Avatar billede neo99 Nybegynder
31. januar 2001 - 00:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

spil fra commodore64

Jeg har downloadet et gammelt commodore64-spil, men kan ikke spille det. Når jeg har unzippet det, er det en\"d64\" fil, og dobbeltklikker jeg på det, spørger puteren\"hvilket program skal benyttes til at abne filen med...\"
Skal jeg have et specielt program til at spille disse spil med, eller hvad er problemet??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 00:28 #1
Du skal bruge en Commodore 64 Emulator ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 00:28 #2
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 00:30 #3
hmm .. kunne ikke D/L\'e den ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 00:34 #4
ftp://ftp.funet.fi/pub/cbm/crossplatform/emulators/ccs64

der kan du downloade en shareware version af en C64 Emulator
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. januar 2001 - 00:34 #5
Avatar billede snipper Nybegynder
31. januar 2001 - 00:47 #6
En rigtig god side ang. Commodore 64 er http://www.lemon64.com/ Her er stort set samtlige spil til denne gode gamle maskine + diverse emulatorer.

vh
Snipper
Avatar billede neo99 Nybegynder
31. januar 2001 - 01:01 #7
Jeg har downloaded en emulator -tak for hjælpen, men jeg er ikke helt sikker på hvordan den fungerer....når jeg kører exe.filen kommer jeg til det blå commodoreskærmbillede; hvordan leder jeg efter spil på harddisken?, hvordan slipper jeg ud af emulatoren igen ( og nej Escape virker ikke...)?
Avatar billede snipper Nybegynder
31. januar 2001 - 01:14 #8
Tast F9 på keyboardet. Så skulle der dukke en menu op...
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. januar 2001 - 03:25 #9
ellers er det et godt sted at kigge her
www.gamlespil.dk, man bliver ligesom helt nostaltgisk! =)