Avatar billede bkhansen Novice
25. februar 2004 - 22:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Norton 2003, 2004 og McAfee lukker ned?

Hejsa.
Jeg har haft Norton 2003, Norton 2004 og McAfee installeret.
Alle programmer lukker ned når jeg skal til at starte det.

Kan det være virus? Hvordan kommer jeg af med den?

Har kørt spyboot, adaware, stinger, online virus scan - og den finder IKKE noget.

mvh
Brian Hansen
Avatar billede zhark Nybegynder
25. februar 2004 - 22:18 #1
Du er da vist også lige lovlig pissemistisk :) NAV 2003 kan da ikke finde noget 2004 ik' kan! Og - ja man hører jo tros alt også de prg. sløver, selv om jeg ikke har bemærket noget, meeeen altså 3 virus prg. i baggrunden, det kunne jeg ikke bare overveje :)
Avatar billede anders31 Nybegynder
25. februar 2004 - 23:04 #2
Det kan være et andet problem også.
men du bliver nok nødt til at fjerne alle virusprogrammerne(flere virusprogrammer på samme maskine er ikke en god ide)og derefter kraftig oprydning i registreringsdatabasen. på 2004 cd kan du boote og lave en scanning inden maskinen starter op og det tager lidt tid.
prøv at installere antivirus igen.
finder du ikke noget her går du ind på windows update og klikker på linket til beskyttelse af pc og henter de opdateringer der ligger til nogle af ormene.
kan du bruge internettet kan du prøve denne adresse http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
de laver en online scan af din computer
Mvh Anders
Avatar billede arlet Juniormester
25. februar 2004 - 23:19 #3
Ja, det er gaobot virussen, der går det. Hent en hijackthis www.arlet.dk/hjt.htm

så skal vi nok få løst dit problem
Avatar billede pinga Nybegynder
26. februar 2004 - 09:41 #4
Jep det er gaobot :) ville jeg nu også have svaret :)
Avatar billede bkhansen Novice
26. februar 2004 - 09:45 #5
Hej igen. Jeg prøver lige at hente hijackthis ned :-)

Og jeg har ikke alle tre virusprogrammer installeret på SAMME tid.
Jeg har prøvet et ad gangen :-)
Avatar billede bkhansen Novice
26. februar 2004 - 11:37 #6
Her er loggen: (KHooker er da vist også en virus)
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
C:\WINDOWS\System32\cvcd.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ccApp32.exe
C:\Documents and Settings\Brian Hansen\Skrivebord\hjt.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\PROGRA~1\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec Configuration Loader] ccApp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] cvcd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\RunServices: [Symantec Configuration Loader] ccApp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] cvcd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O16 - DPF: {4D7F48C0-CB49-4EA6-97D4-04F4EACC2F3B} - http://www.ipswitch.com/_installs/wsftp_le/setup.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38041.1252083333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kan i hjælpe mig af med de viraer? Og få lukket hullet?
Avatar billede arlet Juniormester
26. februar 2004 - 11:39 #7
Ja, det kan jeg godt*S* Tjekker den lige igennem
Avatar billede arlet Juniormester
26. februar 2004 - 11:43 #8
Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Symantec Configuration Loader] ccApp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] cvcd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Symantec Configuration Loader] ccApp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] cvcd.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\System32\cvcd.exe
C:\WINDOWS\System32\ccApp32.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.

Khooker.exe er ikke en virus..
Avatar billede bkhansen Novice
26. februar 2004 - 11:50 #9
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
C:\WINDOWS\System32\cvcd.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ccApp32.exe
C:\Documents and Settings\Brian Hansen\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\PROGRA~1\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O16 - DPF: {4D7F48C0-CB49-4EA6-97D4-04F4EACC2F3B} - http://www.ipswitch.com/_installs/wsftp_le/setup.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38041.1252083333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
26. februar 2004 - 11:58 #10
Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede bkhansen Novice
26. februar 2004 - 11:58 #11
Okay, det har i hvert fald virket.
Nu kan jeg starte mcafee :-) Og er ved at opdatere :-)

Men er jeg beskyttet mod virussen nu?

Hvordan beskytter jeg mig bedst muligt?
Det må du vide arlet / Anders ? :-)
Avatar billede arlet Juniormester
26. februar 2004 - 12:09 #12
Hent de programmer i pakken og hold dit antivirus og windows opdateret. Så er du godt sikret