Avatar billede johndifool Nybegynder
26. februar 2004 - 23:38 Der er 6 kommentarer

Placere foto på webside ved hjælp af Word XP.

Hej!

Når jeg placere et foto i en tabel i et htm-dokument ved hjælp af Word XP har jeg fælgende problem:

Det ser pænt ud når dokumentet er åbnet med Word XP. Men når det åbnes med Internet Exploreren står det ikke samme sted, men er flyttet til venstre. Hvorfor? og hvordan kan foto placeres sådan at det står det ønskede sted?
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2004 - 00:33 #1
fordi det mister formateringen.
Husk på at din tabel i word har en længe og bredde baseret på word-dokumentet. Når du så åbner det i en browser, er det helt afhængig af hvilken opløsning browseren har.
Men hvorfor laver du ikke bare en tabel i dit web-program og placerer billedet deri.
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2004 - 00:33 #2
ovennævnte er meget kort og firkantet fortalt
Avatar billede johndifool Nybegynder
27. februar 2004 - 08:54 #3
Tak for dit svar....

Har ikke den store erfaring med websider....

Kan du ikke forklare nærmere?

Det eneste program jeg har til at redigere htm-sider er Word XP.

Har du en "opskrift" på hvordan jeg får placeret mit foto som ønsket. Gerne detaljeret beskrevet.

På forhånd tak.
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2004 - 10:45 #4
Du kan med stor fordel benytte en html/web-editor som f.eks.
http://www.webwriter.dk/  (gratis)
eller  Microsoft FrontPage  (koster penge)
Word laver nogle elendige koder, som ikke er til at finde rund i.
Avatar billede johndifool Nybegynder
27. februar 2004 - 15:50 #5
Og hvad hvis man ikke ønsker at sætte sig ind i alt for mange programmer? :-)

Findes der ingen muligheder i Word XP for at få styr på indsættelse af et foto?
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2004 - 16:35 #6
jeg kender ikke mulighederne i word, benytter det aldrig til web