Avatar billede pinga Nybegynder
26. februar 2004 - 09:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

usprinter til et netværk

Jeg har en usbprinter som jeg gerne vil koble på mit hjemmelan. ved godt man an få en printserver osv.. men er der en anden måde at koble en usbprinter til netværket?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
26. februar 2004 - 09:19 #1
Enten en lan/usb converter eller en pc der står tændt.

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
26. februar 2004 - 09:22 #2
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. februar 2004 - 09:29 #3
For at du kan bruge en printer som netværksprinter, skal den have en IP adresse. Hvis den ikke har indbygget netkort, skal du have en printserver foran, som har en IP adresse.
Denne printserver kan enten være den lille box som dk_akj henviser til, eller en computer af en art.
Boxen har fordelen, at den er mindre, ikke bruger ret meget strøm osv., men den deler i bund og grund printeren på samme måde som en PC.

/J
Avatar billede serverservice Praktikant
27. februar 2004 - 22:14 #4
Det kan sagtens lade sig gøre. Du installerer den lokalt på en pc og så sharer du den over netværket.
Avatar billede pinga Nybegynder
23. november 2004 - 07:02 #5
problem selv løst