Avatar billede razmuzdk Nybegynder
30. januar 2001 - 19:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GDLib på localhost!

Hvor kan jeg hente gdlib til php? og hvordan installere jeg det?
Avatar billede stingbat Nybegynder
30. januar 2001 - 19:10 #1
Kan ikke lige huske adressen, men hvis du smider en e-mail addy kan jeg lige maile dig lib\'en når jeg kommer hjem!
Avatar billede tfylliv Nybegynder
30. januar 2001 - 19:12 #2
Hvis du har php4.04 til windows, så har du det allerede.

Åbn php.ini og lav:

extension_dir=./
;extension=php_gd.dll

om til

extension_dir=c:/php4/extensions
extension=php_gd.dll ->

(c:\\php4 hvis det er der du har installeret PHP)
Avatar billede mjl Nybegynder
30. januar 2001 - 19:34 #3
Hvad er det lige, GDlib er for noget!!??
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
30. januar 2001 - 19:42 #4
mjl -> GDlib er en extension til php, så man kan få php til at generere billedfiler dynamisk. Nyttigt f.eks. i forbindelse med en tæller og menuting., men kan også bruges til mere komplekse opgaver til at - ja - kun fantasien sætter grænser: Grafer, k-systemer, ja sågar Bygningstegninger.
Eneste ulempe er at der ikke er så mange predefinerede ting - man skal selv tænke når man skal tegne cirkeldiagrammer, skyggelægninger, placere ting på skærmen...

PS: razmuzdk -> Hvis du ikke har php4 installeret allerede, kan den bl.a. hentes på www.php4win.de, hvor der også følger en række andre ekstensions med
Avatar billede mjl Nybegynder
30. januar 2001 - 19:45 #5
r brejnholt-> Takker....