Avatar billede tchosen1 Nybegynder
27. februar 2004 - 10:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"fair" deling af internet forbindelse vha. router

er det muligt forholdsvis fair at dele en internet forbindelse vha. en router. jeg er kommet frem til at den eneste mulighed man har er QOS eller sådan noget, passer det? er der ikke andre muligheder?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. februar 2004 - 11:06 #1
QOS står for Quality Of Service og bruges til at sikre, at data over netværket kommer retmæssigt og kontinuerligt rundt i systemet.

Den eneste måde, du kan "dele" en internetforbindelse er ved at bruge noget proxy software, f.eks. winroute.

På Tucows f.eks. kan du finde flere af den slags software.

/Martin
Avatar billede tchosen1 Nybegynder
27. februar 2004 - 11:08 #2
problemet er at jeg ikke er interesseret i at have en server kørerende. jeg vil styre det hele i min router, kan det lade sig gøre?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. februar 2004 - 11:12 #3
Du kan bruge din egen pc som server, hvis det er en løsning for dig.

Men din router kan ikke styre fordelingen af hastigheden til Internettet desværre.

/Martin
Avatar billede tchosen1 Nybegynder
27. februar 2004 - 11:17 #4
det er desværre ikke en løsning med en server, da det er en løsning til et mindre netværk, hvor jeg skal være administrator og egentlig ikke have andet at gøre med netværket... men tak for hjælpen alligevel...
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. februar 2004 - 11:18 #5
Det var så lidt - husk at lukke spm.

God weekend :-)

/Martin
Avatar billede tchosen1 Nybegynder
27. februar 2004 - 13:25 #6
takker