Avatar billede wiking Nybegynder
30. januar 2001 - 21:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows NT 4.0 Alpha Server

Jeg har en Alpha som kører Windows NT 4.0.
OG NEJ, den kan ikke køre linux.

Er der nogen der har nogle dedicerede servere eller en i386 emulator, så man kan lave et eller andet med den ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. januar 2001 - 22:02 #1
Prøv VMware - det kan starte en Virtuel PC op...

http://www.vmware.com/
Avatar billede wiking Nybegynder
30. januar 2001 - 22:06 #2
Desvære, men WM Ware virker ikke på ALPHA.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. januar 2001 - 22:07 #3
Ja, det ser jeg nu ...
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. januar 2001 - 22:07 #4
Skulle lige til at paste det ind ..
Avatar billede devia Nybegynder
31. januar 2001 - 13:24 #5
Hvad er det for en Alpha Server ?  (Kan garanteret godt køre Linux)
Og hvad er det helt præcist du gerne vil lave med den?

Stort set alle Microsoft produkter til NT4 er lavet i en Alpha version, plus ufatteligt mange 3. parts applikationer.
Avatar billede wiking Nybegynder
31. januar 2001 - 14:57 #6
Der er ikke udviklet en bios verion til denne Alpha. (Digital Alpha 3000). Jeg vil gerne bruge den som Dedicated server i spil & Lignende.
Jeg har den allerede kørt om med MANGE andre ting, men den er ikke belastet.......
Avatar billede devia Nybegynder
31. januar 2001 - 17:30 #7
Har du ikke en mere specifik modelbetegnelse? Den eneste 3000 model jeg umiddelbart kender er DEC 3000 AXP, hvilken der ikke fås ARC console eller AlphaBIOS til og derfor ikke kan køre NT (mig bekendt).
Har du ikke adgang til en SRM console når du booter? Kan du ikke skifte?
Kan du fremtrylle en SRM konsol, er jeg ret sikker på vi godt kan få den til at æde f.eks. en RedHat.
Avatar billede wiking Nybegynder
31. januar 2001 - 20:19 #8
Jeg snakkede med Compaq, de siger at den ikke understytter linux.
Den er designet til Windows.
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. januar 2001 - 23:17 #9
Ikke understøtter Linux? Linux er ikke kun Linux, det kan fås i MANGE verianter - og det skulle undre mig hvis ikke én af disse kunne køre på din computer.

\"Designet til Windows\" - det står der på alle mærke vare maskiner... og de kan OGSÅ godt køre Linux...

Hvis jeg var dig, ville jeg finde en Linux, som kan køre på en Alpha computer - hvilket ikke er særligt svært, da alle (næsten?) af de store distibutioner understøtter flere forskellige CPU\'er - RedHat understøtter fx også Sparc (Sun) computere... (sådan én har jeg)
Avatar billede wiking Nybegynder
01. februar 2001 - 08:06 #10
Jeg pørver igen, BIOS\'en uynderstytter ikke linux, kun Windows.
Og der er IKKE lavet en bios til Linux.
Avatar billede kgnielsen Nybegynder
01. februar 2001 - 08:49 #11
FX32 kan køre almindelige intel baserede programmer på et alpha system.
Avatar billede wiking Nybegynder
01. februar 2001 - 09:11 #12
Hmm.... COOL!!
Men, hvor finder jeg det??
Avatar billede devia Nybegynder
01. februar 2001 - 10:59 #13
Enten VIL du ikke hjælpes, eller også VIL du ikke køre Linux !
Du har sansynligvis en AlphaBIOS på den (den til NT) og for at køre Linux med denne skal du såmend bare knalde en MILO på, thats it!
Avatar billede wiking Nybegynder
01. februar 2001 - 11:10 #14
Linux er for ustabilt, kgnielsen kom med svaret, så derfor accepterer jeg svaret.