Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
26. februar 2004 - 21:27 Der er 10 kommentarer

Knasende lyd når man scroller

Hej.. Jeg har lige købt et Radeon 9800 pro fra ATI. Problemet er at det larmer (lyd fra højtaler/hovedtelefoner) når jeg spiller computerspil, og det larmer når jeg scroller, eller udvider vinduer i win xp home. Når jeg spiller og der er helt stille, kan jeg høre i højtalerne at jeg bevæger min mus...!? derudover er der en summende, snurrende lyd konstant.. Jeg kan ikke forstå hvprdan grafikkortet skal kunne have noget med lyden at gøre! ..det er ellers et nice grafikkort

Desuden har jeg netop gjort mig den opdagelse at alle grafikkort larmer/knaser en lille smule i højtalerne, når man scroller eller udvider vinduer. Mit grafikkort gør det bare i en så stor grad at man bliver opmærksom på det og irriteret over det!

Mvh Thomas, ps. håber i kan hjælpe!
Avatar billede gil-galad Nybegynder
26. februar 2004 - 21:52 #1
højtalerne sidder i det rigtige stik?
Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
26. februar 2004 - 23:13 #2
ja! desuden bruger jeg pt. et par hovedtelefone hvilket gør at man kommer "tættere" på lyden. Og ja! jeg har skiftet hovedtelefoner et par gange uden effekt!
Avatar billede pureshit Nybegynder
26. februar 2004 - 23:25 #3
Jeg har ik et egentligt svar, men kan kun sige at jeg har haft samme problem. Jeg har kunnet få den irriterende lyd til at forsvinde, ved at gå ind i volume control og sætte fluben ved mute i PC Speaker! (Jeg har engelsk XP, og ved ik hvad det hedder på dansk...) Lyden fungerer nu glimrende, uden den mindste baggrundsstøj... Weird..? Det tror jeg nok det er...
Avatar billede lazybonez Nybegynder
27. februar 2004 - 08:30 #4
Jeg har haft nogenlunde samme løsning som pureshit - 2 gange - men det har været med MIDI-delen eller Line-In... Prøv at slå alle tingene fra og se, om det hjælper, og så aktivér Wave/MP3 - og evt. MIDI...
Avatar billede spt Nybegynder
27. februar 2004 - 10:54 #5
jeg har ført musekablet væk fra de andre kabler, så der ikke er nogen støj, og flyt dit lydkort langt ned i kabinettet. hvis det er onboard så er du for fattig til at brokke dig!
Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
28. februar 2004 - 18:33 #6
Jeg kan mute alle tingene inde i volume control uden held :-( stadig den samme knasende lyd ved næsten alle bevægelser med musen..
Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
28. februar 2004 - 18:43 #7
jeg kan også afvise teorien om hvilken port musen sidder i. Har flyttet frem og tilbage, selv ud af usb porten og ind i en gammeldags museport! intet held! --hvad kan det mon være?
Avatar billede lazybonez Nybegynder
28. februar 2004 - 18:57 #8
Hmm... Næppe noget, der har den store effekt, men har du under indstillingerne for mixeren valgt at vise ALLE kanaler? Nogle stykker bliver normalt gemt som standard - og har været ude for, at nogle af dem har været aktiveret, selvom de var gemt...
Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
28. februar 2004 - 23:03 #9
jaja...- de er med! Jeg tænker på om det kan have noget med strømforsyningen at gøre. Computeren er vel fra producentens side (købt som et samlet system) skræddersyet så strømforsyningen kun lige kan klare at give strøm til de dele computeren oprindeligt blev sat sammen med. Og det er helt sikkert at mit nye ATI radeon 9800pro kræver mere strøm end det gamle geforce 400mx!! hvordan TJEKKER jeg om det virkelig er strømforsyningen jeg skal skifte ud med en større?
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2007 - 21:44 #10
dunno... Lukketid?