Avatar billede gjengis Nybegynder
26. februar 2004 - 13:27 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

drivere til MyBook bærbar fra bilka

Jeg har købte i sommers en virkelig god bærbar fra bilka!
yeeaa right tænker de fleste så... men nej den har faktisk rigtig gode specifikationer :

P4 2,8 Ghz
1 GB ram
40 GB harddisk
ATI Radeon 9000 mobility grafikkort
og så videre.

Mit store problem er så at jeg ikke kan finde de rigtige drivere til den *stort øv*. hvilket resultere i at alt der har noget at gøre med DirectX 9 og derover ikke virker.

de eneste drivere jeg kan finde til den er fra www.notebookservice.dk og de er forældede.

ATI understøtter ikke mobile grafikkort med deres drivere så der er heller ingen hjælp.

model nummeret er n251s8
og navnet på den er MyBook

er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2004 - 13:41 #1
Du kan bruge aida til at guide dig til rigtige drivere...
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
Avatar billede kalb Nybegynder
26. februar 2004 - 13:44 #2
Du har måske prøvet dette

[DOC] Manual til Flash af BIOS på N251S8
File Format: Microsoft Word 2000 - View as HTML
Manual til Flash af BIOS på N755II0. Hvis muligt så print dette
dokument ud. Hent iso filen hjem fra www.notebookservice.dk. Åbn ...
www.notebookservice.dk/driver/uniwill/n755ii0/ manual/flash%20af%20bios%20N755II0.doc - Similar pages

Søg på google og skriv driver n251s8
Avatar billede gjengis Nybegynder
26. februar 2004 - 13:57 #3
kalb>> Jeg er ikke interesseret i at opgradere bios'en.
Jeg mangler drivere til WinXP

Det eneste der popper op på google er enten noget med www.notebookservice.dk eller noget salg af strømforsyninger.
Avatar billede kalb Nybegynder
26. februar 2004 - 14:52 #4
Prøv at søge på denne side.
Der er meget at se efter.
da du sikkert ved lidt mere om hvad du søger så tror jeg at muligheden ligger her
http://www.microsoft.com/windows/catalog/default.aspx?xslt=search&subid=22&sortcolumn=status&sort=descending&qu=driver%20&scope=0&pageSet=1
Avatar billede kalb Nybegynder
26. februar 2004 - 14:54 #5
Avatar billede kalb Nybegynder
26. februar 2004 - 15:12 #6
http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_list.php?part=1
http://www.conexant.com/support/md_winxpinfo.html
Undskyld jeg var lidt for hurtig men her er der gode chancer
især den nederste
håber du finder det du søger
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2004 - 19:28 #7
gjemgis> korrekt! Du skal bruge www.notebookservice.dk da de har drivere til din bærbare.

P.s.
Du skriver intet om kabinettet - hvad er det lavet af og er der garanti på brud?
Hvis ikke der er garanti på brud i kabinettet, ja så er det ikke en god maskine ;)
Avatar billede gjengis Nybegynder
27. februar 2004 - 08:28 #8
john stigers>> ok, de drivere der ligger hos www.notebookservice.dk er rigtig nok beregnet til den bærbar jeg har... MEN de er ikke compatible med DX9 eller derover, hvilket resultere i at alt der har at gøre med spil til DX9 flipper.
Avatar billede gjengis Nybegynder
27. februar 2004 - 08:29 #9
jeg har fundet ud af at chipsættet er et SiS650 og jeg har fundet de seneste drivere til dette og de virker... Men grafik driverne virker stadig ikke :-( ØV
Avatar billede gjengis Nybegynder
27. februar 2004 - 08:30 #10
kalb>> det er rigtig nok drivere til WinXP, men de ikke rigtig noget at gøre med grafikkortet!
Avatar billede kalb Nybegynder
27. februar 2004 - 09:07 #11
Avatar billede gjengis Nybegynder
27. februar 2004 - 15:31 #12
kalb>> ØV.. Den side referer igen bare til at ATI ikke supportere deres "mobility" kort... :-(

det var ellers et godt bud!
Avatar billede gjengis Nybegynder
27. februar 2004 - 15:33 #13
denne side referer ATI altid til hvis det har noget at gøre med bærebare :

http://www.ati.com/support/products/pc/laptops/index.html
Avatar billede gjengis Nybegynder
27. februar 2004 - 15:36 #14
selv hvis man prøver at skrive til ATI sender de en videre til ovenstående side. :-(
Avatar billede kalb Nybegynder
27. februar 2004 - 15:43 #15
Jeg forstår ikke hvad du mener der er galt med dit grafikkort.
Er det en driver til grafikkort ATI 9000?
Avatar billede gjengis Nybegynder
27. februar 2004 - 15:45 #16
ja men til en ATI Radeon mobility 9000
Avatar billede kalb Nybegynder
27. februar 2004 - 15:59 #17
Prøv så lige denne side
http://www.bebits.com/app/2938
good luck
Avatar billede kalb Nybegynder
27. februar 2004 - 16:05 #18
Her er der hjælp men det kræver lidt fingerfærdigheder og er måske lidt tidskærvende i form af læsning for at finde den rette løsning eller du kan prøve at stille spørgsmålet i dette forum.
http://michaelo.free.fr/contrib/radeon/poweroff.php3
Avatar billede gjengis Nybegynder
28. februar 2004 - 23:56 #19
kalb>> det ser ud til at begge links referer til linux drivere.
Avatar billede kalb Nybegynder
29. februar 2004 - 09:11 #20
http://www.atitech.ca/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=4&submit.y=0&submit=GO%21
http://www.hol.dk/downloads.asp?Kategori=ATI%20Drivere&id=1049

Hej. prøv og se  om disse  understøtter din driver det skulle de gøre.
Jeg prøver at hjælpe dig for nu er der gået sport i den for at finde driveren...eller noget der kan understøtte den.
Avatar billede gjengis Nybegynder
29. februar 2004 - 15:25 #21
De præcise specifikation på puteren er her:

Navn på operativsystem    Microsoft Windows XP Professional
Version    5.1.2600 Service Pack 1 build 2600
Navn på producent    Microsoft Corporation
Systemnavn    ******
Systemproducent    56548
Systemmodel    N251S8
Systemtype    X86-baseret PC
Processor    x86 Family 15 Model 2 Stepping 7 GenuineIntel ~2800 Mhz
BIOS-version/dato    American Megatrends Inc. 07.00T, 02-04-2001
SMBIOS-version    2.3
Windows-mappe    C:\WINDOWS
System-mappe    C:\WINDOWS\System32
Startenhed    \Device\HarddiskVolume1
Landestandard    Danmark
Abstraktionslag for hardware    Version = "5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)"
Brugernavn    ************
Tidszone    Rom, normaltid
Fysisk hukommelse i alt    1.024,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse    693,30 MB
Virtuel hukommelse i alt    3,40 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse    2,87 GB
Plads til sidefil    2,40 GB
Sidefil    C:\pagefile.sys
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. februar 2004 - 19:15 #22
hmmm...
det er ikke specifikationerne på styresystemet vi mangler ;)
Avatar billede gjengis Nybegynder
29. februar 2004 - 19:28 #23
øøøhhh ok... hvad mangler så!
Avatar billede gjengis Nybegynder
29. februar 2004 - 19:29 #24
kalb>> når jeg prøver at installere driverne (begge fra sidste indlæg) påstår den at det ikke er et ATI grafikkort der sidder i computeren. ??
Avatar billede gjengis Nybegynder
29. februar 2004 - 19:39 #25
jeg har fundet noget inde i systemoplysninger vedrørende grafikkortet :

Navn    MOBILITY RADEON 9000
PNP-enheds-id    PCI\VEN_1002&DEV_4C66&SUBSYS_23021584&REV_01\4&3525EC23&0&0008
Korttype    Mobility Radeon 9000 (LF), ATI Technologies Inc.-kompatibel
Kortbeskrivelse    MOBILITY RADEON 9000
Kort-RAM    64,00 MB (67.108.864 byte)
Installerede drivere    ati2dvag.dll

håber det kan hjælpe.
Avatar billede kalb Nybegynder
29. februar 2004 - 20:21 #26
http://www.video-drivers.com/drivers/55/55727.htm
Her kan du nok downloade ati2dvag.dll
Du har sikkert prøvet det næste link men det skulle virke
http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic%E2%88%8F=productsXPdriver&submit.x=9&submit.y=4
Jeg prøver stadig men har lige været væk og er det lige et par timer endnu.
Avatar billede kalb Nybegynder
29. februar 2004 - 20:34 #27
Du må lige have lidt tålmodighed med mig men kig lige på denne side her er der forskellige muligheder for downloads.
Håber at du kan eller har energi til at forsøge
http://www.station-drivers.com/page/atidriv.htm

keep smiling
Avatar billede gjengis Nybegynder
01. marts 2004 - 10:15 #28
Det samme sædvanlige problem... Når jeg installere driverne påstår den at det ikke er et ATI kort der sidder i computeren :-(
Avatar billede gjengis Nybegynder
01. marts 2004 - 10:18 #29
det samme sædvanlige problem... Når jeg installere driverne sige den at det ikke er et ATI grafikkort der er i computeren :-(
Avatar billede kalb Nybegynder
01. marts 2004 - 10:57 #30
Har du været inde i computeradministrationen under enhedshåndtering og tjekket om dit ATi kører under tjenester og tjekket/opdateret mobility radion under skærmkort
Avatar billede gjengis Nybegynder
01. marts 2004 - 15:52 #31
kalb>> hvad mener du med "tjekket/opdateret mobility radion under skærmkort"?
Avatar billede kalb Nybegynder
01. marts 2004 - 16:03 #32
se om tjenesten kører eller er deaktiv
her kan du også opdatere driver hvis du har en disk fra prducenten.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 22:43 #33
Har du prøvet md Aida?
Avatar billede gjengis Nybegynder
01. marts 2004 - 23:16 #34
dannyboyd>> hvad er Aida??
Avatar billede gjengis Nybegynder
02. marts 2004 - 08:01 #35
kalb>> ja det tror jeg da... du kan se et screenshot her:
http://www.cmoller.dk/jesper/radeon_9000_mobility.jpg
Avatar billede gjengis Nybegynder
02. marts 2004 - 08:33 #36
jeg har fundet og kørt aida... her er en opsumeringsrapport fra den:

http://www.cmoller.dk/jesper/aida_report.htm
Avatar billede kalb Nybegynder
02. marts 2004 - 09:00 #37
Er opsumeringen hvad du har i din computer?
Så ser jeg at du har Ati 2 gange. Det er nok 1 gang for meget.
Prøv at afinstalere det/dem og instalere det igen og derefter lave en status for fejlsøgning i enenskaber for lokal disk C. Du kan starte med det og lave en senere.
Jeg ved ikke om det kan være det men jeg synes at det set underligt ud at der er 2 ATI i opsumeringen.
Avatar billede gjengis Nybegynder
05. marts 2004 - 14:20 #39
kalb>> jeg er helt enig... men jeg kan ikke finde noget i selve windows der tyder på at der er installeret mere end et grafikkort!
Avatar billede gjengis Nybegynder
05. marts 2004 - 14:22 #40
dannyboyd>> jeg har prøvet alle dem der umiddelbart lader til at have noget at gøre med mobility grafikkort (6 af dem)... men alle påstår at det ikke ar det rigtige kort der er installeret.
Avatar billede kalb Nybegynder
05. marts 2004 - 15:27 #41
her er lige et skud i tågen.
Prøv at afinstallere DirectX 9 og se om du kan få driverne til at fungere.
Jeg har haft nogle problemer og har mistænkt DirectX for disse.
Avatar billede gjengis Nybegynder
09. marts 2004 - 08:49 #42
YES! :-)
Jeg har fundet ud af det nu!!!
Jeg fandt et værktøj der kunne modificiere ATI's Catalyst 4.2 drivere så de kunne køre på bærebare grafikkort.
værktøjet kan findes her :
ftp://cmoller.dk/jesper/Dhmodtool1.7.exe

efter at have pakket ATIs drivere ud på harddisken køres ovenstående program der så modificierer driverne.
OG NU VIRKER DER HELE BARE!!!!

Nu er problemet bare at jeg ikke ved hvem af jer der skal have points!
Jeg fandt frem til dette modtool via Aida rapporten, så hvis alt skal være fair tror jeg det er dannyboyd der skal have points... sorry kalb du prøvede ellers ihærdigt!
Avatar billede gjengis Nybegynder
09. marts 2004 - 08:56 #43
websiden jeg fandt modtool'et på er her:
http://www.driverheaven.net/patje/
Avatar billede kalb Nybegynder
09. marts 2004 - 08:59 #44
Det er bare bjørn og ok!
Avatar billede serverservice Praktikant
09. marts 2004 - 10:41 #45
ok det lyder som om du fik det til at virke-godt