Avatar billede janni_jensen Nybegynder
29. februar 2004 - 13:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ungå importering af data

Hej Hvordan undgår man at andre kan hente ens data samt struktur, skal man lave det til MDE eller skal det være kodeordbeskyttet? Kan det passe at man ikke kan lave en mde fil i access 2000 versions databaser?
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2004 - 14:16 #1
In Access XP the default database format is 2000 not 2002. To make an MDE you need to convert th eformat to 2002 then you will be allowed to make your MDE.

An MDE will stop people getting at you rcode but it doesnt stop them getting at your tables and data.
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2004 - 14:19 #2
You could look at this link for further information on securing your dB.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/support/access/content/secfaq.asp
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2004 - 19:50 #3
.
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
05. marts 2004 - 10:09 #4
Jeg synes ikke rigtigt der er noget på den side, jeg har kigget på den tidligere, desværre. Men måske kan du hjælpe med noget andet...
Når min db bliver brugt opretter den selv en ny db hver gang, har jeg afkrydset noget eller et eller andet siden den gør det? Det er lidt træls når programmet bliver brugt mange gange i løbet af en dag. Det optager jo en del plads...
Avatar billede terry Ekspert
05. marts 2004 - 18:04 #5
The link I gave gives LOTS of informationon how to secure your database. If it isnt there then it isnt worth knowing! Making an MDE does stop people seeing your code, but it DOES NOT stop them seeing your table design! So it all depends on what you are prepared to accept.

ON to the next question! Are you saying that an erroe occurs and it makes a backup of the database? If so try ging into the tools+options menu. Then on the General tab uncheck the fields in the "Name AutoCorrect" area. I have a feeling that using autocorrect can cause this problem!
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
09. marts 2004 - 23:52 #6
Jeg ved ikke om det hjælp, da jeg ikke kan afprøve det enfnu, men du får points... Så må jeg vende tilbage hvis det ikke virker når jeg kommer dertil