Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 10:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

regn automatisk % ud

Hvordan får jeg det her til at virke? Det skal siges der er tale om felter i en formular. Hvordan laver jeg felterne så nedenstående kommer til at virke?

Der er 3 felter:
"procent"
"pris"
"ny pris"
Hvis jeg indtaster 20 i feltet "procent"
Og taster 15,95 i feltet "pris"
Hvordan får jeg den så til at give mig feltet "pris" minus feltet "procent" i feltet "ny pris"?
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2004 - 10:51 #1
I feltet "Ny Pris" skriver du

=Pris*(1-Procent/100)
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2004 - 10:55 #2
Det forudsætter selvølgelig at procent angives som tal mellem 0 og 100, og ikke i det interne procentformat (for så skal der ikke divideres med 100).
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 10:56 #3
Jeg prøver lige..
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 11:00 #4
Skal jeg skrive det i indputmaske? eller standardværdi måske? Der er flere muligheder.. jeg er ikke så god til det her databasenoget..
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2004 - 11:06 #5
Nej du angiver det i feltets Sourceobject (det øverste felt under fanebladet Data).
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 11:06 #6
Uanset hvilken en jeg skriver den i så siger den:

Det indtastede udtryk indeholder et ugyldigt punktum eller generator eller ugyldige paranteser,Du har måske skrevet et ugyldigt ID eller skrevet paranteser efter konstanten nul
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 11:06 #7
ah.. prøver lige..
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 11:07 #8
Jeg har ike noget faneblad der hedder DATA, jeg har GENERELT eller OPSLAG
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2004 - 11:07 #9
På dansk hedder det vist noget i retning af Kontrolelementkilde
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2004 - 11:09 #10
Du skal åbne formularen i design mode, og så vælger du feltet "ny pris" og så kan du angive feltets egenskaber.
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 11:09 #11
Det har jeg heller ikke noget der hedder.. Hvor skulle det være henne?
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 11:11 #12
Ok, det prøver jeg lige..
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2004 - 11:11 #13
Kan du åbne formularen i design mode?
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
26. februar 2004 - 11:12 #14
HA! Det virker...

Jeg var et helt andet sted henne.. har fundet det. Tak :o)
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2004 - 11:14 #15
:-)