Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 11:23 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Æ, Ø og Å.

Hej

WinXP Pro på Engelsk. Office 2003 installeret på dansk.
Problem: Nogle mails(ikke alle!!!!) vil ikke vise "æ", "ø" og "å" men skriver "f", "x" og "e" i stedet...og den kan godt vise dem når jeg trykker "vis kilde".
Desuden vil hjælpe funktionen i Office 2003 heller ikke vise Æ, Ø og Å, men indsætter i stedet spørgsmålstegn.
ISO 8859-1 ER installeret.
Hvad gør jeg??
På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. februar 2004 - 11:24 #1
Har du prøvet at fjerne "engelsk tastatur" ?? Det bliver jo installeret som standard på en Windows XP.

/Martin
Avatar billede peet-49 Novice
26. februar 2004 - 11:26 #2
Du skal installere dansk tastatur under internationale og sproginstillinger
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 11:27 #3
Hvordan gør jeg det? Kan ikke lige se det via. control panel og keyboard...synes ikke jeg kan fjerne noget derinde.
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 11:29 #4
peet49: Jeg ved ikke hvordan jeg gør det!
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 11:35 #5
Kan ikke finde noget om sprog på tastaturet nogen steder...Har ikke noget der hedder "international"...men under "regional and language options" synes jeg heller ikke der er nogen steder jeg kan skifte sprog på tastatur...
Avatar billede frewald Nybegynder
26. februar 2004 - 11:40 #6
Under regional settings er der et faneblad der hedder 'languages' - her trykker du på 'details' og så er du inde ved dit keyboard setup
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 11:44 #7
Frewald: Der var både dansk og engelsk keyboard...jeg fjernede det engelske...men problemet er stadig det samme i office.
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 11:51 #8
Har lige snakkede med en ven og han har nøjagtig samme problem....og han har også dansk tastatur.
Avatar billede frewald Nybegynder
26. februar 2004 - 11:53 #9
Har du opdateret Office hos microsoft?
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 12:02 #10
HAr lige været derinde...og den siger: "ingen nye opdateringer"
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. februar 2004 - 12:15 #11
Bare for sjov skyld - har du prøvet at sætte et andet tastatur til ??

/Martin
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. februar 2004 - 12:19 #12
Når du installerer Office 2003, får du også installeret nogle værktøjer fra MS. En af dem (Microsoft Office 2003 Language Settings, jeg kører den engelske udgave med dansk oversættelse). Med dette program kan du indstille, hvilket sprog Office 2003 skal have som standard. Hvad står det til hos dig ??

/Martin
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 12:22 #13
Det står Dansk og Engelsk som aktiverede sprog.
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 12:24 #14
Jeg kan ikke se at tastatures skulle have noget med det at gøre....jeg kan jo sagtens selv skrive æ ø og å men office gider bare ikke vise dem i hjælpe funktionen
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. februar 2004 - 12:27 #15
Nej, det var bare for at prøve noget nyt.

Kan du fjerne Engelsk som aktiveret sprog ??

/Martin
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 12:28 #16
Hvis jeg søger i hjælp så viser den ikke æøå i overskrifterne til hjælpeforslaget feks. "Vise eller skjule sk?rmtip på v?rkt?jslinjer" men når jeg så trykker på dette link så vil den gerne vise æøå i overskriften i det nye hjælp billede.
Avatar billede konig Nybegynder
26. februar 2004 - 12:30 #17
jep, men det virker ikke at fjrene engelsk som aktiveret sprog. Sikkert en MS bug.
Avatar billede konig Nybegynder
10. maj 2004 - 15:26 #18
hmm
Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
19. maj 2004 - 09:04 #19
Manglende Æ, Ø og Å i hjælpen. Jeg har det samme problem - og en af mine bekendte har også problemet.
Avatar billede marrix Juniormester
07. november 2004 - 20:46 #20
Er dette problem blevet løst???? Jeg har nemlig nøjagtigt samme problem. Og alle steder er sprog, tastatur mv. indstillet til dansk, iso-8859, vesteuropæisk etc... Hvad går galt? Og hvad kan jeg gøre???? HJÆLP
Avatar billede konig Nybegynder
08. november 2004 - 12:53 #21
Jeg har ikke fået løst problemet, men har lært at leve med det :-)
Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
08. november 2004 - 13:16 #22
Hvis du installerer KB834013 som du kan hente på MS hjemmeside, bliver problemet med hjælpen løst. Du kan hente den her:http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=275fc50a-1e35-45a4-9c21-119a4be985aa&displaylang=da
Avatar billede marrix Juniormester
08. november 2004 - 18:06 #23
Hurra for det - ser lovende ud. Tusind tak for hjælpen.

Venligst, marianne