Avatar billede kingofbornholm Nybegynder
31. januar 2001 - 10:31 Der er 11 kommentarer

Køler til Cpu

Hej.

Jeg har en Suber Orb køler fra Thermaltake.
Synes ikke den køler specielt godt.
HAr en 1 Ghz T-Bird, Soltek 75kva-x det nyeste i serien fra Soltek, 256 pc 133 ram, Geforce 2 Gts 64 DDR ram.

Når jeg rigtig spiller \"tunge spil\" så som Sacrifice kommer temperaturen op på 55-60 grader.
Kan det være rigtigt ???
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 10:41 #1
Det kan det godt - og det skulle ikke betyde noget bare den ikke bliver højere. Hvor længe har du spillet når den bliver så varm og og stiger temperaturen?

Hvis den stiger er der noget galt, men ellers gør det ikke noget.
Avatar billede wisen Nybegynder
31. januar 2001 - 11:12 #2
55-60 grader er ikke unormalt... Hvis du kommer over 70 grader, så skal du til at tage dig i agt...
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. januar 2001 - 13:37 #3
Årrgh hold op sådan en T-Bird ka\' sku\' da godt klare noget varme, men 55-60 grader er vist temlig normalt. Mener faktisk at den er lavet til at kunne klare 90 grader.
Avatar billede krusell Nybegynder
31. januar 2001 - 13:58 #4
Ja det er jo sagt at den kan klare op til ca. 70 grader.
Men hvis du alligevel leder efter en ny køler, så har jeg en der er en del mere støjsvag (meget dyrere) og meget sejere :-)
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=76
Og hvis du nu skal udnytte Redhat teknologien på dit mobo (har selv lige købt, men er ikke kommet igang med det endnu), så kunne det være rart med en superkøler.
Det eneste ved, dog et meget stort problem, er prisen...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. januar 2001 - 14:37 #5
Forøg luftstrømmen i resten af kabinettet: det hjælper Orb\'en med at sænke temperaturen også.
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. januar 2001 - 14:42 #6
Eller køb en kabinetkøler
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. januar 2001 - 14:47 #7
Det var det jeg underforstået mente :D
Avatar billede morten_b Nybegynder
31. januar 2001 - 21:51 #8
Jeg har selv stillet det samme spørgsmål, men der er ingen grund til bekymring. T-birden kan i teorien klare op til 90 grader (<1.1 ghz) eller 95 grader (>1.1 ghz), så jeg vil sige at så længe du er under 70 grader er det fint nok.

En kabinetkøler vil bare tilføre din computer en forbandet masse larm!
Avatar billede cybermike Nybegynder
12. marts 2001 - 22:24 #9
Køllere er dejlige, jeg har en 220volt mainframe kabinet til at side lige oven over min harddisk for at holde den kold, og det har faktisk hjulpet. Min server(der hvor den sider) læser i gennemsnit 25% hurtigere fra harddisken når den har kørt længe og normalt skulle være blevet varm(er tændt i døgndrift) næste gang jeg får fingrene i en køler, så ryger den på selvekabinettet.
Avatar billede dichael415 Nybegynder
24. juni 2001 - 10:30 #10
Hvis Du KøbEr dig Den Største Thermaltake Køler Eller laver vandkøling så Burde Problemet være Løst ....Min 900 MhZ Holder Sig Pænt På De 20 Grader med en Thermaltake Køler...

Avatar billede dichael415 Nybegynder
24. juni 2001 - 10:32 #11
Men det du skal gøre er at skabe en Luft strøm i kabinettet ..altså ..Den Suger Luften Ind Foran..Op Til CPUén  (hvor der i forvejen sidder en køler) Og Op til Strøm Forsyningen oppe i Toppen Og så bare ud...Denne Process skal selvfølgelig gentage Sig :O) ...En af Mine Venner Forsøgte Sig med en Nilfisk Støvsuger og satte Den til at Puste Ud :o) (Han er InZane ) ..Det Hjalp Faktisk Mennn Jeg går ikke ud fra at det er det svar du leder efter