Avatar billede qbob Nybegynder
26. februar 2004 - 12:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Begræsning af et programs cpu forbrug.

Hej med jer.
Jeg ved ikke om det helt er den rigtige gruppe men jeg prøver lige så må i lige sige hvor den ellers skal hen...

Opsæt:
5x Windows 2000 servere med Citrix Metafame og 1x win2k server med nfuse

Dette køre meget godt, det er ikke det der er problemet...
Problemet er at når vores økonomi folk får en hjerneblødning og køre nogle kæmpe kørsler så belaster det hele serveren og alle de andre der er på den server.
Jeg har et program der kan begræse net forbrug, så ved i om der findes et til cpu ?

Eller er der nogle andre forslag til hvad man kan gøre ?
Avatar billede vistodk Nybegynder
26. februar 2004 - 12:27 #1
det er muligt med win2000 advance server at dedikere cpu workload til services og programmer, men dette kan kun gøres med advance server og datacenter server
Avatar billede webcon Nybegynder
26. februar 2004 - 12:30 #2
Når der er tale om Citrix-server er det et indbygget "service" som kan styre dit CPU-forbrug, ex. hvis serveren belastes mere end 75% så skal den udføre en given handling.

Jeg ser lige om jeg kan finde det.
Avatar billede qbob Nybegynder
26. februar 2004 - 12:34 #3
Problemet er at jeg vil ikke gøre noget ? hvad skulle jeg gøre ?
Jeg vil jo ikke "Slå programmet ihjel" ...
Jeg vil bare sørger for at der er arbejs kraft til alle....
(Vi køre ren W2k-server)
Avatar billede vistodk Nybegynder
26. februar 2004 - 12:39 #4
det er det jeg siger -- med advance server kan du fortælle dem at eks. navisionserver.exe MAX må bruge 30% cpu kraft
Avatar billede vistodk Nybegynder
26. februar 2004 - 12:40 #5
der er inden anden måde at løse det på
Avatar billede webcon Nybegynder
26. februar 2004 - 12:41 #6
Når du bruger Citrix og du ovenikøbet har 5 af dem, skal du under citrix administration, under de enkelte givne applikationer angive, ex. at CPU skal være normal. Dette betyder bare, at hvis der er en som får en "Hjerneblødning" på Citrix-1, så logger de øvrige brugere bare på Citrix-2, så det ikke går ud over de øvrige.
Avatar billede qbob Nybegynder
26. februar 2004 - 12:48 #7
vistodk>> ok... jeg tager det med i mine overvejelser ... men der er et pris problem i skift fra std server til advance server
Avatar billede qbob Nybegynder
26. februar 2004 - 12:51 #8
webcon >> Vi har shareload og dvs. sætups så at hvis cpu/ram re over et vidst %-del så log på en anden....
Avatar billede qbob Nybegynder
26. februar 2004 - 12:53 #9
webcon >> Problemet er jo at når der er 300 sestioner fordelt på 5 servere og der så er en der køre en stor kørsel så er der problemerne....
Avatar billede maagen Nybegynder
26. februar 2004 - 18:01 #10
Der findes faktisk et produkt som kan det der fuldstændigt - og meget mere. Der hvor jeg arbejder forhandler vi dette produkt - Jeg mener at licensprisen er ca. 1500-2000 pr bruger - hvis du er interesseret så kan vil jeg godt finde lidt mere på info - send mig evt mail på "exp-maagen(a)kissmyass.dk".
Avatar billede mmoe Nybegynder
01. marts 2004 - 10:06 #11
hov maagen, kan du ikke bare nævne hvad produktet hedder ? Vi er bestemt mange som gerne vil have fat i sådant et program.

Men ellers qbob så finder der jo :

- Appsense (www.appsense.com)
- Armtech (www.aurema.com.au)
- PowerFuse (www.powerfuse.com) / www.lead-on.com

og der er sikkert osse flere af dem.

Vi overvejer kraftigt armtech efter anbefaling fra vores leverandør.

/Michael Munk
Avatar billede maagen Nybegynder
01. marts 2004 - 20:34 #12
Powerfuse - og det er et suverænt værktøj - jeg vil kun i meget sjældne tilfælde lave en citrix uden det...
Avatar billede qbob Nybegynder
02. marts 2004 - 09:56 #13
Mener du www.respowerfuse.com og www.lead-on.com ???
Hvilked prisleje ligger det i ??
Avatar billede qbob Nybegynder
02. marts 2004 - 09:57 #14
Avatar billede mmoe Nybegynder
02. marts 2004 - 13:01 #15
gad vide hvor min hjerne var henne den dag... ;) .. jo jo det er lige nøjagtig de to websites jeg snakker om.. jeg mener at respowerfuse ligger i omegnen af 1100 - 1600 kr. pr. client uden at du må citere mig for det.. 8-), men tag en snak med lean-on.com og hør hvad de siger.. de er danske og meget fornuftige..
Avatar billede qbob Nybegynder
11. juni 2004 - 09:22 #16
Nu svare jeg sku selv. ;-)
Vi nægter og smide 60.000.- efter nogle af de tools som i har forslået.
De kan så meget vi ikke skal bruge..
vi har fundet det tool vi skulle bruge og det fedeste var at det er gratis ;-)
http://bednorz.uni2.net/anyland/threadmaster/threadmaster.htm <-
Vi fandt det på en citrix-admin side på nettet.
Kan anbfales !!!!
(kan også bruges til andet end citrix)
Avatar billede mmoe Nybegynder
11. juni 2004 - 09:32 #17
Hej

det lyder godt at du fandt et alternativ.. :-)

Jeg vidste egentlig godt at det fandtes, men syntes at det var lidt svært at sætte det op, så det gav mening.

Har du fået rodet med det eller ?

Hvis du har, kan du så komme med nogle gode hint til at sætte det ordentlig op ?

/Michael Munk