Avatar billede hoandb Nybegynder
25. februar 2004 - 18:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bios Adgangskode!!

Hej, jeg har en problem, jeg kan ikke huske min adgangskode til min bios, og det er en bærbar jeg har, hvordan kan jeg fix det, eller er der nogen kan finde ud af det??...................jeg har taget det lille baterie ud og prøve at genstarte com....men den virker stadig ikke. den lille batterie er under Lion/bærbar Batterie....... hjælp plz..:)
Avatar billede wever Nybegynder
25. februar 2004 - 18:55 #1
Send den ind til IBM eller hvem du har købt den hos... :)
Avatar billede peet-49 Novice
25. februar 2004 - 19:27 #2
Tag batteriet ud en halv times tid, og sæt det i igen, så er der ingen adgangskode
Avatar billede peet-49 Novice
25. februar 2004 - 19:27 #3
Det er batteriet på bundkortet, der skal ud.
Avatar billede darkside Nybegynder
25. februar 2004 - 20:23 #4
Når der først er sat bios kode på en bærbar og man glemmer koden har man et problem, det hjælper somregel ikke at hive batteriet af.
Avatar billede hub Nybegynder
26. februar 2004 - 01:19 #5
Forudsat at maskinen har et floppydrev, kan du gøre flg.:
Start på en Dos bootdisk--Win98 eller tilsvarende
Skriv debug
Enter
En bindestreg kommer til syne
Følgende kommando skrives O 70 2e
Enter
Følgende kommando skrives O 71 00
maskinen genstartes og biossen er resat
Avatar billede meinhoff Nybegynder
26. februar 2004 - 11:43 #6
Søg på google....der findes MASSER af sites der beskriver hvordan du skal fjerne biospasswords......findes osse sites der kun beskæftiger sig med bærbare.

f.eks : http://www.plasma-online.de/index.html?content=http%3A//www.plasma-online.de/english/help/solutions/bios_password_ibm.html

På den side finder du osse alle mulige andre bærbare end IBM.

Per