Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 09:29 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

billedbehandling - gøre billede større

Jeg vil gerne havde en Beatles baggrund til min PC (win 98). Derfor ville det være rart hvis jeg kunne få et billede i den rigtige størrelse.

Jeg har fundet et par forslag som jeg gerne ville have:

http://www.whitehat.dk/master8_dk/hey_jude.jpg
http://www.whitehat.dk/master8_dk/pepperband.jpg

Det eneste der ville være bedre er omslaget fra Abbey Road (fodgængerovergangen) - men jeg kunne ikke finde en version i en nogenlunde kvalitet.

Altså - er der nogen som kan lave et af disse billeder til 800x600 og i en rimelig kvalitet eller finde Abbey Road i en rimelig kvalitet? - Det hele til baggrund i 800x600

Saubermacher
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 09:44 #1
Se om der er noget du kan bruge her: http://www.plastic-soul.com/downloads.html
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 09:46 #2
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 09:49 #3
Satans!! - Det var ellers tæt på!! 404 Uanset hvor jeg har ledt efter det billede til wallpaper har jeg fået 404!

Kan du ikke hjælpe mig?

http://www.plastic-soul.com/abbeyrd.jpg

Nu er det det billede jeg vil ha\' - tak for adressen! Den skal jeg nok få brug for :-)
Avatar billede cstern Nybegynder
31. januar 2001 - 09:49 #4
jimsim: http://www.megalink.net/~bweiss/peppers.html
Det er Sgt. Peppers..
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 09:52 #5
Du er en hjælp!

Men et lille problem.. Jeg kan ikke downloade .zip-filer... En restriktion på den Computer jeg sidder ved.

Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 09:53 #6
http://www.megalink.net/~bweiss/abbeyrd.html tryk på downloads, og pak filen ud, deri ligger det i 800x600
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 09:53 #7
okay, 2 sek...
Avatar billede cstern Nybegynder
31. januar 2001 - 09:54 #8
Kan du så ikke højreklikke og vælge Gem Destination Som... og så vælge et andet navn?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 09:55 #9
Nej - det går ikke. Ligeså snart jeg har klikket kommer der en advarsel om at det er en ulovlig fil.
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 09:56 #10
mailadr.? så sender jeg det.
Avatar billede cstern Nybegynder
31. januar 2001 - 09:56 #11
Nå, så sender jimsim den nok til dig i en e-mail (right?). Ellers må du sige til.
-O.O.-
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 09:57 #12
cstern?? Sgt. Peppers, hvem snakker om dem?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 09:57 #13
ibm330@ofir.dk
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 09:59 #14
jammen jimsim - the beatles!! - det er den mest solgte single i england nogensinde. +det er det album der har haft størst indflydelse på musikken i historien.

Det er nærmest inkarnationen af beatles i deres mest kendte periode - og det sidste album inden det begyndte at gå ned igen.
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 09:59 #15
sendt... :)
Sig til hvis du vil ha\' hele zip-filen.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 10:00 #16
Nejtak. Jeg er udemærket tilfreds med de ikoner som følger med windows - det bliver bare grimt og forvirrende at se på ellers.
Avatar billede cstern Nybegynder
31. januar 2001 - 10:02 #17
jimsim - det var i oplægget øverst på siden.
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 10:02 #18
Okay :)
Tjaa der kan man se hvad jeg ved om Beatles... ingenting... :)
Avatar billede cstern Nybegynder
31. januar 2001 - 10:05 #19
Biiiiig mistake. Beatles var nok som saubermacher skriver et af de bands der i nyere tid har haft størst indflydelse på pop musikken. I sin tid var de de ultimativt største (Elvis fans vil have en anden mening om dette ;-).
PS. Elvis: Amerikansk Rock musiker, der havde sin storhedstid i slutningen af 50\'erne og start-midt 60\'erne ;-)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 10:09 #20
Jeg kunne jo godt holde et foredrag. Men det ville være hårdt for fingrene.

Du burde gøre lidt ud af det. Det er et skidegodt band og en facinerende historie. Alt hvad man laver i musik idag kan på en eller anden måde føres tilbage gennem Beatles eksperimenteren.

For eks teknikken med at optage Elguitaren og så spille den baglæns på pladen for at få \'feedback\' - den er opfundet af Beatles og brugt af alle de store lige siden (Clapton, Santana osv). De var meget eksperimenterene og banebrydende - desuden er det god musik som man kan lytte til på mange forskellige måder. I starten standard rock og pop, men senre hen (Sergent Peppers Lonely Harts club band pladen) blev det også mere syret og moderne. De var i den overgang stærkt påvrket af LSD og Amf.

Ups foredrag alligevel. Køb en plade - for et eks den nye opsamler \'1.\' og kom igang med at lytte til hisoriens vigtigste band!

tak for hjælpen

Saubermacher

Morten Hansen
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 10:09 #21
heh cstern, selvfølgelig ved jeg hvem Beatles og Elvis var(Elvis er?), men som I kan høre, er det ikke hvad jeg har brugt så meget tid på :)
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. januar 2001 - 10:12 #22
Joo, det kunne da være jeg skulle overveje at låne en af mine mor\'s gamle LP\'er. Hun har en del med Beatles. :)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 10:15 #23
Elvis - han bidrog verden med at være den som gjorde Rock n\' Roll kendt, men var han kommet 2 år senere havde det være Jerry Lee Lewis eller sådan noget. Han var egentligt bare et produkt som startede det. The Beatles udviklede det. Elvis var lige så vigtig som Beatles, forstå mig ret, han var bl.a en inspiration til McCartny (Lennon kunne ikke lide ham). Men han var bare den der startede det.

Man kan ikke bygge et hus uden et fundament. Men et fundament kan sagtens stå uden et hus.

Elvis er fundamentet - Beatles er huset. (groft nok, men meget grafisk) Et flot fundament.
Avatar billede cstern Nybegynder
31. januar 2001 - 11:08 #24
En anden forskel ved Elvis er at de fleste af hans tekster har andre skrevet for ham. Jo, jeg er da enig i at Beatles var totalt nyskabende hvor Elvis mere var et redskab (et ret godt udført, ganske vist) som fremførte stilen.
Jeg har meget svært ved at komme på andre som har været mere nyskabende en de fire liverpool drenge, både før og efter deres æra (klassisk musik ikke medtaget...).

Forresten holder næste alle Beatles numre vand den dag i dag - det er mere end man kan sige om nogen andre bands\' 20-30 år gamle numre. Det er vel at mærke stort set alle deres numre, ikke kun et par hits her og der.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 11:15 #25
Jamen så er vi jo enige. Elvis var en dygtig optræder - synd at han døde af det. Jerry Lee Lewis er desuden også et af mine forbilleder (jeg spiller klaver) - han havde den forskel at han skrev sine sange selv, men så giftede han sig med sin 13-årige kusine og det bleve enden for ham.

Men drengene fra Liverpool havde både talent, tid og udstråling. Nogle samlede egenskaber som kun kan blive en succes.

saubermacher
Avatar billede fredstar Nybegynder
31. januar 2001 - 11:29 #26
Elvis Lever!!!!
Avatar billede cstern Nybegynder
31. januar 2001 - 11:33 #27
Klart nok, Han (med stort H) sidder og skændes med John på et værtshus i Thyborøn (det var der jeg sidst så dem).
Avatar billede saubermacher Nybegynder
31. januar 2001 - 20:12 #28
Det er rigtigt - og ingen af dem kan lide Freddie Mercury som altid sidder for bordende og synger med når ABBA spiller for dem allesammen med Frank Sinatra og Jim Morrison på Guitar.
Avatar billede cstern Nybegynder
31. januar 2001 - 22:15 #29
mens Marvin Gaye og Bob Marley står og pisser over kors uden for.
(Nå, nu kan den vist ikke trækkes længere ud...)