Avatar billede nbr Nybegynder
25. februar 2004 - 21:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke sende - kun modtage

Jeg kan lige pludselig ikke sende email via outlook expres.

Den skriver:

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'mail.eremo.dk', Server: 'mail.eremo.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Hvad betyder det på alm. dansk???
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 22:01 #1
At der ikke kunne fås fat i mail.eremo.dk :-) Er du sikker på at dit mail program er sat rigtigt op?
Avatar billede nbr Nybegynder
25. februar 2004 - 22:02 #2
Ja, det har virket upåklageligt i ½år og nu pludselig denne meddelelse.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 22:03 #3
Men den ser ud til at være kørende, har du ændret kodeord eller noget?
Avatar billede nbr Nybegynder
25. februar 2004 - 22:14 #4
Nej jeg har ikke ændret kodeord - det skulle vel også betyde at jeg så heller ikke kunne modtage mails. Men det er ikke noget problem - kun at sende.....
Avatar billede Jman Praktikant
25. februar 2004 - 22:15 #5
har du tdc, som udbyder, så prøv at ændre din smtpadresse (idgående) til

smtp.mail.dk
Avatar billede Jman Praktikant
25. februar 2004 - 22:16 #6
eller andre udbydere:

Tele Danmark : smtp.mail.dk
Tiscali : smtp.wol.dk
Sonofon : mail.sonofon.dk
Orange / Mobilix : mail.mobilixnet.dk
Telia : mail1.telia.com
Cybercity : vip.cybercity.dk
Get2net (Tele2) : smtp.get2net.dk
Euroconnect : mail.euroconnect.dk
Image : smtp.image.dk
InterNord : post1.internord.dk
Zillion (TDC erhverv) : pasmtp.tele.dk
Uni2 Danmark : inet.uni2.dk
Zitech : mail.inet.zitech.dk
Stofanet : mail1.stofanet.dk
WebPartner : smtp.webpartner.dk
T-Online (Tysk) : smtprelay.t-online.de
Avatar billede anders31 Nybegynder
25. februar 2004 - 23:12 #7
0x800CCC0E er typisk den fejl outlook kommer med når den ikke kan resolve den server den kontakter.
jeg har selv haft problemet, og har løst det på flere måder. enkelte gange skal jeg bare ringe op igen så kan de
andre gange er der server bare nede
men slutteligt have min firewall låst porten den kommunikerede på.
du kan prøve at fjerne outlook fra den programoversigt firewallen bruger og så lade firewallen detektere nmæste gang du henter post, så plejer den at poppe op og spørge om den skal give adgang til outlook osv.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2004 - 03:07 #8
Hent det programfix der passer til din version af Outlook Express. Kender du ikke versionsnummeret, kan du starte Outlook Express, vælge Hjælp i menulinjen og herefter Om Microsoft Outlook Express. Versionsnummeret er angivet øverst i den boks, der nu kommer frem
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5143_174

Håber at det kan hjælpe dig.
Avatar billede minirikke Nybegynder
26. februar 2004 - 11:14 #9
Jeg fik i går aftes nøjagtigt samme problem, dog med outlook. Jeg har forsøgt alt. Jeg har prøvet at ændre afsenderudbyder, slået firewallen fra, geninstalleret outlook, prøvet at sætte det tilbage til standardopsætning, været inde og prøve at sende med outlook expres, kørt aovergaard´s henvisning fra TDC. Intet har hjulpet.
Jeg kan godt sende via min webmail.
Lige et spørgsmål her til sidst. Kører du med "Spamfighter" det gør jeg. Hvis du også kører med det så kan det muligvis være problemet!!
Avatar billede minirikke Nybegynder
26. februar 2004 - 15:06 #10
Vi er formentlig blevet "Blokket" pga. spam. Ikke fordi du/vi sender spam, men vi er blevet tildelt en IP som tidl. er blevet blokket, men endnu ikke slettet.
TDC eller din udbyder sletter på et tidspunkt den blokerede IP, men der kan godt gå nogle dage (1 uge).
Avatar billede nbr Nybegynder
27. februar 2004 - 16:30 #11
Undskyl, jeg har ikke været på nettet et par dage på grund af problemer med min netforbindelse. Jeg skriver pt. fra mit arbejde, så der går nok et par dage før jeg kan afprøve alle jeres gode muligheder. Tak for det indtil videre.

Jeg skal nok huske at uddele point!!!!
Avatar billede Jman Praktikant
28. februar 2004 - 11:14 #12
så vil jeg da lige lægge et svar
Avatar billede nbr Nybegynder
29. februar 2004 - 09:50 #13
Superiors svar virkede - jeg ændrede den udgående server til smtp.mail.dk......... og så virkede det!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. februar 2004 - 09:55 #14
godt det lykkedes for dig *S*
Avatar billede Jman Praktikant
29. februar 2004 - 11:38 #15
tak for points ... :)