Avatar billede bitvender Nybegynder
25. februar 2004 - 09:33 Der er 9 kommentarer

Hvordan kables BNC til RJ-45 stik ?

Hej forum

Jeg har et ældre (ether)netværk som er forbundet via et coax kabel og diverse bnc stik. Jeg skal nu koble en ny Pc’er til og har selvfølgelig det problem at det netkort der sidder i kun har et RJ-45 stik i rø…

Jeg har ”fundet” et lille converter kabel med et BNC stik i den ene ende og et RJ-45 stik i den anden. Problemet er bare at når jeg sætter det i den nye PC så ”dør” resten af netværket. DVS jeg kan ikke pinge fra nogen af computerne i netværket. Når jeg tager stikket ud kan jeg selvfølgelig pinge (og få svar) normalt.

Det foresvæver mig at jeg  muligvis har et ”krydset” kabel ??? og at jeg skal have et normalt ikke krydset.

Spørgsmål : Der er kun to ledere i coaxkablet – 1 hvid og en sort, men hvordan skal de sidde i et RJ-45 stik ??? – jeg har prøvet at klippe det ”fundne” kabel op og bytte om på placertingen af lederne uden at det hjalp. Så hvis der er nogen der ved hvor man kan findes skemaer el. lign. Så er der nogle point at hente
Avatar billede spagnum Nybegynder
25. februar 2004 - 09:50 #1
Svaret er eddike!

Fyld et decilitermål med eddike, og slyng det langsomt ud over dit kabinet.
Lad det stå og simre et par minutter, og læg eventuelt et koldt omslag om kabinettet!

Nu vil dit kabinet være taknemmeligt!
Avatar billede bitvender Nybegynder
25. februar 2004 - 10:29 #2
Tak for dit konstruktive svar - det hjalp ikke !

mvh
Avatar billede ulkj Praktikant
25. februar 2004 - 10:32 #3
Hvilken converter er det du har ????? har lige set på et hav af forskællige converter og det virker lidt som omd e er sat forskælligt sammen.
Avatar billede speedy1979 Nybegynder
25. februar 2004 - 10:36 #4
Eddike? Den var alligevel ny...

Pjat, du kan ikke direkte kable BNC og RJ45 sammen, det er to forskellige kabeltyper, som ikke sender/modtager signaler ens.

Skal du finde en billig løsning, så er muligheden en ældre eller lille hub med både BNC og RJ45, de fås til ingen penge.
Bemærk: et krydset kabel er et ethernet kabel, hvor RX (receive) og TX (transmit) ledningerne er vendt rundt, så det kan benyttes direkte imellem to pc'ere. Jeg har et kabling skema (kun RJ45), du kan få tilsendt, hvis du har en adresse, jeg kan maile det til...
Se evt. mere på:
http://www.vmc.dk/Diverseprodukter.htm#Modular%20forlængerkabler
Kabelforbindelserne kan findes på:
http://ckp.made-it.com/ieee8023.html
Avatar billede exp Juniormester
25. februar 2004 - 11:11 #5
Tjek brugerinfo ;-)

Brugeren er allerede deaktiveret.
Avatar billede bitvender Nybegynder
25. februar 2004 - 11:27 #6
Tak for jeres (noget mere) konstruktive forslag/oplysninger.

Jeg forstår det sådan at : Det kan ikke lade sig gøre at lave et (coax)kabel med et BNC stik i den ene ende og et RJ-45.. altså et der virker - med et netkort med et BNC stik(og T-stykker, terminatorer osv) i den ene ende - og et netkort med et RJ-45 i den anden anden ?

Hmm så skal jeg ud og købe og installere 10 andre netkort.. tjah det er vel livet

Tak for hjælpen
Avatar billede speedy1979 Nybegynder
25. februar 2004 - 13:48 #7
Du har ret med kablet.

Alternativet er at finde en ældre hub/switch med BNC
Avatar billede ulkj Praktikant
25. februar 2004 - 14:45 #8
Hmmm et økonomisk alternativ er nok at invistere i 10 netkort med rj45 da disse jo vil værer freman kompatible man kan få 10/100 mb for en 50-70 kr :-)
Avatar billede bitvender Nybegynder
25. februar 2004 - 14:51 #9
Jeg brød sammen og købte et "BNC" kort... ja jeg har p..... i bukserne for på et tidspunkt bliver jeg jo nødt til at skifte resten... og kable om .. og have alt det bøvl jeg troede jeg kunne undgå.

Tak for svarene; Speedy får point for sine henvisninger.

MVH