Avatar billede winners Nybegynder
30. januar 2001 - 20:49 Der er 11 kommentarer og
6 løsninger

Sb 128 virker ikke ordentligt....

jeg har lige erhvervet mig et nyt sb 128 pci fra creative... min mic og afspilning af Musik cd\'er virker fint, men problemet er når jeg vil høre midi, mp3 eller wav filer, den vil simpelthen ikke sige noget, men man kan godt se at den reagerer på wave under lydinstillinger....

På forhånd mange tak
Avatar billede halnet Nybegynder
30. januar 2001 - 21:38 #1
Er ledningerne til kortet tilsluttet rigtig??

Jeg har samme problem med mit - dog er det cd-lyden der ikke virker og lyd fra harddisken virker... jeg skal bare have taget mig sammen til at tilslutte ledningerne rigtigt... så virker det!!

- Anders
Avatar billede mozedennis Nybegynder
30. januar 2001 - 21:39 #2
udfra det du skriver
er der kun et og sige...
lydkortet er defekt..

Avatar billede winners Nybegynder
30. januar 2001 - 21:47 #3
halnet.. Hvilke ledninger tænker du på, jeg har en ledning i line out og op til mine højtalere og internt er det en fra mit cd drev til lydkortet, men da jeg stadig kan afspille musik cd\'er vil jeg mene at ledningerne er tilsluttet rigtigt......
Avatar billede halnet Nybegynder
30. januar 2001 - 22:10 #4
Jeg har mit kabel fra motherboardet og ned til kortet... ikke fra cd-drevet...

- Anders
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. januar 2001 - 22:12 #5
Jeg er lidt træt af folk der opretter brugere, smider alle pointsne, får et godt svar, accepterer og skrotter brugeren igen...

/vh
Simon
Avatar billede mozedennis Nybegynder
30. januar 2001 - 22:13 #6
inde i computeren skal der ikke være flere ledninger, og den har du sat rigtigt.
ellers kunne du ikke høre cd ud af højtalerne
driver er instaleret, så det kan ikke være det
sb 128, er utrolig nem at installere..
så der er kun en ting at sige  DEFEKT !!!
det skulle da lige være hvis du har skruet helt
ned for wave. (kik inde i kontrol pernelet under lyd)
Avatar billede halnet Nybegynder
30. januar 2001 - 22:21 #7
-> mozedennis
Så er mit kort måske også defekt??

- Anders
Avatar billede mozedennis Nybegynder
31. januar 2001 - 00:50 #8
til anders

der skal ikke gå noget kabel fra dit lydkort til
motherboardet.
det skal gå fra lydkort til cdrom
det er den eneste måde vorpå du kan komme til at
høre cd\'er......
Avatar billede deurell Nybegynder
31. januar 2001 - 10:31 #9
er det de samme programmer du bruger til cd og wave/midi/mp3?
Avatar billede halnet Nybegynder
31. januar 2001 - 11:02 #10
Ja... ved nogle af dem er det...
Jeg tror bare jeg skal flytte ledningeN så... så er den vist sat forkert...
*PING* - Nu ved jeg hvorfor det er at det ikke virker hos mig... jeg har 2 lydkort i maskinen og cd-en er tilsluttet til det forkerte... hehe

- Anders
Avatar billede spikey Nybegynder
31. januar 2001 - 12:55 #11
Prøv som sidste forsøg at se efter om der er Irq konflikter eller prøv med en ny direct x
Avatar billede cautoo Nybegynder
31. januar 2001 - 20:07 #12
En anden løsning:

Dobbeltklik på højtalerikonet ved uret og se om der er skuet op for \"Wave\"
Avatar billede cautoo Nybegynder
31. januar 2001 - 20:08 #13
Skuet = Skruet
Avatar billede nostradamus92 Nybegynder
01. februar 2001 - 23:34 #14
jeg har det saamme lydkort og har haft det samme problem, der er ikke andet at gøre end at bytte det........... :)

PS: det næste jeg fik gik tit død og begyndte at lave en høj pive lyd \"PPPIIIIIIIIIIVVV\".

(ubehageligt)
Så alt jeg kan sige er at du må bytte det.............. :)

held og lykke.
Avatar billede knecxt Nybegynder
02. februar 2001 - 19:39 #15
Prøv at opdatere til nyeste driver
Avatar billede wismann Nybegynder
05. februar 2001 - 21:02 #16
Bydt Kortet
Avatar billede winners Nybegynder
06. februar 2001 - 00:52 #17
jeg har nu været ude i butikken for at få byttet lydkortet, men da det nye stadig ikke virkede smuttede jeg der ud igen, også fik jeg at vide at det var fordi at min puter ikke var kompatibel med det nye lydkort... well køber mig en ny puter nu... Men mange tak for alle de gode råd og svar :-)) jeg vil nu dele pointne ud selv om det rigtige svar ikke kom :-))