Avatar billede morty Nybegynder
28. februar 2004 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan stopper man for reply mail

hej

Har windows 2000 kør sammen med exchange 2000.
hvis man sender til et email adresse som ikke findes i exchange
så får afsender en email fra postmaster@mitdomain.dk
at bruger eller email findesikke@.mitdomain.dk findes ikke

hvordan kan man slår den fra,
eller hvordan sæt man sådan en konto for ex. administrator konto til at modtager alle email sendt til mit domain..

håber i kan hjælp..
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2004 - 15:06 #1
Avatar billede morty Nybegynder
05. marts 2004 - 23:55 #2
først sorry for det sent svar var syg,
men det virker ikke rigtig, jeg har 2 netkort på server,
har du en anden løsning til det.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2004 - 00:18 #3
Det burde virke, det må være et spørgsmål om at vælge det rigtige netkort.
:-)
Avatar billede morty Nybegynder
06. marts 2004 - 23:58 #4
ok, og hvad er det den intern eller extern, jeg synes at jeg har prøve begge med og lad den kør med ikke virker den blevet sendt en post fra postmaster til ikke exsisternde email adresse på domain..

hvad synes at jeg skal gør..
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 09:33 #5
Når du tester SKAL det være fra en maskine UDEN for domænet, hvis det er lokalt bliver SMTP serveren ikke brugt.
:-)
Avatar billede morty Nybegynder
12. marts 2004 - 19:44 #6
jeg tester fra en email uden for domænet en yahoo mail..
jeg sender bare en email til ikke findes navn.
jeg ved det ikke hvad der gå galt
har du ikke en anden guide til 2 netkort maskine.
du skal nok få din point og mere til hvis du vil men det her skal bare virke..
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2004 - 08:50 #7
Det ville være rart at vide, hvorfor der er 2 netkort i maskinen. Men prøv dette:
Opret den nye virtuale SMTP server med IP adressen på det interne netkort.
Tildel Default SMTP server IP adressen på det externe netkort.
Ellers er det som i guiden.
:-)