Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
24. februar 2004 - 19:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lydknas med SB 4.1.

Hej Eksperter
Jeg har (tilsyneladende)problemer med mit lydkort fra Creative, SoundBlaster 4.1. Problemet er at der under afspilning af al lyd, kommmer en "kratten"/knas fra højtalerne. Indimellem kommer der også "pivelyde".
Jeg kører Win XP Pro, AMD Athlon 1.8 og mine højtalere hedder Altec Lansing (2 sateliter+ 1 sub)
Er der nogen der har et godt råd???
Avatar billede -hyber- Nybegynder
24. februar 2004 - 19:17 #1
Følger lige med her, efter som jeg har samme problem!
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
24. februar 2004 - 19:19 #2
hov... glemte at sige at "forstyrrelserne" især forekommer når jeg hører musik, og så samtidig arbejder med andre programmer.
Avatar billede drivers_coffee Nybegynder
26. februar 2004 - 01:02 #3
Hej,
Jeg har haft held til at løse et sådant problem ved at flytte lydkortet til nederste slot, så langt væk fra skærm-&netkort+andre elektronisk forstyrrende elementer som muligt. Der forekommer altid en smule interferens, og hvis kortene ligger lige op ad hinanden, KAN det have en mærkbar effekt ved nogle lydkort.
Derudover er en lydkortdriveropdatering naturligvis også en ok ide :)
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
26. februar 2004 - 14:40 #4
okey, lydkortet sidder i forvejen i det nederste slot, faktisk lige op ad netkortet, men som jeg ser er der ikke andre slot's jeg kan sætte lydkortet i. Jeg prøver en driveropdatering, iaften.