Avatar billede swamboo Seniormester
25. februar 2004 - 21:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mystisk "player" blokerer mit cd-drev

Jeg ved ikke hvor det kommer fra, og jeg kan ikke fjerne det.
Når jeg indsætter en musik cd i drevet, og klikker på den i f.eks. stifinder, så kan jeg ikke se numrene som man plejer, men noget der kalder sig "Player".

Den er ikke at se på andre tidspunkter. Den har en uninstall, men den virker ikke - det vil sige at den siger programmet skal afsluttes før den kan uninstalleres, og man kan ikke afslutte det grundig nok. Selv om player bliver lukket, er den stadig for aktiv til at den kan fjernes.

Det bevirker bla. at winamp ikke kan finde cd-en da der jo kun kan ses filer fra player og ikke numrene fra cd'en.

Hvad er det for noget?? Den siger selv, når man klikker på about:
portions utilice microsoft windows media technologies. copyright 1999-2000.
microsoft corporation - all rights reserved.
Powered by: midbar tech LTD

Hvad siger i til det??
Avatar billede stig3 Mester
25. februar 2004 - 21:55 #1
Prøv at kør hijack this:
http://download.com.com/3000-2144-10227352.html

og skriv resultatet herinde
Avatar billede viciodk Praktikant
25. februar 2004 - 21:58 #2
Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener, men det lyder som om det er en kopibeskyttet CD som slet ikke kan afspilles i Winamp. Du skal altså så vidt jeg ved bruge den player der ligger på CD'en.
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
25. februar 2004 - 22:07 #3
Hej Swamboo,

Du bruger WinXP?
Du kan evt. forhindre denne hersens Player i at starte op efter du rebooter, ved at køre msconfig.exe, gå til fanebladet "startup", finde denne her Player's .exe-fil og fjerne fluebenet ud for den.
(I taskmgr.exe kan du også stoppe den under "processes", men det andet skulle være lidt lettere, omend reboot-krævende ;o) )
Næst:
Reboot og brug uninstalleren til at fjerne Player-tingen.
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
25. februar 2004 - 22:10 #4
Sekunderer lige viciodk's kommentar!
Avatar billede viciodk Praktikant
25. februar 2004 - 22:21 #5
>>Sekunderer lige viciodk's kommentar!
Sekunderer? :)
Avatar billede buyteflon Nybegynder
25. februar 2004 - 22:27 #6
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
25. februar 2004 - 22:30 #7
viciodk> Ja, understreger, er enig med ;o)
Avatar billede viciodk Praktikant
25. februar 2004 - 22:31 #8
Godt, tak :)
Avatar billede swamboo Seniormester
25. februar 2004 - 23:45 #9
viciodk  -> Jeg tror ikke jeg er helt opdateret i min viden... Du har ret, det er en kopi'sikring. Jeg prøvede at kyle en gammel gennesis i, og der var den mystiske "player" væk...  Jeg vidste ikke de var begyndt at gøre sådan.

Men tak for hjælpen. (send et svar!)

PS. Hvordan kan man så rippe den til mp3 - det er til en bærbar mp3 afspiller, så det er vel et lovligt spørgsmål...  ;-)
Avatar billede viciodk Praktikant
26. februar 2004 - 00:18 #10
Det her skal jeg altså ikke have point for. ;o)

Jeg ved ikke hvordan du kan rippe sådan en CD til Mp3 (og om du må). Men du kan jo prøve at oprette et nyt spørgsmål. :)
Avatar billede swamboo Seniormester
26. februar 2004 - 07:41 #11
OK - så siger jeg mange tak - man lærer jo noget hver dag...  ;-)