Avatar billede extreme Nybegynder
31. januar 2001 - 09:51 Der er 34 kommentarer

Fast forbindelse

Er der nogle der ved, hvor man kan få en fast forbindelse til billige penge? Jeg har hørt om noget til 250 kr. om måneden med fri traffik, men jeg kender ikke adressen.

Er der ellers nogle den kender nogle andre gode og billge, dog ikke kabelmodem.
Avatar billede hojben Novice
31. januar 2001 - 09:54 #1
Wol > 395,- om måneden 256/256 eller 512/512 eller 256? til 595,-
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 09:54 #2
www.cybercity.dk er nok billigst. Men jeg ville hellere ofre 100 mere pr. måned, og tage Tele Danmark. Da det jo er ADSL du skal have, vil jeg påstå at Tele Danmark er mest erfarne, og yder den bedste service.

NanoQ

Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 09:54 #3
det var et svar ;-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 09:55 #4
wol er billigere end cybercity. Men efter en del dårlige erfaringer, vil jeg ikke anbefale dem.
Avatar billede extreme Nybegynder
31. januar 2001 - 09:55 #5
Findes der ikke nogle billige!! Behøves ikke at være ADSL?
Avatar billede handmade Nybegynder
31. januar 2001 - 10:05 #6
Hvis bare du holder dig væk fra Tele Danmark, kan det ikke gå helt galt..
Der er ikke den store forskel på WOL og CC, men ingen af disse blander sig i, hvordan du vil bruge din forbindelse mht. porte etc på router.
Tele Danmark lægger sin klamme hånd på din forbindelse og overvåger den. Enhver ændring skal laves af Tele Danmark og koster, med deres sædvanlige, grådige prispolitik, 950,-. Dette kan give store problemer med hvilke services du kan benytte på Nettet...
Avatar billede horus Nybegynder
31. januar 2001 - 10:09 #7
Hvis du bor i et område der har Stofanet - så slår det efter min mening alle andre.

299 pr. måned. For de penge må du downloade 4GB !!!!!! Det er jo for langt de fleste meget mere end behovet kræver..... derudover koster 1 MB 10 øre.... du kan jo selv regne lidt på hvad du så må downloade for f.eks. 395 eller 595 som ADSL koster de fleste steder......

Men som sagt du skal bo i et område hvor stofa er.

Mvh.

Horus
Avatar billede horus Nybegynder
31. januar 2001 - 10:10 #8
Desuden er der næsten ingen ventetid på StofaNet, hvorimod ADSL kan tage helt op til 3 mdr..... jeg kender i hvert fald en der lige har bestilt det, og han kan først få det i starten af APRIL !!!!!

Avatar billede horus Nybegynder
31. januar 2001 - 10:10 #9
www.stofanet.dk

Så kan du tjekke om du kan få stofanet.
Avatar billede extreme Nybegynder
31. januar 2001 - 10:12 #10
Kender godt Stofa, da mine forældre har det, men desværre kan jeg ikke få det!!
Avatar billede ricky Nybegynder
31. januar 2001 - 10:15 #11
Nu har jeg ikke selv ADSL da man ikke kan få det i mit område... men jeg får alle status mails fra WOL - og med den mængde fejl de har... ville jeg holde mig langt langt langt væk... I det hele taget synes jeg at WOL er ved at udvikle sig til en skod ISP.

Det kan godt være at TDC har en grådig prispolitik på nogle områder - men dem jeg kender der har ADSL - er meget tilfredse = aldrig problemer med forbindelsen, der bruges flittigt.
Avatar billede snowball Novice
31. januar 2001 - 10:26 #12
Jeg har selv ADSL hos CC og har efterhånden haft det et par måneder. Der har aldrig været nogle problemer med linien overhovedet og hastigheden er som den skal være !

Jeg kender flere som har ADSL hos TD og faktisk alle vil flygte fra dem så snart i de kan; mest pga. at de ikke må ændre på opsætningen i routeren hvilket jeg også synes er latterligt af TD og spære routeren på den måde !

Snowball
Avatar billede handmade Nybegynder
31. januar 2001 - 10:27 #13
Bruger WOL og har haft ADSL i ca. ½ år med en samlet nedetid på ca.25 minutter - har intet at klage over der - og jeg bestemmer selv fuldstændig hvordan jeg ønsker at bruge min forbindelse. Jeg skal ikke spørge Tele Danmark (og betale for)om jeg kan bruge IRC, selv lave en server eller lignende. Jeg kender derimod nogle stykker der bruger (er blevet tvunget til at bruge) Tele Danmark ProAcces og, believe me, de har problemer både med flowstops og lukkede porte på router. Og så er det jo snart en gammel vittighed at man ikke kan komme i kontakt med Tele Danmark, medmindre man afsætter en arbejdsdag ved telefonen til formålet. Kan man leve med disse begrænsninger, er Tele Danmark da sikkert en forrygende løsning..
Avatar billede hobbez Nybegynder
31. januar 2001 - 10:53 #14
WOL her, og tør godt anbefale dem.

Kun et nedbrud siden jeg fik det (har haft det nogle måneder). Jeg valgte dem fordi jeg selv kunne vælge hvilken opsætning jeg kan køre med osv.

Og hellere mange statusmails med fejl, end lidt færre fejl og INGEN informationer om problemerne. Det viser da at de tager det seriøst. (Idealet er naturligvis INGEN fejl :o)

/Rob
Avatar billede ricky Nybegynder
31. januar 2001 - 11:51 #15
handmade>> jeg ringende til WOL igår - ventetid kundeservice: kun 32 min.

jeg ringede også til TDC - ventetid: ca. 10 sek.

og nej jeg har ingen aktier eller arbejder for TDC - men det ser ud som om at TDC har gjort noget ved kritikken omkring de sindsyge ventetider - eller også har alle de tidligere medarbejdere fra TDC skiftet job over til WOL ;-)

Jeg skal ikke udtale mig om selve ADSL hos de forskellige ISP\'ere... jeg kan bare konstatere at WOL 2-4 gange om ugen sender mails ud med at der er problemer med ADSL centralerne rundt omkring i landet...

Og så glæder jeg mig forresten til FWA.
Avatar billede handmade Nybegynder
31. januar 2001 - 12:16 #16
-->ricky,
Jeg er ikke specielt trofast overfor nogen ISP overhovedet - jeg bruger det der tilfredsstiller mine behov og pengepung.

Overvejelserne omkring Tele Danmark (Tele Danmark og ikke TDC, et nyt navn ændrer ikke på et dårligt image :-))er af mere generel art. Hvis Tele Danmark havde magt som de har agt, sad vi alle med et dampmodem i Danmark , et af verdens rigeste lande, i år 2001, simpelthen fordi det er den mest lukrative løsning for teleselskaberne. Tele Danmark har heldigvis fået kamp til stregen af konkurrenterne, men forsøger med svindende politisk opbakning, at fastholde sin monopollignende status ved bl.a. at nægte konkurrenterne adgang til det \"rå kobber\" for selv at tilbyde en ADSL løsning via en teknik, de ikke vil dele med andre udbydere. Telestyrelsen har fornylig udtalt en endog meget skarp kritik af dette forhold, der er i strid med diverse EU foreskrifter vedr. konkurrenceforholdende på telemarkedet.
Som (internet)forbruger er det megt vigtigt, også på langt sigt, at vise Tele Danmark, at man ikke accepterer deres unfair betingelser/ringe og arrogante service, ved simpelthen at fravælge deres tjenester. Dette er den væsentligste årsag til at jeg ikke bruger Tele Danmark overhovedet.
Jeg håber, at mange vil gøre det samme. Kun derved får vi rigtig for alvor gang i informationssamfundet DK - og alle der vil, skal være med...
Avatar billede ricky Nybegynder
31. januar 2001 - 13:29 #17
handmade>> og jeg er principielt helt enig... hvilket bl.a. også er derfor at jeg skriver \"Og så glæder jeg mig forresten til FWA\"...

Jeg siger heller ikke at TeleDanmark (er du så glad :-)) er konger over noget som helst... men jeg oplever bare at der også er store problemer med WOL.

WOL har åbenbart haft for meget succes... så nu fungere deres kundeservice heller ikke mere... desuden har jeg ikke set en faktura fra dem sin oktober... jeg har rykket... og de siger at de har problemer med at fakturere... men umiddelbart lyder det da også meget godt at få længere kredit... men når man nu har en regning til WOL alene på ca. 2-2500,- pr. måned - er det knapt så sjovt at få én regning på 10.000,-

Jeg forstår så ikke hvordan du kun kan have haft nedetid på ca. 25 min. - du får vel også de mails, og kan derfor se hvor ofte de har problemer med centralerne - og WOL skal sende folk derud for at få det til at spille igen... og de kan de sgu umuligt nå på 25 min. hver gang.
Avatar billede handmade Nybegynder
31. januar 2001 - 13:48 #18
-->ricky,

Hvis FWA kommer til at spille som lovet, er jeg med der!

Mht. nedetid: jeg kan naturligvis ikke se om der er forbindelse alle døgnet timer, men jeg, der bruger min PC mange timer hver dag, har kun registreret 25 minutters nedetid. Loggen fra min router (altid tændt) rapporterer ikke om yderligere afbrydelser. Jeg mener, det er sjældent at linjen er nede hos WOL, men at der jævnligt er tale om mailproblemer og midlertidigt nedsat kapacitet på visse centraler; muligvis har jeg blot været heldig - det vil jeg ikke afvise. Disse mails du omtaler, som jeg også får, betragter jeg som en god service og udtryk for en normal driftsstatus hos en ISP. Min søn, der har ProAcces fra Tele Danmark,(tvungent) erfarede via WOL/undertegnede, at der var et mega kabelbrud i Herlev, der generede hans forbindelse væsentligt - ikke en lyd fra Tele Danmark. Dette betragter jeg som en særdeles dårlig service - Tele Danmark håber muligvis på, at hvis ikke man informerer, så er der ikke noget galt!

Og din regning: ja, du kan jo smide pengene ind på en konto - de er jo brugt :)), men selvfølgelig skal den side af sagen da også køre
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
31. januar 2001 - 14:02 #19
snøft kan først få ADSL i SLUTNINGEN AF NÆSTE ÅR
bor i Holbæk
Avatar billede snowball Novice
31. januar 2001 - 14:03 #20
Bare lige for slynge en bemærkning ud, så tilbyder CC også at sende den slags mail. En anden go\' ting ved de mails fra CC (ved ikke om man også kan det hos WOL!?) er at man kan bestemme kun og modtage mails der vedrører ens forbindelse, så man altså ikke modtager en mail hver gang centralen i Holbæk er gået ned, men kun når der er problemer med ens egen central !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
31. januar 2001 - 14:05 #21
hehe...havde ikke læst cyber_freaks kommentar! Holbæk var bare lige den første by jeg kom i tanke om ;)

Snowball
Avatar billede handmade Nybegynder
31. januar 2001 - 14:05 #22
-->cyber freak,
Ja, det er surt (og dyrt)men måske bliver du reddet af FWA der skulle kunne dække 95% af DK - og Holbæk er da ikke helt vildt langt ude på landet..
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
31. januar 2001 - 14:09 #23
så snart jeg får ADSL,sender jeg mit 56k modem i kredsløb rundt om jorden
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
31. januar 2001 - 14:13 #24
>handmade hvornår kommer FWA??
og hvem er FWA??
Avatar billede handmade Nybegynder
31. januar 2001 - 14:19 #25
Der er ikke så meget info omkring det, så tag alle mulige forbehold omkring disse oplysninger:

Sonofon vil til sommer tilbyde meget hurtige, radiobølgebaserede opkoblinger til 95% af DK til priser der kan (ud?)konkurrere (med) ADSL..

Det er, hvad jeg har kunnet snuse mig frem til - måske andre ved noget mere konkret?
Avatar billede handmade Nybegynder
31. januar 2001 - 14:22 #26
Telestyrelsen:

Offentlige trådløse abonnentnet (FWA)

Ved offentlige trådløse abonnentnet forstås trådløse systemer, der leverer radiobaserede faste forbindelser mellem slutbrugere og øvrige dele af et eller flere telenet, og som etableres eller drives med sigte på at stille disse net med tilhørende samtrafikgrænseflader til rådighed for en ikke på forhånd afgrænset kreds af udbydere af telenet og teletjenester. Hvis tilladelsesindehaveren ønsker dette, kan disse net ligeledes anvendes til at stille teletjenester til rådighed for en ikke på forhånd afgrænset kreds af slutbrugere.

Den overordnede målsætning med at udstede tilladelser til etablering og drift af offentlige trådløse abonnentnet (FWA) er at fremme etableringen af et konkurrencedrevet marked for abonnent-forbindelser, der kan håndtere nye og avancerede tjenester og faciliteter, der kræver stor båndbredde og høj transmissionshastighed.

De nærmere rammer for udbudet er fastsat i bekendtgørelse nr. 71 af 27. januar 2000 om offentligt udbud af tilladelser til etablering og drift af offentlige trådløse abonnentnet (FWA), ændret ved bekendtgørelse nr. 131 af 24. februar 2000. Udbudet og den deraf følgende tildeling af radiofrekvenser forudsætter en ændring af frekvensplanen. Frekvensplanen er derfor blevet ændret ved bekendtgørelse nr. 70 af 27. januar 2000 om ændring af frekvensplanen, iværksættelse af frekvensadministrative metoder og udstedelse af særlige tilladelser i frekvensbånd afsat til offentlige trådløse abonnentnet (FWA
Avatar billede ezzuk Nybegynder
31. januar 2001 - 20:16 #27
>>>til alle som har forstand på internetforbrug:

næste år kan vi vælge at få kabel i vores antenneforening. for 200 kr/måned kan jeg downloade op til 2Gb, derefter koster det 20 øre/Mb. Jeg er 1-2 timer på internettet hver dag+ mere i weekenden. kan jeg godt leve med det?

(512 kbit/s forb.)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
31. januar 2001 - 20:23 #28
er det rimeligt?
Avatar billede handmade Nybegynder
31. januar 2001 - 22:43 #29
Det kommer jo meget an på hvad du evt. vil DL - hvis du mest bare surfer lyder det da OK lige nu, men næste år? Who knows hvordan priserne er til den tid. Det marked eksploderer forhåbentligt snart :-)
Avatar billede ricky Nybegynder
01. februar 2001 - 09:28 #30
ezzuk>> det lyder da sikkert umiddelbart fint - men du må for gud skyld ikke sign\'e dig op til noget nu - ALT kan ske indenfor det næste år - så vent til tilbuddet er aktuelt med at beslutte dig...

Og så forstår jeg ikke hvorfor der er begrænsning på mængden af download... og jeg tror at man skal passe på med at sign\'e sig for hårdt op vedr. dette... i de kommende år får vi så meget multimedia ind på nettet (musik, tv m.v.) at det på nuværende tidspunkt ikke er muligt at overskue hvad hastigheds- såvel som downloadbehov bliver.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
01. februar 2001 - 11:14 #31
>>>ricky: tak for det gode råd :-)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
01. februar 2001 - 11:16 #32
>>>handmade: nå, ja, glemte også at takke dig.
Avatar billede handmade Nybegynder
01. februar 2001 - 11:24 #33
Selv tak :-) En tidshorisont på dette område kan nok ikke være mere end max. ½ år - det er simpelthen umuligt at forudsige
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 14:57 #34
spørgsmål er besvaret...

accepter og luk