Avatar billede condor9 Nybegynder
27. februar 2004 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opdatere 2 frames med et link..

Jeg har en hjemmeside med et galleri, som jeg selv har kodet i php. Hjemmesiden er delt op i frames, for at gøre det lettere i det lange løb.

Når jeg vil se et galleri så skriver jeg bare galleri.php?Kat=10 og så vises alle de billeder som har Kat 10..

Nu kommer jeg så ind i et lille problem, jeg har en nyhedsside hvor der vil stå hvis der oploades nye billeder. Der kan så trykke på nyheden og så springe til det galleri som er blevet opdateret. Nu er problemet jo så bare at menuen ikke opdateres, da det kører i frames. Det er stadig menuen til forsiden som er vist, men med det rigtige galleri.

Hvordan kan det løses så når jeg når jeg laver det link, at den både opdatere menu og galleri ?

Jeg tænkte lidt henad sådan noget her index.php?menu=menu1&Kat=10 så skal den vise menu nr. 1 i den ene frame, og galleri nr. 10 i den anden frame.

mine menuer er programmeret i ren html.

Hvordan løser jeg det nemmest ?
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2004 - 13:52 #1
Avatar billede solja Nybegynder
27. februar 2004 - 14:10 #2
<a href="index.php?menu=menu1" target="frame1" onclick="top.frames['frame2'].location.href='index.php?Kat=10'; return true;">link</a>

//solja
Avatar billede condor9 Nybegynder
27. februar 2004 - 14:21 #3
solja->Den vil jeg lige prøve..
Avatar billede condor9 Nybegynder
12. marts 2004 - 08:39 #4
Jeg har fundet en anden løsning, i får points som tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 09:20 #5
hvilken løsning?