Avatar billede secher_dk Nybegynder
27. februar 2004 - 20:45 Der er 11 kommentarer

Kan ikke installere xp

Jeg kan ikke installere windows xp på min computer. Min Harddisk er blank om delt op i to partitioner en på 8 gb og en på ca 31. det er en 40 gb maxtor harddisk. Når jeg indsætter Xp-cd'en starter den som normalt med at spørge om jeg vil starte fra cd'rom og at jeg skal trykke en tast. Den starter installationen og "indlæser de nødvendige filer der skal bruges til at fortsætte med installationen" efter det hænger den ved en sort skærm med en blinkende streg øverst i højre hjørne og bliver der.
Jeg har prøvet gentagne gange, og en gang i mellem når jeg tænder computeren går den i hak allerede efter den har fundet mine drev og talt RAM.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad der kan forsage problemet eller hvordan jeg kan løse det...

-SecheR
Avatar billede schristensen Praktikant
27. februar 2004 - 20:48 #1
Mit bedste bud ville være en defekt cd....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. februar 2004 - 20:50 #2
Dit cd-rom drev er deffekt - prøv at låne et andet, så tror jeg det virker ;o)
(har selv få få dage siden oplevet det)
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
27. februar 2004 - 20:58 #3
for noget tid siden oplevede jeg præcis det samme med en pc jeg skulle lave, af en eller anden grund satte jeg jumperen på slave(harddisken) i stedet for master og så virkede det, men jeg ved ik hvorfor det virkede af denne grund.
Avatar billede schristensen Praktikant
27. februar 2004 - 21:00 #4
jesper_bn> det lyder godt nok underligt. Såfremt det var den eneste disk synes jeg det er underligt den kunne køre sådan... men hvis det virker, så er der ingen grund til at stille spr ved det :)
Avatar billede scb Praktikant
27. februar 2004 - 21:12 #5
Den er vel ikke overclocket?
Ofte er den slags problemer fejl i ram kredsen(e).
Prøv i bios at sætte FSB ned, mens du installerer XP det kan hjælpe på ustabile ram.
-SCB
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
27. februar 2004 - 21:15 #6
schristensen> nej jeg ved det ikke, men efter jeg havde gjort det kunne det godt installeres, jeg syntes godt nok auch det gemærkeligt
Avatar billede coldplay Nybegynder
27. februar 2004 - 23:51 #7
Har du en opgradering eller fuld version af XP?
Avatar billede jnaas Nybegynder
29. februar 2004 - 01:51 #8
der er mange muligheder!!!! det kan være din ram, eller som sagt tidligere en jumpersetting på hdd'en for at teste om det er en jumper setting kan du jo hive IDE-kablet ud af hdd'en... hvis den fortsætter skulle den meget gerne vise en blå skærm hvor der står "tryk enter for at indstallere windowsXP" hvis denne skærm kommer op er det jumper settings, kommer den ikk op, er det meget sandsynligt at det er RAM'en der er noget galt med!!
Avatar billede secher_dk Nybegynder
01. marts 2004 - 19:22 #9
problemet er ikke Cd drevet for og heller ikke cd'en jeg har prøvet at skifte begge dele... jumperne er heller ikke sat forkert for de er ikke rørt siden den virkede sidst.. Den er ikke overclocket. og fsb står som den skal. Det jeg har sværest ved at forstå er at jeg ikke rigtigt har gjordt noget som kunne ændre noget, og det har jo virket med den opsætning før.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. marts 2004 - 11:21 #10
Har du fået det til at virke ? - ellers fortæl hvad du har forsøgt/gjort, så vi kan komme videre ;o)

Måske lukketid ?
Avatar billede secher_dk Nybegynder
06. marts 2004 - 15:45 #11
Jeg har prøvet at skifte til et lånt bundkort, og jeg fik lortet installeret, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor at det så pludselig virkede, hvad kan der ske med et bundkort helt uprovokeret?