Avatar billede skejby Nybegynder
27. februar 2004 - 09:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

avi til dvd problemer?

jeg har nogle avi filer jeg gerne vil have lagt ned på en dvd-r skive så jeg kan se dem på min dvdafspiller.
ville gerne have lavet sådan at man i starten kan vælge hvilke afsnit man ville se.

har prøver men nero express vission 2,men kan ikke rigtigt få det til at virke.

er der nogen der har nogle foreslag....
Avatar billede frewald Nybegynder
27. februar 2004 - 09:52 #1
Du kan hente trial-versioner hos Ulead, Adobe, Sonic, Tmpgenc osv
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 10:39 #2
Hvis du  vil lave en .avi fil om til MPEG2(DVD), og samtidig ønsker en menu, hvor du kan vælge kapitler, så er det noget af en opgave du skal i gang med.

.avi filen er fra starten ikke inddelt i nogen kapitler, så det skal sætte op + du skal have lavet en menu.

Du skal også have et program der kan encode til MPEG2. De koster som regel lidt, men Tmpgenc kan fås i en 30 dages prøvever. (her efter koster den omkring 50$)

Her en guide til Tmpgenc:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2svcd-avi.htm

Du vil nu ende op med en .mpg fil, som så skal brændes på DVD + laves menuer.
Her kan SpruceUp bruges (som er gratis)

Her er en guide, som også fortæller lidt om at lave kapitler.
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdit_pe_guide.htm

Go fornøjelse.... :o)
Avatar billede skejby Nybegynder
27. februar 2004 - 14:58 #3
virker ikke
Avatar billede frewald Nybegynder
27. februar 2004 - 15:11 #4
Hvad er det der ikke virker?
Jeg kan godt komme med links til trial-softwaren hvis det har din interesse - det virker og vil løse dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 16:32 #5
Selvfølgelig virker det....
Kan vi ikke få lidt info, medmindre du selvfølgelig har opgivet....
Du har jo lukket spørgsmplet..
Avatar billede bmads Nybegynder
27. februar 2004 - 20:59 #6
Bare en kommentar.
TmpGenc er noget af det mest optimale, der kan bruges. Jeg konverterer masser af AVI-filer til brug for DVD, og ud over at programmet er rimelig hurtig til selve konverteringen, skaber det også helt automatisk et række Wav-filer, der kan bruges til at danne en audio-CD med den lyd, der findes på DVD-en (hvis det er interessant)
Altså bare programmet over alle programmer.