gjorde mig opmærksom på problemet. Men så snart jeg blev gjort opmærksom kontaktede jeg altså admin.
Og i min verden, så har jeg ikke tålmodighed til at vente.
Admin og Eksperten.dk er meget anderledes på flere punkter, blandt andet at det kun er eksperten.dk som leverer \"de hurtige svar\".
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 22:22 #73
\"<?> Hvordan er du over for dine omgivelser normalt </?> \"
Nu sletter mine omgivelser mig ikke lige sådan uden varsel...bortset fra det - godt nok.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 22:24 #74
Desuden kan jeg se grund til at vente når \"skaden allerede er sket\".
Jeg mener - det eneste jeg manglede da jeg kontaktede admin, var at leverer 300 point tilbage til SoulEdge inden jeg destruerede ham!
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 22:27 #75
Regler er normalt til for at glæde alle og for at undgå at nogle skal misbruge muligheder og genere andre - overtrædes en regel uden at omstændighederne nødvendigvis symbolisere noget misbrug, så droppes straffen normalt - eller også reduceres den kraftigt.

Indtil jeg kan få dokumenteret HVORFOR denne regel som jeg overtrådt har generet, irriteret og givet andre problemer så forsætter jeg denne - som du kalder det - chikane.
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 22:28 #76
Og hvad angår at straffe folk bare fordi de kører en kilometer eller 2 for hurtigt....

HALLO......det gør de i Rusland, Tyrkiet og andre steder hvor menneskerettigheder er noget man finder i fremmedordbogen.....jeg synes admin fratager mine rettigheder, min status - og mit navn, og det finder jeg dybt uacceptabelt.
Kunne han så ikke nøjes med 48 timers udelukkelse fra eksperten.dk
Avatar billede verymad Nybegynder
31. januar 2001 - 22:29 #77
Feedback anyone?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. januar 2001 - 22:54 #78
Hvis man giver en lov så vil alle.

Jo politiet lader nogle gange folk smutte, men det er jo ikke imens der står 20.000 andre og kigger på vel.

Hvis Admin gav dig lov til at skifte navn, hvad skulle han så sige til alle andre???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. februar 2001 - 07:45 #79
Nvhit: Regler er til for at blive ændret, og måske om et år man kan ændre sit navn på eksperten, men ikke nu! Sådan er det bare. Måske denne protest er starten på den ændring, men det ved vi først senere.

Verymad: Det jeg mente med Digital identitet er at, vores kære politikere vil give os alle en, når de gør det kan eksperten ændre sit login, og til den tid vil du kun kunne oprette en bruger.

Hvor gammel er du egentligt?

Vi straffer ikke folk der køre 1 eller 2 kilometer for hurtigt, politiet regner det ud efter en anden formel:
0-100 km/t trækkes 3 km/t fra, for udstyrets usikkerhed.
100-* km/t trækkes 3% fra, for udstyrets usikkerhed.

Det betyder at du kan få en bøde og nogen har fået, for at køre 51 km/t. Men i realiteten kørte du 54 km/t!

Alle: Verymad og hans støttere er vel ikke en og samme person. Han har jo truet med den slags forvirring!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. februar 2001 - 08:11 #80
Jeg er muligvis skizofren, men ikke af den grad. (igen så vi et unødvendigt eksempel på mistænkeliggørelse)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
01. februar 2001 - 10:29 #81
Nu svarer jeg for uigenkaldeligt sidste gang i dette \"spm.\". Tak for alle indlæg og holdninger, både dem som jeg er enige og uenige i. Mit svar er rettet mod dig verymad, for du er årsagen til debatten.

1) Hvis vi gør en undtagelse med dig, er der masser af andre, som retmæssigt bør få deres point tilbage.
2) Med din måde at reagere og true mig/Eksperten på, opnår du en eneste ting. Jeg bliver yderst modvillig, og ønsker ikke at hjælpe dig tilbage.
3) Nu har du kæmpet en brav kamp i 2 dage for denne sag. Hvis det virkelig er så vigtigt at skifte navn, hvorfor så ikke bare gøre det, og acceptere at point ikke følger med.
4) Du er på et website som har nogen regler, og dem gider du så ikke læse, hvilket jeg ikke kan tvinge dig til, men det hæver dig ikke over dem.
5) Du kontakter os efter du har lavet point-transaktion, og undskylder dig nu med, at du i din verden ikke har tålmodighed til at vente på svar. Det er dit problem og ikke vores.
6) Vi spinder ikke guld på Eksperten, men forsøger at udvikle det, og samtidigt tjene penge ved siden af. Jeg tilskriver det din uvidenhed, så du er lovligt undskyldt.
7) Du skriver pr. mail og poster derefter svaret, det er spild af kræfter og andre folks tid. Der bliver sendt mails til andre brugere hver gang ! Der har før været spm. hvor en bruger har lavet en \"fodfejl\", men valgt at reelt kontakte os via mail, og forklare det stille og roligt. Der er INGEN af dem, som jeg ikke har haft fuld forståelse for, og ikke hjulpet tilbage. Du har valgt en anden vinkel, og den virker så for dig. Det er ikke vores stil på Eksperten, og jeg vil ikke acceptere at skulle efterleve det.

Jeg synes det er så ærgeligt at vi skal bruge tiden på det her, og at du ikke bare er tilbage på din gamle profil, men sådan er det jo. Det er heller ikke lige stilen at oprette dagens anden bruger, lave et spørgsmål du kalder en \"afstemning\", hvor dem som giver dig ret får nogle point. Fortsæt endelig, du spilder din egen tid, og til dels også de andre brugeres. Jeg vil ikke bruge yderligere kræfter på det nu.

Håber virkelig du forstår mit synspunkt, og vil overveje din videre færd på sitet. Jeg undlader at lave en smiley, men stopper her !
Avatar billede nvhit Nybegynder
01. februar 2001 - 11:05 #82
Jeg forstår godt Andreas Adm.\'s synspunkter og de fleste punkter ovenfor er jeg ret enig i.

Det der var mit indlæg i denne diskussion var faktisk lidt fleksibilitet, og det fremgår jo netop af punkt 7, at det er kotume - fint.

Hvis det rent faktisk er kotume, kan jeg godt forstå at AA stiller sig lidt på bagbenene over verymad\'s fremgangsmåde, jeg har også selv flere gange sagt at selvtægt ikke er vejen frem.

Lige en lille bemærkning ang. punkt nummer 6: Selvfølgeligt spinder I gutter derinde endnu ikke guld på Eksperten, men det er jo ganske samme vilkår som bl.a. Søren Alminde (EuroInvestor), Erik Bak (Nyhedsindex) og mange andre var i helt op til den dag hvor det de havde bygget op kunne sælges for millioner (og rigtigt mange af dem!).

Det er jo ingen hemmelighed at det (ihverttilfælde ikke endnu) er en stabil årsindtægt i at have en portal, forum eller søgemaskine på internettet. Pengene er der først når skidtet sælges.

Eksperten er jeres opsparing og det er os der sætter pengene ind. Selvfølgelig kan I nemt undvære en af os, to af os, fem af os, men ikke os alle.

P.S. Håber ikke at dette gør det sværere at få folk til at arbejde gratis for jer!
Avatar billede madizone Nybegynder
01. februar 2001 - 11:34 #83
Jeg vil fra min side gerne undskylde alt den ståhej der har været.
Jeg har været lige lovlig hurtig til at fare i flint, og det er en fejl fra min side.
Jeg burde naturligvis også have kontaktet admin og bede om tilladdelse.
Undskylder endnu en gang.
Håber vi alle kan have en fortsat hyggelig tid på eksperten.dk
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
05. februar 2001 - 11:53 #84
madizone>> Er du verymad ? Jeg håber det, for dit sidste indlæg ser ud som om vi er ved at blive enige. skriv lige på info@eksperten.dk, så afslutter vi sagen \"privat\", og orienterer derefter øvrige, OK ?!

nvhit>> Tak for dit synspunkt, det lyder fornuftigt og jeg håber da du engang vil få ret, men har yderst svært ved at se det lige nu.