Avatar billede speedfreak Nybegynder
28. februar 2004 - 18:07 Der er 6 kommentarer

speed på dvddrev?

Jeg ved godt at det her har været oppe før, men nu skal jeg have det her problem løst! Jeg har et pioneer 119 dvddrev som normalt kan køre op imod de 16-17x speed og har også gjort det før på min maskine med xp. men nu efter geninstall kan det max køre med 3-4x speed :( Hvad er der lige galt har prøvet med msi dvddrev også, og med en masse andre aspi drivere osv. med det resultat at det nu kun køre max 2,3 speed! :(
Avatar billede jnaas Nybegynder
29. februar 2004 - 01:32 #1
prøv at kontrollere om dit drev køre i (U)DMA mode og ikk PIO, PIO er en overførselsmetode som er væsentlig langsommere end (U)DMA!!

Du kan finde disse instillinger under egenskaber for hardwaren!!
Avatar billede speedfreak Nybegynder
29. februar 2004 - 01:53 #2
det gør de
Avatar billede speedfreak Nybegynder
29. februar 2004 - 15:49 #3
nogen bud? det er jo som at blive smidt tilbage til win 3.11 :(
Avatar billede jnaas Nybegynder
01. marts 2004 - 14:54 #4
"det gør de" hva gør de?? PIO eller DMA???
Avatar billede jnaas Nybegynder
01. marts 2004 - 14:56 #5
har du prøvet at installere bundkortdrivere.... IDE bus driveren har en del at skulle habe sagt!!
Avatar billede speedfreak Nybegynder
04. marts 2004 - 02:33 #6
yep alle de originale drivere er inde og bægge min drev køre med dma ikke pio
så det er ret underligt, da det har virket fint før geninstall af xp