Avatar billede fister- Nybegynder
24. februar 2004 - 13:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

STORT problem

Jeg har internet gennem et kabel-moden, og i sidste uge kom min antenneforening til at sende strøm gennem antennestikket, og mit moden brændte af...

Derefter har jeg været inde og bytte det til et helt nyt, og nu kan jeg kun komme på nettet med en computer af gangen, ved at sætte kablet direkte fra modemet til en computer.

Jeg plejer at køre gennem en switch, tænkte at den også kunne være brændt af, men det ville virke lidt mærkeligt, for jeg kan godt køre netværk mellem computerene, og har endda også prøvet at sætte en router til, men det virkede på samme måde.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede venturer Nybegynder
24. februar 2004 - 13:52 #1
Det er ikke usandsynligt at din switch har lidt skade. Prøv med dine maskiner at teste ALLE portene igennem.

Det kan også være at det nye modem kræver et krydset kabel hvor du før benyttede en straight kabel (eller omvendt.. Se evt. om der er en uplink port på din switch).
Avatar billede espersen Novice
24. februar 2004 - 14:34 #2
et kabelmodem husker gerne senest tilkoblede netkort, derfor skal du slukke dit kabelmodem i 10-15 min. (væk med strøm!). Tilslut det hele igen

Væg-> Kabelmodem -> Router -> PCere (alle med alm. kabel)
Avatar billede fister- Nybegynder
25. februar 2004 - 14:52 #3
Det virker desværre stadig ikke....

Kunne godt være jeg skal prøve og låne en switch/hub af en af mine venner, og så se om det virker...
Avatar billede fister- Nybegynder
24. marts 2004 - 12:50 #4
Det var kablet der var i stykker... men ellers tak for hjælpen