Avatar billede chuckie Nybegynder
30. januar 2001 - 22:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

punchdown block?

Hvad er den danske term for på \"punchdown block\"? Det er en enhed, der bruges inden for telekommunikation og netværk... Forbinder vist nok telefonlinjer.
Avatar billede guiron Nybegynder
31. januar 2001 - 09:25 #1
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg vil mene at det er noget over i, krydsfelt, central eller måske backbone..
Jeg vil da mene at det er noget over i den stil du mener...

/Guiron
Avatar billede chuckie Nybegynder
31. januar 2001 - 10:07 #2
Hej! Tak for svar! Du kan se et billede af dimsen på f.eks.

http://www.action-electronics.com/pps66.htm

Jeg vil blive meget glad og smide om mig med point, hvis du kunne oplyse, om det er et krydsfelt... Eller hvad dimsen ellers kaldes på danske... MVH
Avatar billede guiron Nybegynder
31. januar 2001 - 10:21 #3
Det er ikke det som man betegner som et krydfelt!

Man bruger dem for eksempel i centraler til telefoner /  LAN, men er ved at udspørge nogle kloge netværkshoveder omkring den. Har godt set dem før, men aner ikke hvad de hedder....

Svar følger lidt senere..

/Guiron
Avatar billede guiron Nybegynder
01. februar 2001 - 12:32 #4
Jeg har fået af vide af en kammerats far at den hedder en \"muffe\"

Man kan så følge ledningerne igennem mufferne og rækkerne, så man kan fejlfinde på f.eks. muffe 7, række 8!

/Guiron
Avatar billede chuckie Nybegynder
01. februar 2001 - 12:40 #5
Hej, /Guiron... Tak for svar. Jeg har accepteret dit svar, så jeg regner med du har fået point.. Ellers brok dig lige, og sig, hvad jeg skal gøre.

VH
Avatar billede guiron Nybegynder
01. februar 2001 - 12:45 #6
Hej Chuckie

Jeop.. jeg har fået point.. Takker. (hmm burde også sige tak til min kammerats far.. *LOL*)

/Guiron