Avatar billede bulderby Nybegynder
25. februar 2004 - 08:44 Der er 6 kommentarer

Split og Windows

Findes der en måde hvorpå man kan tage cd backup af sine data på en Redhat Linux server så man senere kan læse cd'erne på en windows maskine? Som det er nu laver min split kommando nogle filer der hedder xaa, xab, xac osv. Når de er brændt kan disse filer så læses af nogle windows programmer? Og hvilke programmer kan jeg bruge til linux således at cd'erne kan læses på en windows?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 09:48 #1
Hvilke slags filer er der tale om og hvor store er de?

Hvordan læser du dem med Linux?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2004 - 11:00 #2
En ISO CD med tar eller tar.gz filer burde kunne laves
på Linux and læses på Windows.
Avatar billede bulderby Nybegynder
25. februar 2004 - 11:31 #3
Det ville være rart hvis det var tar filer eller tar.gz filer, men  problemet er at jeg ikke kan få tar til at lave backup af hele mit system og samtidig sørge for at filerne ikke bliver større end f.eks. 675mb. Er der en måde hvorpå man kan gøre det?
Som det er nu er det én stor tar.gz fil som bliver splittet med split kommandoen, men det gør det svært af læse i windows på et senere tidspunkt.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2004 - 11:43 #4
Hvis split bare laver et clean split, så kan du vel kopiere stumperne ind
fra CD på Windows og bare konkatanere filerne ?
Avatar billede bulderby Nybegynder
25. februar 2004 - 12:15 #5
Det er rigtigt, men det skal helst være sådan at man kan tage én cd og se hvad der ligger på den, derfor ville det være rart hvis man kunne pakke filerne som tar.gz og starte på enn ny fil for hver ca. 675mb. Kan det ikke lade sig gøre, eller noget lign.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2004 - 12:47 #6
Så vidt jeg ved kan tar ikke gøre det. Heller ikke INFO-ZIP zip.

PKZIP kan så vidt jeg ved. Men jeg ved ikke om de leverer til Linux.