Avatar billede kingofbornholm Nybegynder
31. januar 2001 - 08:14 Der er 8 kommentarer

Er der forskel på ydelsen i henholdsvis Win Me og Win98

Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget forskel der er på spilydelsen i henholdvis Win Me og Win 98.
Har en T-bird 1Ghz, 256 Mb Pc 133 ram, Western Digital Harddisk 20,5 Gb, Asus V-7700 Geforce 2 Gts 64 DDR Ram.

Synes ikke at spillene kører optimalt efter omstændighederne, kan det være rigtigt.
De hakker lidt i starten, specielt Sacrifie hvis jeg kører i maks opløsning.
Håber der er nogen med samme erfaringer.
Kører med Direct X 8.0
Avatar billede ricky Nybegynder
31. januar 2001 - 08:41 #1
Hej,

det er min umiddelbare erfaring at Win Me kører dårligere end Win 98 (langsommere og mindre smidigt) - selvom Microsoft siger noget andet...

jeg har vel set en 20-25 maskiner med Win Me og jeg kan ikke sige at jeg er speciel positiv omkring Me.

Me er jo det første Windows 9x 32-bit OS - og det kan da godt være at koden kører hurtigere hos Microsoft i deres tests - men set som samlet afvikling - kan jeg sgu ikke få øge på hsatighedsforbedringerne... tværtimod...
Avatar billede spikey Nybegynder
31. januar 2001 - 09:29 #2
Forskellen er ikke den store.. Win ME bruger lidt flere system recurser fra start.
Men jeg har til gengæld gået at vide at man slipper for at  få blue screen of death hele tiden
Avatar billede ricky Nybegynder
31. januar 2001 - 10:11 #3
hvem får blue screen... hele tiden ?
det er vist mest et spm. om installationen og at folk installerer alt muligt crap de finder på nettet...
Avatar billede spikey Nybegynder
31. januar 2001 - 10:18 #4
ricky ja du har ret i af de fleste fejl kommer pga . andre programmer man installere.  Men man skulle få en lidt mere stabil pc hvis man bruger ME. Men jeg kan kun tale for mig selv.
Avatar billede ricky Nybegynder
31. januar 2001 - 10:23 #5
spikey>> hvis lidt mere stabil = at man ikke lige så ofte får bsod så er det korrekt...

men tilgengæld har jeg ofte set at Me \'jammer\' systemet = ekstremt lange svartider.
Avatar billede hobbez Nybegynder
31. januar 2001 - 10:44 #6
Erfaringerne med ME er meget forskellige.

Efter min erfaring er chancen for at blive tilfreds med Windows ME største hvis:

* Du installerer helt fra bunden
* Du har ME \'godkendte\' drivere til al din hardware (gentager: Al!)
* Du kun kører applikationer som er testet til ME (ikke bare 98-versioner)

Og så er ydelsen i spil i perioder lidt dårligere i ME end i 98, efter min erfaring (men ikke meget) - sandsynligvis fordi ME ligger og kører nogen ting i baggrunden, som ikke kører på 98 (programmer der holder øje med at du ikke sletter vigtige systemfiler osv).

Jeg står for at skulle reinstallere min maskine igen, og det bliver naturligvis med Windows 2000 og SANDSYNLIGVIS 98 i stedet for ME som nr. 2.

/Rob
Avatar billede blazer Nybegynder
31. januar 2001 - 11:32 #7
winme sux!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

den nye blanding af ce me og nt er meget bedre...

så skift til windows cement!
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. januar 2001 - 13:46 #8
Hørt Blazer!