Avatar billede sydpost Nybegynder
25. februar 2004 - 10:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genvej ved vedhæftning af filer i mailprogrammer

Jeg er løbet ind i et problem efter skift til Win XP. Jeg har en masse genveje på skrivebordet, som peger på forskellige mapper på harddisken, hvor jeg har dokumenter gemt. Disse genveje fungerer fint, når jeg arbejder i Quark og Word f.eks. Jeg kan sagtens åbne et dokument ved at vælge Filer -> Åben vælge Skrivebord -> dobbeltklikke på min genvej og derefter dobbeltklikke på den fil, der skal åbnes.

Når jeg så gennem Outlook Express (eller Lotus Notes for den sags skyld) vil vedhæfte en fil, forsøger jeg mig på samme måde. Desværre kommer jeg ikke længere end til genvejen. Programmet vedhæfter genvejen i mailen i stedet for at åbne genvejen, så jeg kan komme ned i mappen og vælge den rigtige fil.

Nogen ideer til hvordan jeg kan lave genvejen om, så den får mappeegenskaber i stedet for?
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. februar 2004 - 10:54 #1
Du skal finde filen/filerne-h.klik-send til-opret genvej-skrivebord
Avatar billede sydpost Nybegynder
25. februar 2004 - 11:24 #2
Det er mapperne jeg har liggende som genvej. I mapperne ligger der så mange forskellige filer. Jeg ønsker at have genveje til mapperne i stedet for at skulle klikke mig ned gennem en stor træstruktur, hver gang jeg skal sende en mail med vedhæftet fil.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. februar 2004 - 11:32 #3
Ok;) hvis du h. klikker på mappen i outlook-åbn, så kommer filerne frem.
Avatar billede sydpost Nybegynder
25. februar 2004 - 11:41 #4
Ja, men så kommer de frem i nyt billede. Det jeg gerne vil have er, at en genvejsmappe fungerer som en rigtig mappe. Dvs. når jeg vælger Vedhæft fil (trykker på clipsen), kan jeg vælge fx Dokumenter -> Billeder. Både Dokumenter og Billeder er mapper, som åbner sig i Vedhæft filer menuen. Hvis jeg så har mine billeder liggende under Billedeksempler kan jeg ikke komme ned i mappen. I stedet vedhæfter den mappen, som i dette tilfælde nu er en genvej. Prøv evt. ovenstående. Alle de 3 nævnte "mapper" er jo standardmapper i XP.
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. februar 2004 - 12:46 #5
tror ikke det ka la sig gøre,det samme sker her :( men kig evt på dette lille program Access Folders
http://www.shelltoys.com/access_folders/index.html
Avatar billede sydpost Nybegynder
25. februar 2004 - 15:48 #6
Det er lidt ærgerligt, at det er sådan med XP, men det ser ud til at være løsningen med Access Folders. Send det som svar cp1, så er der point :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. februar 2004 - 16:34 #7
bruger selv Access Folders og er svært glad for det ;)tak for point
Avatar billede sydpost Nybegynder
27. februar 2004 - 12:23 #8
Beklager den "sene" point givning - var lige kommet fra det :-)