Avatar billede danger Nybegynder
28. februar 2004 - 17:26 Der er 5 kommentarer

hjælp til opsætning i bios!

med den clockfrekvens jeg har nu 2.3 ghz hvor høj eller lav er det bedst jeg sætter min multiplier factor. Den står på 11.00 nu ved sgu ikke om det er bedst at sætte den lavere eller højere
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. februar 2004 - 17:28 #1
Da alle CPU'er er multiplier låst, kan du kun pille ved FSB for at tune din PC.

Man kunne lukke nogle broer på AMD's CPUer (og kan måske stadig) for at låse dem op, men det kan du søge mere om på ex. www.tomshardware.com.
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. februar 2004 - 17:29 #2
Hov ... det skulle have været et svar.

Konklusionen på ovenstående er: Den skal stå til det som CPU'en er "født" til.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. februar 2004 - 17:31 #3
Det kommer helt an på hvilken cpu du har. De fleste har låst multiplieren, men der findes enkelte fortrinsvis fra AMD der er låst op. Om du skal ændre den, hvis du kan? Tjah, din FSB er jo i forvejen temmelig høj, så det er spørgsmålet om maskinen bliver meget hurtigere og ikke mindst stabil. Hvis dit spørgsmål går på at en given cpu hastighed yder bedre ved en bestemt multiplier må svaret være nej.
Avatar billede danger Nybegynder
28. februar 2004 - 17:39 #4
altså har en amd barton 2500+ 1833 som jeg clockede til 2.3 så det jeg ville vide var om det ville svare sig at sætte mulplier factor højere eller lavere
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. februar 2004 - 23:47 #5
Hvis du nærlæser svarene fra jpvj samt undertegnede vil du se at multiplier sandsynligvis er låst og ikke kan æmdres. Men du kan jo prøve dig frem.