Avatar billede krikand Nybegynder
28. februar 2004 - 16:43 Der er 13 kommentarer

er det en hacker

Kan nogen give en forklaring. Jeg har ADSL, men ingen drev er delte. I dag da jeg lukkede computeren, sagde den: følgende bruger er tilsluttet, vil du lukke alligevel, og så var der nævnt et navn på brugeren. Er der nogen der bruger min computer og hvordan kan det lade sig gøre ? Ps. Jeg har ingen firewall.
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 16:48 #1
lytter
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. februar 2004 - 16:49 #2
Det kan det sagtens være, med de meget få oplysninger er det svært at afgører. Jeg har skrevet en artikle om hackerbesøg samt hvordan de opdages, læs den og spørg hvis du er i tvivl

http://www.eksperten.dk/artikler/135
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. februar 2004 - 16:49 #3
Ved en normal installation af Windows 2k/xp, har du faktisk flere skjulte shares; såkaldte administrative shares. Dit C drev er f.eks. delt som C$
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. februar 2004 - 16:52 #4
Jeg har tit oplevet folk glemmer at sætte password på deres administrator-konto. Og så er der altså fuld adgang til harddisken..
Avatar billede overloaded Mester
28. februar 2004 - 18:21 #5
Kan altså ikke lade være med at blande mig når nogen navngiver det som en "Hacker" Hacker or Cracker?
On this site i will go back and back and use the right words for the right things! A hacker == a programmer or a person there are a tech freak and understands it! not a useless Counter-Strike freak playing all day. A cracker is the "bad" person there steal what he can and break into systems. A hacker can normally crack too, but a hacker do not make any abuse with his knowledge... Please take a look at the Jargons File:
Hacker: http://www.jargon.net/jargonfile/h/hacker.html
Cracker: http://www.jargon.net/jargonfile/c/cracker.html
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. februar 2004 - 18:25 #6
Det er muligt at den oprindelige definition er således, men jeg tror at begreberne efterhånden er ved at være flydt ud, så ordet hacker benyttes om en person, der forsøger at få uautoriseret adgang til et system og cracker betyder en person, der forsøger at knække/bryde et eller andet (ex. en kode, en kopisikring eller lign.).

Min holdning er: Why bother :-)
Avatar billede Slawomir Seniormester
28. februar 2004 - 20:00 #7
krikand >> nu kender jeg ikke dine sikkerhedsprogrammer, man for mig er det et must at have mindst FW og AV.
nu skriver du at du ikke har nogen FW, her får du lige et link til et glimerne FW som jeg selv bruger og har haft glæde af :-)
http://www.tucows.com/preview/213160.html

//Burgerking
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. februar 2004 - 20:47 #8
anderscs>Når du nu blander dig, må du også være forberedt på lidt pryl (sådan i al venskabelighed)

Den diskution er noget amatøre og newvies bruger meget tid på, mest for at vise hvor meget styr de har på tingene.
Det er pi.... lige meget hvad vi kalder det, bare vi ved hvad vi taler om. Resten af verden har besluttet at en hacker er en person der bryder ind i computere, og det er totalt tidsspilde at diskutere hvad der er rigtist, lidt som at diskutere om det hedder forbinding eller bandage. Spiiiiiiiiiiiiil af tid
Avatar billede krikand Nybegynder
29. februar 2004 - 12:44 #9
Spørger lige Squashguy: hvad mener du med at sætte password på administrator-konto. Hilsen Krikand
Avatar billede krikand Nybegynder
29. februar 2004 - 12:46 #10
Ps. jeg køre win me. (krikand)
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 12:48 #11
Den første konto du opretter er administrator kontoen, den har rettigheder til alt. Nogen gider ikke skulle logge ind med brugernavn og password, så de undlader at sætte password på denne konto, så maskinen bare starter op uden at spørge om password. Dette er, som Squashguy skriver, en rigtig dårlig ide og du bør bestemt have et godt password på (især) denne konto.
Avatar billede krikand Nybegynder
29. februar 2004 - 12:54 #12
Jeg æder bufferzones svar, selvom jeg ikke er meget for passwords. Tak til alle
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 13:33 #13
Og skulle du nu være i tvivl, så har jeg faktisk skrevet en artikel om valg af password, man kan nemlig vælge både gode og dårlige og det er ikke ligemeget hvilket man vælger
http://www.eksperten.dk/artikler/71