Avatar billede sbay Nybegynder
26. februar 2004 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne doclink i word IKKE IE

Hejsa

Jeg har nogle klienter der åbner dokumentlinks i Word - og det er jo fint. Men jeg har også nogle der åbner dokumentlinks i Internet Explorer - men jeg kan ikke umiddelbart finde opsætningen der afgør dette. Hvad skal jeg gøre for at den altid åbner i word????
Avatar billede lrh Nybegynder
26. februar 2004 - 13:51 #1
Hmm jeg vil tro at det afhænger af windows opsætningen - extensions <> applikation, det er der man bestemmer hvilket program der åbner en given filtype.
Avatar billede crackpot Nybegynder
26. februar 2004 - 13:54 #2
Jeg går ud fra at du mener "starter vedhæftede filer af typen .DOC", ikke Notes' egne doclinks (de små gule) - de skulle meget gerne IKKE udløse nogetsomhelst uden for Notes. Problemet ligger faktisk i Windows-opsætningen, da Notes spørger Windows om hvilket program der skal bruges, nøjagtigt som hvis du gemmer filen på disken og dobbeltklikker på den i Stifinder. Du skal, enten med Stifinder eller Regedit, finde ud af hvad filen er associeret med og rette det. Hvordan du gør det afhænger lidt af din Windowsversion og hvilket Office-program du bruger (MS, OpenOffice), så det kan jeg ikke på siddende bag guide dig igennem. Men hvis du finder "Filtyper" i en Stifinder-menu er du på rette vej. Den er muligvis gemt under et punkt der hedder "Mappeindstillinger" eller lignende.
Avatar billede sbay Nybegynder
26. februar 2004 - 14:50 #3
Jo - det er dokument.doc jeg prøver at åbne. Men hvis man dobbeltklikker på et worddokument på skrivebordet, så åbner det jo i Word??? Men jeg kigger lige indstillingerne efter!
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. februar 2004 - 21:14 #4
man kan åbne et Notes Dokument med

notes://Servernavn/databasenavn.nsf

Så åbner et word dokument vel med

word://C:/temp/dokument.doc

Om dette kommer op i Word eller EI er afhængig af regedit

/Hans Holt
Avatar billede jogii Nybegynder
27. februar 2004 - 01:08 #5
Hvilken version af Windose kører du?
I stifinder, marker et dokument.doc, Hold <Shift> nede mens du højreklikker på filen, nu skulle der afhængig af Windose version dukke "Åben med ..." eller "Åben med -> Vælg Program" op. Her kan du nu redefinere associationen. OpenOffice er en udmærket .DOC behanlder, Lotus WordPro endnu bedre :-)