Avatar billede tania_nielsen Nybegynder
27. februar 2004 - 12:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gemme jpg-fil på spillerens maskine efter ønske

Jeg sidder her og bøvler med fileIo Xtraen...

Spilleren skal kunne gemme et billede(jpg-fil)på sin harddisk hvor han ønsker.
Skal jeg importerer billedet til Director eller er der en måde, hvorpå Director kan læse en fil der ligger i mappen, hvor movien ligger.
Hvordan fortæller jeg Director det er lige præcis det castmember eller den fil, der skal gemmes på brugerens harddisk?

(Jeg bruger kommandoen displaySave(), men den gemte fil kan ikke læses.)

Spillet skal kunne afvikles fra PC og MAc

Håber virkeligt en kan hjælpe :-)
Avatar billede kanding Nybegynder
27. februar 2004 - 13:19 #1
FileIO er vist kun til tekst filer så vidt jeg ved. Men prøv det her link:

http://www.mediamacros.com/item/item-931381965/
Avatar billede medieroed Praktikant
27. februar 2004 - 21:10 #2
Hvorfor ikke bruge Buddy Api, så kan du få din projector til at kopiere en hvilken som helst fil, inklusive .jpeg filer, til brugerens harddisk ved hjælp af.
Result = baCopyFile( SourceFile , DestFile , Overwrite)

ex:
set OK = baCopyFile("D:\data.jpg" , "c:\billeder\data.jpg" , "always")

Du kan finde buddy API her:
http://www.mods.com.au/budapi
Avatar billede medieroed Praktikant
30. marts 2004 - 20:47 #3
Nå!!, Tanja er åbentbart løbet tør for points.....
Avatar billede tania_nielsen Nybegynder
02. april 2004 - 19:28 #4
Til medierod
Du er inde på noget af det rigtige. Den giver bare ikke brugeren mulighed for at gemme kopien, hvor han/hun ønsker. Har du et forslag? Jeg kan ikke få det til at arbejde sammen med displaySave().

Det er da en træls tone du bruger, du kan jo se jeg har point.
Dette er et fantastisk forum, men lidt af glæden går af det når man modtager en kommentar af sådan en karakter.
Tab af et familiemedlem er grund til jeg ikke har haft tid til at prøve dit eksempel af før nu!
Avatar billede medieroed Praktikant
02. april 2004 - 20:15 #5
Hej Tanja
1)En undskyldning er vist på sin plads, og jeg håber ikke jeg har ødelagt din glæde ved eksperten.dk, men nogle gange bliver man sgu lidt indebrændt over de personer der får hjælp til et spørgsmål, men aldrig vender tilbage med points eller kommentarer: se fx.
http://www.eksperten.dk/spm/482302
Denne gang ser det så ud til at jeg ikke bare er "brændt inde", men også har brændt fingerne, så undskyld endnu en gang.

2)Så til lingo'en:
Prøv at lave et field, her har jeg kaldt mit "input". Først har jeg forslået en placering til vores .jpg;

on startmovie -- eller anden placering, bare før den skal bruges.
member("input").text="c:\billeder\data.jpg"--forslag til placering

on mouseUp
Dir=member("input").text-- brugerens placering
set OK = baCopyFile("D:\data.jpg" , Dir&"\data.jpg" , "always")--gem
end

håber det hjalp