Avatar billede robinhood Nybegynder
26. februar 2004 - 13:38 Der er 13 kommentarer

Filserver via internet

Vi er nogle stykker der skal arbejde sammen på et projekt. I den forbindelse vil vi gerne kunne samarbejde om en række filer placeret på en filserver der skal tilgås via internettet.

Filserveren skal helst kunne mappes som et drev på hver vores maskine. Kan det lade sig gøre, hvor og hvordan?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. februar 2004 - 13:40 #1
jeg vil mene at det kan lade sig gøre med en alm FTP server "Freeware" og så windows XP  /  2000.

Bare gå ind i netværk på clineten og sig opret forbindelse til ???

Så kan i da klare det sådanne

MC - Nemt og ret så gratis
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
26. februar 2004 - 13:41 #2
Det er meget nemmere med en FTP server, jeg tror slet ikke dit ønske kan lade sig gøre uden at invistere i dyrt udstyr.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2004 - 13:47 #3
Du installerer bare iis på en af pcérne så får du automatisk en ftp-filserver, hvor filerne så vidt jeg husker ligger i mappen ftproot. Nu kan i tilgå den fra internettet ved at skrive ftp://ipadressepåpcén.
Sørg også få at give dine bruger adgang i iismanageren
Avatar billede robinhood Nybegynder
26. februar 2004 - 13:57 #4
Jeg vil helst ikke til at rode med en ftpserver på en af maskinerne, så skal den jo være tændt hele tiden. Jeg vil gerne have en server på nettet med backup o.s.v.(og vil også gerne betale lidt for det).
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2004 - 14:01 #5
"Jeg vil gerne have en server på nettet med backup o.s.v.(og vil også gerne betale lidt for det" -skal den så ikke stå tændt hele tiden, eller hvad mener du?
Men et alternativ er at oprette dig som bruger på  frac.dk her har du mulighed for at oprette en ftpserver og det er vist gratis indtil en vis størrelse
Avatar billede robinhood Nybegynder
26. februar 2004 - 14:08 #6
Jo jeg mener der skal være adgang til den hele tiden, ligesom hvis jeg havde et webhotel. Her vil jeg bare gerne have mulighed for flere brugere og at mappe serveren som et drev, så jeg kan skrive direkte til serveren og ikke skal uploade/downloade hele tiden.

Altså ligesom om jeg havde et ekstra drev på maskinen.
Avatar billede dmcn Praktikant
26. februar 2004 - 14:12 #7
Struer.net tilbyder produktet onlinedisk, som vist er præcis hvad I søger. 1 GB koster 89 kr./mnd.
http://www.struer.net/default.asp?catID=474
Avatar billede robinhood Nybegynder
26. februar 2004 - 15:06 #8
Det er netop hvad jeg søger!

Kender I til andre udbydere? Det er altid rart at have noget at vælge imellem.
Avatar billede dmcn Praktikant
26. februar 2004 - 15:11 #9
Jeg er ikke stødt på en lignende løsning fra nogen danske udbydere. Man har i en periode kunnet få lignende produkter i udlandet, men de er oftest udstabile eller horribelt dyre.
Jeg ville tage struer.net's produkt - de yder god service på andre områder, så det er nok det samme her. :)
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2004 - 21:09 #10
Avatar billede fangel Nybegynder
29. februar 2004 - 21:16 #11
hvis det er fx et programmerings projekt med mange forskellige kilde-kode filer så er CVS jo et oplagt valg - du skal godt nok rode med upload/download (commit/checkout) - men tilgængæld for du en masse marte features...

du kan (hvis det er et OS produkt) gratis bruge fx www.sf.net som hosting af web og cvs

bare en note...

Morten
Avatar billede serverservice Praktikant
29. februar 2004 - 21:48 #12
->terry Jeg forstår ikke lige hvad du vil med det link?
Avatar billede terry Ekspert
06. marts 2004 - 15:22 #13
dannyboyd>the reason for the link was to point out to robinhood that there was still a questionhe needed to take action on :o)