Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
26. februar 2004 - 10:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kontakter jeg min Oracle server via internettet?

Hej eksperter,

Hvordan kontakter jeg min Oracle server via internettet?

På forhånd tak.

VH Raz.
Avatar billede teepee Nybegynder
26. februar 2004 - 11:19 #1
Du installerer en application server eller du kan oprette en odbc forbindelse på serveren og benytte denne.
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
26. februar 2004 - 11:29 #2
Hej Teepee,

Jeg har installeret client programmet til Oracle og får fejlen "operation timed out(ORA-12535)".

Hvad kan problemet være?

VH Raz.
Avatar billede teepee Nybegynder
26. februar 2004 - 11:31 #3
Så vidt jeg ved kan du ikke connecte med SQL*net via internet. Du bliver vist nødt til at lave en VPN forbindelse eller benytte odbc
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
26. februar 2004 - 11:35 #4
Hmm jo det er vist muligt, har hørt om andre der gjorde det. Jeg leder videre, men tak for hjælpen anyway...

VH Raz.
Avatar billede teepee Nybegynder
26. februar 2004 - 11:58 #5
Har du serverens eksterne ip-nummer?
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
26. februar 2004 - 12:07 #6
Tak for hjælpen, det var portene som skulle åbnes...:-)
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
26. februar 2004 - 12:08 #7
Cool :-)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
26. februar 2004 - 12:37 #8
en lille footnote:

Hvis din server står bag en firewall og du forsøger at kontakte databasen udefra med f.eks. en sqlplus(sql*net client) - så vi den connecte indad på default port 1521.
Men listeneren vil så spawne en ny process på en vilkårlig port - hvilket betyder at du måske ikke får svaret ud igennem firewallen.
Workaround:
1. På Windows 2000 kan du bruge USE_SHARED_SOCKET=TRUE - en parameter der sættes i registry. Den vil svarer på samme port(1521).
2. Brug connection manager.

Det lyder lidt farligt at du bare har åbnet alle porte ind til maskinen ;-)
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
27. februar 2004 - 09:27 #9
Hey Prielsen,

Det var en rigtig god ide du kom med, og ja den virker nu, uden at jeg er sårbar på mine porte :-)

Cool nok eksperter.

VH Raz.