Avatar billede alberta Nybegynder
24. september 1999 - 12:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sommertid

I forbindelse med bookning af hinandens kalendere (outlook), oplever vi at tidspunkterne bliver 1 time forkert på nogle pc'er og ikke på andre. Aftalerne med de forkerte tidspunkter optræder efter den 1. okt, så vi regner med at det er fordi nogle pc'er skifter fra sommetid ca. en måned for tidligt. Hvor retter vi fejlen ?
Avatar billede alberta Nybegynder
24. september 1999 - 12:46 #1
Det var egentlig en fejl at jeg oprettede spørgsmålet i denne kategori...men nu er det her altså...
Avatar billede fcs Novice
24. september 1999 - 13:01 #2
Mit umiddelbare skud er at I bliver nødt til at sætte tiden rigtigt på de maskiner som problemet er på! Måske er de indstillet på en forkert tidszone eller noget i den stil. Gå ind under Kontrolpanel - Dato & Klokkesæt og check om alt er som det skal være (ens på alle maskiner, etc.)
Avatar billede codpiece Nybegynder
24. september 1999 - 13:02 #3
Windows95/98:

- Højreklik på uret nederst til højre
- Vælg Juster dato og klokkeslæt
- Vælg fanen Tidszone
- Vælg en zone der bruger GMT+01:00
- Sæt hak i feltet Automatisk skift til sommertid
Avatar billede kruger Nybegynder
24. september 1999 - 13:03 #4
fcs har ret men i skal være opmærksomme på at i først skal exportere kalenderen som en kommasepareret fil, før i ændrer til sommer tid. Derefter importere den igen, ellers kommer alle møder og aftaler til at så en time forskudt.
Avatar billede alberta Nybegynder
24. september 1999 - 14:43 #5
Indstillingerne er korrekte og ens på pc'erne.
Vi kører forskellige versioner af win95/98. Kan det evt. have noget med det at gøre ? Det jeg tænker på er, at for et par år siden skiftede vi fra sommertid til vintertid den sidste weekend i september...og nu gør vi det i oktober.
Avatar billede codpiece Nybegynder
24. september 1999 - 14:54 #6
Kører I mod en Exchange server? Har du checket dens tidszone?
Avatar billede alberta Nybegynder
24. september 1999 - 14:58 #7
Ja, vi har en Exchange Server, og jeg har checket tidszonen. Den er ok.
Avatar billede alberta Nybegynder
24. september 1999 - 15:01 #8
Alting ser ud til at være i orden..alligevel går det galt hos nogle brugere
Avatar billede codpiece Nybegynder
24. september 1999 - 15:18 #9
Prøv det her:

Funktioner | Indstillinger | Kalenderindstillinger | Tidszone

Fra M$: Appointments now show at different times due to change in time zone

http://support.microsoft.com/support/ServiceWare/Outlook/Out97/E9KM9ANBQ.ASP
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 1999 - 22:28 #10
De tidspunkter, der står i dit Outlook har oprindelse hos afsenderen. Hvis en mail bliver skrevet på en pc, hvis ur ikke passer eller direkte på nettet via en serevr, hvor tiden ikke passer, ja så passer tiden heller ikke, når du får mails-ene.
Avatar billede alberta Nybegynder
27. september 1999 - 08:16 #11
Tidszonen er i orden på både afsender og modtager.
Jeg tror problemet er, at nogle af pc'erne skifter til sommertid en måned før de andre...men jeg ved ikke hvordan jeg retter det.
Avatar billede kruger Nybegynder
27. september 1999 - 09:45 #12
Det er fordi nogle af jeres win95 installationer er gamle. Vi har selv problemet, og arbejder på at løse det.
På NT løser sp5 problemet.
Avatar billede alberta Nybegynder
27. september 1999 - 12:38 #13
Nå ok,  men løsningen for de gamle win95 pc'er er altså en ominstallation
Avatar billede kruger Nybegynder
27. september 1999 - 12:43 #14
Jeps. Med mindre du kan sætte en eller anden form for Time set ind i et login script
Avatar billede benny.dk Nybegynder
28. september 1999 - 08:19 #15
Hvis nogle bruger Schedule og andre outlook vil man, jvf MS support sider, have problemet fra den 26. september til den 23. oktober (jeg er ikek sikker på den sidste dato), da der er en fejl i schedule. MS har ikke andre løsninger på problemet end manuelt at rettet sine aftaler og i perioden sørge for at man i subject skriver tidspunktet, så folk ikke er i tvivl.
Avatar billede sus Nybegynder
07. oktober 1999 - 10:14 #16
Vi har time set i vort logon script via NT server og har alligevel samme problem