Avatar billede lasg Nybegynder
28. februar 2004 - 11:26 Der er 9 kommentarer

Systemet vil ikke modtage mails

Jeg har installeret OpenBSD3.4, og er ved at sætte denne op til bl.a. mailserver.
Jeg har kontrolleret at sendmail og popa3d (openbsd's default pop3d) begge kører, og jeg kan også fint logge ind på pop3'en, og tjekke om der ligger mails. Men når jeg sender en mail til systemet, kommer der en reply kort efter, om at den ikke kunne leveres.
Er der noget sikkerhedsoptions der blokker, eller hvad kan der være i vejen?
Avatar billede skwat Praktikant
01. marts 2004 - 08:28 #1
Hej lasq,

kan du ramme port 25/tcp på maskinen?

telnet maskinsip 25
helo test

Hvilket output giver det?
Avatar billede skwat Praktikant
01. marts 2004 - 08:29 #2
Jeg tror det er en MX record problem
Avatar billede skwat Praktikant
09. marts 2004 - 14:39 #3
Vil du have hjælp?
Avatar billede lasg Nybegynder
09. marts 2004 - 16:33 #4
Ja, gerne. Min mail har bare været død i nogle dage, så Ekspertens informationsmail om at der var kommet svar, er nok røget ud til intetheden.

Nej, port 25 er ikke tilgængelig udefra. Min windows kommandoprompt siger den "aktivt nægtede forbindelsen" når jeg telnetter til den.
Avatar billede lasg Nybegynder
09. marts 2004 - 17:59 #5
Jeg har nu prøvet at putte qmail i i stedet, og fulgt guiden her:
http://www.sancho2k.net/filemgmt_data/files/qmail.html helt igennem. Det ser ud til den kører, og jeg kan også sende med deres testdims:
"echo "to: lasg" | var/qmail/bin/qmail-inject" og se beskeden havner hvor den skal.
Men en "telnet 127.0.0.1 25" giver bare connection refused.
Avatar billede lasg Nybegynder
10. marts 2004 - 21:41 #6
nu har jeg forsøgt med sendmail igen, og fået den til at lukke lidt op... Jeg kan godt sende post ud til verden, men ikke modtage. Den kommer med Relay Access Denied. Og jeg har oprettet en /etc/mail/relay-domains med mine domæner i.
Avatar billede skwat Praktikant
11. marts 2004 - 09:39 #7
kan den ikke modtager udgående mails fra lan siden eller kan den ikke modtage ting der kommer ude fra det store internet?
Avatar billede lasg Nybegynder
11. marts 2004 - 13:03 #8
Den kunne ikke modtage ting der kom ind. Jeg fik debugget den på #bsd-dk på IRC i går, så nu kører det som det skal :)
Avatar billede skwat Praktikant
21. marts 2004 - 01:58 #9
så luk