Avatar billede sofio4all Nybegynder
31. januar 2001 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp vil indstille <BASE ...> men hvordan?

Jeg har brug for hele tiden at angive eksisterende location for det viste dokument. Jeg troede jeg kunne gøre wimdow.location.href til en variabel og anvende denne som en del af <Base ...> men hvordan?
Avatar billede brain Nybegynder
31. januar 2001 - 14:57 #1
Hvis du skal bruge en dynamisk værdi for BASE, skal du nok bruge noget Server Side Scripting (PHP, ASP, Perl...whatever). Men mig ikke forstå? Hvorfor er BASE ikke konstant?
Avatar billede sofio4all Nybegynder
31. januar 2001 - 15:06 #2
For at effektivisere indtastning af tags i body vil jeg godt kunne indføre dynamisk base-tag, sådan at images m.v. altid kan findes og sådan at vi uden besvær kan bruge vores editorløsninger i forbindelse med database. . . . på forskellige sites med forskellige urls. :-)
Avatar billede brain Nybegynder
31. januar 2001 - 15:12 #3
Aha......
Avatar billede c9steen Nybegynder
14. februar 2001 - 12:50 #4
Ideen er: !?

<SCRIPT TYPE=\"text/javascript\">
var refBase = window.location.href.substring(0, window.location.href.lastIndexOf(\'/\')+1);
document.write(\'<BASE HREF=\"\' +refBase +\'\">\');
</SCRIPT>

Du kan selv tilrette efter behov..

/Steen