Avatar billede zerpentor Nybegynder
25. februar 2004 - 16:25 Der er 8 kommentarer

Min Tiscali Historie

sidst i sommeren 2002 modtog jeg en regning på omkring 1500,- der stod ikke på regningen hvad jeg skulle betale for. Jeg havde på det tidspunkt ikke kendskab til Tiscali og det undrede mig hvorfor de havde sendt mig en regning.
Derfor ringede jeg til dem med det samme og spurgte hvad det var for noget og ud fra regningens nummer kunne medarbejderen ikke fortælle mig andet end det var "en eller anden form for abonnement" efter meget snakken frem og tilbage fandt vi ud af at det handlede om et gammelt World-Online Internet abonnement som jeg (ifølge dem) ikke havde opsagt. Jeg var 100% sikker på jeg havde afmeldt dette abonnement via E-mail i 1998 da jeg flyttede. Det troede ham jeg snakkede med ikke på og krævede bevis på at jeg havde afmeldt. Jeg bad ham sende en udskrift med al trafik på min konto og bad ham undersøge hvornår telefon numret der sidst var blevet brugt i forbindelse til mit abonnement var blevet lukket. Det overraskede mig ikke synderligt da han informerede mig om at han ikke kunne se om der havde været trafik eller ej på kontoen.
Derefter spurgte jeg om servicen som abonnementet var knyttet til overhovedet eksisterede mere, og det kunne han heller ikke svare på...
Han lovede at undersøge sagen og jeg ville høre nærmere.

2 måneder senere...

1500,-
+250,- rykkergebyr

Jeg rystede på hovedet og arkiverede den i skraldespanden.

december 2002...

1500,-
+250,- rykker

Jeg ringede endnu engang til Tiscalis Kundeservice og efter meget snak, fik jeg besked på at regningen skulle betales og der var ikke noget at rafle om. Jeg fortæller pænt medarbejderen at jeg ikke betaler en krone før jeg har set udskrifter af aktivitet på kontoen og en forklaring på hvorfor jeg ikke har fået en årlig regning før nu (4 år efter)

Maj 2003...

1500,-
+250,- rykker
+Inkasso advarsel

Beslutter mig for at hidse mig op og skabe mig denne gang, for der er grænser for hvad jeg vil finde mig i...
Telefon damen jeg kommer til at snakke med er meget imødekommende og kan godt se der er noget galt og bliver bedt om at hænge på. Der går 5 minutter hvorefter hun kommer tilbage og siger de bliver nødt til at undersøge sagen, men det har de allerede snart haft et år til, så jeg vil have en afklaring med det samme ellers skulle jeg medvirke til en omgang med Inkasso. Jeg hænger på endnu 10 minutter hvorefter hun kommer tilbage og siger at regningen er blevet slettet og jeg skal se bort fra de tidligere regninger og at abonnementet er lukket. Jeg takker af og smider regningerne ud

3 uger efter modtager jeg et tilbudsbrev fra Tiscali med alle deres gode tilbud og en masse information om Tiscali, deres produkter og deres fremragende kundeservice.

The End
Avatar billede ckh Nybegynder
25. februar 2004 - 16:30 #1
Du fortjener da dine egne 15 point (og lidt til) for at have holdt sådan et eventyr ud må man sige......
Avatar billede muddi Praktikant
25. februar 2004 - 16:41 #2
Jeg har oplevet noget tilsvarende med mit TDC abonnement. De store selskaber lader til at være vokset sig enorme på for kort tid. Deres faktureringssystemer har åbenbart ikke kunne følge med...

En anden gang vil jeg anbefale dig ikke at smide dine regninger ud, da de er meget vigtige at have, hvis du som jeg, skal køre en klagesag...!

Gem alt hvad du modtager fra dem, også selv om sagen nu burde være afsluttet. Det kan jo være at den dukker op igen om et halvt år, som jeg var ude for.

/Morten
Avatar billede wolfcas Nybegynder
17. maj 2004 - 22:09 #3
jeg er pt igang med samme problem hos Tiscali! Det har kørt over 2 år nu. Er i gang med min 3. indsigelse...

Jeg må kun tale med inkassofirmaet, og de ved NADA, så de skal spørge Tiscali og så videre og så videre!!!!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
17. maj 2004 - 23:58 #4
Jeg har også haft de problemer med tiscali - heldigvis droppede jeg dem for ca. 1½ år siden... Men har dog oplevet at der ligepludselig kom en regning på ca. 2500,- dumpende ind af brevspækken (sjovt nok, så kan de først få deres økonomisystem til at virke, _efter_ kunden har forladt biksen!)

Jeg bad dem om at redegøre for de tidspunkter, som beløbet dækkede over, og de sendte mig (efter en del uger) en liste over tidspunkter, hvor de mente at der var manglende betaling for den dial-up-forbindelse, jeg havde... Nogle af tidspunkterne lå endda 3 år tilbage i tiden...

Jeg fik også at vide af dem, at det åbenbart var mig, som havde bevis-byrden - hvis nogle af de beløb var betalt, så var det mig, som skulle dokumentere det...

Heldigvis havde jeg diverse konto-udtog fra min bank, som jeg kunne bruge som dokumentation (bemærk dog at de fleste banker kræver betaling for at udskrive konto-bevægelser, som ligger mere end 1 år tilbage!)

Til sidst fik jeg beløbet ned på 880 kr - tidspunkter, som jeg ikke umiddelbart kunne finde dokumentation for at jeg havde betalt - og der tænkte jeg "880 kr. er en pris jeg er villig til at betale for aldrig at have noget med dem at gøre igen!" og betalte pengene...

Jeg har ikke hørt fra dem siden... (heldigvis!)

Nu er jeg glad bredbåndskunde hos Telia - der er orden i sagerne og forbindelsen er klippestabil - jeg er kun tilfreds med deres service :-)
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
29. september 2004 - 21:44 #5
Lige præcis det samme jeg oplevede med Tiscali....

Regninger på år gammelt forbrug, der lige pludseligt dukkede op.
Min opkobling der efter dengangs teknik virkede rimelig prismæssigt, blev lige -med tilbage virkende kraft- særdeles dyr. 700,- / md. havde jeg givet for en ISDN.
Det kunne jeg allerede dengang få ADSL billigere ...

Jeg havde et hyr med at afmelde mine 2 domæner og opkobling, jeg endte med at sende én fax + et brev + mail HVER dag efter en tid fik jeg bekræftelse på opsigelsen.

Men det har ikke stopppet regningerne for underlige abonnementer jeg aldrig har hørt om.

Det skal siges at jeg HAR oplevet det der er værre end Tiscali .. VIASAT! (har jo så ikke noget med indernet at gøre.

Jeg har Stofa idag og det spiller fint og er billigt til mit behov.
Avatar billede frendsen Nybegynder
08. oktober 2005 - 08:36 #6
Som mange andre har vi oplevet Tiscalis evner og gode service.
Vi vil acceptere og betale en regning der svarer til forbrug og
tidsperiode. De kunne de ikke klare. Vi har ikke set flere rykkere
de sidste par år.
Mere om Tiscali på www.lortetiscali.dk
Avatar billede wolfcas Nybegynder
14. september 2011 - 09:21 #7
luk
Avatar billede wolfcas Nybegynder
14. september 2011 - 09:23 #8
hov troede det var min egen, så ville lukke :/