Avatar billede ljunggreen Nybegynder
25. februar 2004 - 21:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP. Forkert fjernelse af Linux

Jeg har lavet en lille brøler, da jeg ville fjerne linux fra min comp.
Jeg havde Win Xp pro installeret på computeren før jeg fik linux, og jeg ville ikke slette win, da jeg ikke var sikker på at linux var mig. Da jeg så var blevet sikker på at det ikke var mig, skulle det jo fjernes igen. Fra windows kunne jeg huske, at hvis man havde flere forskellige versioner af windows, og ville fjerne en af dem, skulle man bare fjerne partitionen det lå på. Det ville jeg så også prøve med linux. I partition magic 8 fjernede jeg de tre partitioner der var oprettet i forbindelse med installation af linux. Det gik også fint indtil jeg ville genstarte maskinen!...
Den kom op med en sort skærm (en form for grub, hvad ved jeg), hvor jeg kunne skrive komandoer (linux)

Jeg kan ikke få forbindelse til windows, og kan ikke starte op vha cd'en. Hvad skal jeg gøre for at komme ind i win igen og få slettet de sidste rester af linux?????
Avatar billede viciodk Praktikant
25. februar 2004 - 21:50 #1
Du skal finde en startdiskette et sted (måske du har en liggende tilfældigvis?) og starte op på den.

Så skriver du

fdisk /mbr

og genstarter. That's All! :)
Avatar billede viciodk Praktikant
25. februar 2004 - 21:50 #2
Og det skal være en Windows-startdiskette.
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
25. februar 2004 - 21:52 #3
Takker - fik lige svaret af en ven - samme svar
Avatar billede viciodk Praktikant
25. februar 2004 - 21:53 #4
Det var jo heldigt, lad os håbe det så virker :)