Avatar billede hitman Nybegynder
30. januar 2001 - 20:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Malingsliste (STOR)

Hvordan ville man lave en malingsliste med mange brugere på – hvor hvert indhold skal være forskelligt – vi snakker om 100-1000 brugere. Jeg har forsøgt at lave listen via ASP men det virker ikke særlig godt. For det første skal en side jo åbnes i browseren og for det andet er ASP ikke særlig velegnet til meget store beregningerne og langvarende opgaver. Men hvordan kører computerworld.dk dating.dk jatak.com deres malingsliste? Jeg har tænkt på at lave programmet i VB som så henter databasen på websiden via ftp og derefter begynder at sammen sætte de mange mails.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 20:59 #1
Avatar billede hitman Nybegynder
30. januar 2001 - 21:07 #2
Det hjælper desværre ikke - da de \"bare\" sender den samme e-mail til en masse personer. Jeg skal bruge noget der kan sende en masse e-mails med vidt forskelligt indhold (som sammensættes via en stor database).
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 21:58 #3
Kan du ikke koden den om?

/per
Avatar billede doeleman Nybegynder
30. januar 2001 - 22:59 #4
Du skal bruge noget rigtigt mailinglist software. Tal med dit webhotel, de kan helt sikkert hjælpe dig for et beskedent beløb.

Alternativt kan du kigge på http://www.listbot.com hvis det skal være gratis.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. januar 2001 - 01:03 #5
Er med en lytter
Avatar billede slash Nybegynder
31. januar 2001 - 12:48 #6
Hvad med at kode en stored procedure? Dette ville være en OK løsning hvis du anvender SQL-server 7.0/2000. Der kan du jo tillige lave schedules hvornår sp\'en skal køres etc. Deslige kan du implementere triggers, som f.eks. opdaterer givne tabeller når der bliver affyret en insert/update/delete på en tabel :o)

At indholdet skal være forskelligt alt efter hvem der får det er en smal sag... man skal bare tænke sig lidt om når man laver tabellerne i DB\'en =:)

Jeg anvender både triggers og stored procedures til mine mailinglister, og dem har jeg ca. 10 af; og performnace er god så længe du kører på databaseniveau!
Avatar billede jenz Nybegynder
31. januar 2001 - 20:58 #7