Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
25. februar 2004 - 21:32 Der er 7 kommentarer

defekt tv-output?

jeg er ejeren af en geforce4 MX440-8x 128 mb DDR (nvidia) den har jeg nu haft i ca en måned. nu er der sket det at tv-outputet ikke virker længere...hvorfor? Det ironiske er at jeg var ude for det samme med grafikkortet jeg havde tidligere som var nøjagtigt det samme bortset fra producenten - outputet virkede i ca. en måned (ca. en fårekyllings levealder).
Jeg henvendte mig til butikken første gang og fik et nyt et efter at der var gået 3 uger! (de havde slet ikke checket hvad der var galt fordi de følte sig pressede i situationen og gav mig et nyt et dagen efter jeg brokkede mig).
det er bare bemærkelsesværdigt at der er gået en måned og fatter ikke hvordan den er gået i stykker.
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
25. februar 2004 - 21:51 #1
Hejsa,
Har du prøvet at opdatere video-BIOS'en?
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
26. februar 2004 - 14:10 #2
hvis man ikke har opdateret BIOS'en kan det så ødelægge tv outputet?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. februar 2004 - 14:13 #3
Du har ikke kommet til at pille TV-OUT stikket ud af grafikkortet mens TV-OUT var aktivt vel?

jeg har brændt mit TV-OUT af på den måde
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
26. februar 2004 - 15:29 #4
Nej, du ødelægger ikke tv-output'et ved ikke at opdatere video-BIOS'en - men nyligt installerede opdateringer af dit system kan forvente, at du har seneste video-BIOS.
De seneste versioner af din skærmkortdriver kan måske være programmeret til kun at fuldt ud understøtte en nyere videoBIOS end den, du har nu.
Jeg fik præcis samme problem på min Dell Inspiron (GeForce4 + Tv-out), og fixede det gennem en videoBIOS-update + en efterfølgende skærmkortdriverupdate.
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
26. februar 2004 - 17:27 #5
Hmmm... ja jeg tror måske rkhdk siger noget der, for jeg tror faktisk jeg har gjordt det med at pille stikket ud mens det var aktivt grrrr...må indrømme at jeg ikke var klar over at det kunne ske :,(.
Med hensyn til en bios update så er jeg sikker på at min PC vil have det godt af det, men jeg kan ikke se at det skulle være årsagen i og med at den har fungeret fint indtil her for nyligt hvor den slet ikke fungerer - det er en ekstrem skift i funktionalitet... hvis det var bios vl man så ikke mere opleve det som en ustabilitet?
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
26. februar 2004 - 17:33 #6
Jo, medmindre du har opdateret til en driver, der som minimum kræver en vis bios-version :)
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
26. februar 2004 - 19:03 #7
tak for hjælpen begge to :)