Avatar billede avalodia Nybegynder
25. februar 2004 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan alle med Flash køre SWF-filer standalone uden browser ?

Jeg har en swf-fil som skal køre uden for browseren, fordi jeg vil bruge FSCOMMAND-funktioner til at styre skærmen med.

Kan jeg være sikker på at folk, der har installeret Flash-player til deres browser også kan starte swf uden for browseren?

Spørgsmålet gæler også Linux og Mac.

avalodia
Avatar billede bootlab Nybegynder
25. februar 2004 - 10:41 #1
Du kan ikke være sikker på at de kan..

Den flash player som er installeret i diverse browsere er ikke
en standalone player, og de ville derfor skulle bruge deres browser
til at se den med anyway... og der virker dine fscommands så ikke :/

Den eneste måde er at lave den allerførste fil til en .exe (windows)
eller til mac (.hqx) jeg ved ikke om unix/linux brugere kan se nogle af dem
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
25. februar 2004 - 11:35 #2
Er det ikke godt nok at kunne styre browservinduet?
Avatar billede avalodia Nybegynder
25. februar 2004 - 15:26 #3
OK, det skal jo ikke være for nemt at få skærmbilledet for sig selv :o)

Og til just4fun: Jeg bruger flash til at demonstrere programmer med og derfor ville jeg fjerne de forstyrrende browser-elementer, så man kunne koncentrere sig om det jeg ville vise - men jeg tror jeg må nøjes med "godt nok".

Exe-filer kan jeg ikke bruge i denne sammenhæng.
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
25. februar 2004 - 20:30 #4
Grunden til at jeg spurgte om det ikke var godt nok at kunne styre browservinuet var, at så vidt jeg ved kan man med FSCommand kalde javascript der ligger i den omkringliggende html (var vistnok det FSCommand oprindeligt blev lavet til). Det må være muligt at lave noget javascript der fjerner knapper, laver fullscreen osv, som kan kaldes fra flash-filen.

På den måde ser det lidt applikationsagtigt ud. Man BEHØVER ikke have nogen knapper eller url-bar selv om det er et browservindue, da man via javascriptet kan slukke for det.
Avatar billede avalodia Nybegynder
25. februar 2004 - 21:46 #5
Problemet med javascript er at det kun er i MSIE man kan få helt fuld skærm uden titellinie mv. I de andre browsere vil der altid være titellinie og i nogle er der problemer med at fjerne proceslinien nederst på skærmen.

I Flash kan man i dag kalde javascript direkte fra Flash uden at bruge fscommand.

Jeg er endt med en løsning der består at fjerne det meste så titelinie og proceslinie bevares. Det gør også nogle brugere mere trygge end hvis deres kære browservindue forsvinder helt.

Mange tak for alle kommentarer.