Avatar billede peterfyr Nybegynder
24. februar 2004 - 20:05 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk

Jeg har kabelnet på kollegienettet, og vil gerne have trådløst netværk til min bærbar.
Hvor skal man købe trådløst netkort henne? Hos min udbyder, eller er det lige meget?
Avatar billede peet-49 Novice
24. februar 2004 - 20:12 #1
Det er lige meget.
Avatar billede peet-49 Novice
24. februar 2004 - 20:13 #2
Du kan købe her: www.ph-computer se under netværk.
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 20:14 #3
har du trådløs netkort i din laptop ? : hvad har du ellers som kobler dig op på kollegienettet ?? (tænker på router, switch, osv.)
Avatar billede peterfyr Nybegynder
24. februar 2004 - 20:32 #4
Inde under PH Computer, er det så USB Trådløst netværk, Trådløs PC Card eller Trådløst router jeg skal bruge.

Og hvordan ved det trådløse netværk så, at jeg er på nettet igennem Kollegienettet?
Avatar billede peet-49 Novice
24. februar 2004 - 20:40 #5
Hvis du kun har et netstik på værelset til internet, skal du have et netkort og router.
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 21:29 #6
Du skal da først acceptere et svar når du har fået besvaret dit spørgsmål !

Det er svært at hjælpe dig hvis ikke du fortæller hvad du har i forvejen ;o)
Avatar billede peterfyr Nybegynder
24. februar 2004 - 21:33 #7
Jeg har kun netstik op værelset.
Så man skal også have router, kan jeg forstå.
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 21:39 #8
Du mangler således:

1. et accesspoint (som kan være indbygget i en router)
2. trådløs netværkskort (PCNCIA-kort)

Jeg finder lige et par forslag!
Avatar billede peterfyr Nybegynder
24. februar 2004 - 21:40 #9
Hvorfor skal jeg også have en router?
Er det ikke nok med bare et instikskort?
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 21:41 #10
vil du også kunne udskrive via trådløs ? - dvs. uden at du skal have et printerkabel sat til din laptop ?

Hvis ja, så fortøl lige om printeren er med USB eller Parallel-tilslutning !
Avatar billede peterfyr Nybegynder
24. februar 2004 - 21:43 #11
Jeg har ingen printer, pt.
Det vigtigste er, at jeg skal have adgang til min bærbar, når jeg ikke er hjemme.
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 21:44 #12
øøhhh ... adgang til din laptop når du ikke er hjemme ? forklar lige det
Avatar billede peterfyr Nybegynder
24. februar 2004 - 21:46 #13
Altså jeg skal have trådløst internetadgang på min bærbar når jeg f.eks. er på skolen
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 21:50 #14
hvad med derhjemme ? Vil du også være trådløs der ?
Avatar billede peterfyr Nybegynder
24. februar 2004 - 21:51 #15
det er ligemeget. Jeg har mest behov for at være trådløs, når jeg er andre steder.
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 21:54 #16
Jeg har alligevel fundet det hele til dig  ;o)

Her er et Accesspoint fra Linksys som er et godt og anerkendt mærke (11+54 mbps):
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18513  (711,-)

Her en router med 4 ports swirch, firewall og accesspoint (alt i et) (11+54 mbps)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516  (668,-)

Med routeren er fordelen at du kan sætte flere PC/laptops til at bruge din forbindelse.

Til laptop'en vil jeg også foreslå Linksys (11+54 mbps):
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18509  (465,-)

Jeg har fundet netværksudstyr der både kan bruges til 11 og 54 mbps : dermed er du fremtidssikret, i det tilfælde at du fx. skal koble op på steder der måske kun udbyder 54 mbps. Merprisen er meget beskeden - og jeg ville ikke selv nøjes med udstyr der kun har 11 mbps!
Avatar billede peterfyr Nybegynder
24. februar 2004 - 21:56 #17
Mange tak for forslagene.
Det var lige hvad jeg havde tænkt mig
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 21:59 #18
Linksys er iøvrigt en del af Cisco som jo er en af de mere professionelle leverandører til netværk - bl.a. derfor jeg forslår dem. Jeg har endvidere rodet med routeren, som absolut er ok.