Avatar billede el_cat Nybegynder
24. februar 2004 - 11:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Exchange - bruger kan ikke logge på når.

Hej Alle,

Jeg har et lille problem med vores exchangeserver.
Hvis en bruger overskrider deres mailbox størrelse, så får brugeren en mail fra systemadministratoren, og deres mailbox bliver lukket.
Brugeren tager kontakt og jeg åbner brugeren (har givet brugeren mere plads). Men så kommer problemet, brugeren kan ikke logge på deres mailbox før mailen fra systemadministratoren er blevet slettet, hvilken kun kan lade sig gøre via owa.

Er der nogle af jer der har oplevet noget lign.?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2004 - 11:42 #1
Slet ikke, vores er sat op således at vores elever når de når 8 MB modtager en mail om at de bør ryde op i deres mailboks, når de når 10Mb får de en mail om at de nu ikke kan modtage post og når de når op på 12 Mb får de en mail om at nu kan de hverken modtage eller sende post. De kan hele tiden logge ind og selv foretage oprydning. selv hvis deres mailboks kommer til at fylde mere end 12 Mb
Avatar billede el_cat Nybegynder
25. februar 2004 - 08:14 #2
Undskyld men mit ovenstående indlæg er hvis ikke helt korrekt.
Vores Exchange er sat således op.
15 mb. = warning mail
25 mb. = kan ikke modtage post
30 mb. = kan ikke sende og modtage post.
Men allerede ved "warning mail", for brugerne problemer. Når de åbner mailen fra systemadministratoren, så fryser deres outlook klient, men de mærkelige er at hvis brugerne går ind via owa så er der ingen problemer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. februar 2004 - 19:28 #3
Taler vi exchange 5.5 eller exchange 2000/2003 og hvor længe har den kørt. Det kunne være at den trængte til vedligeholdelse
Avatar billede el_cat Nybegynder
25. februar 2004 - 19:45 #4
Vi taler exchange 2000, og den har kørt siden sommerferien sidste år.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. februar 2004 - 19:56 #5
Jeg finder lige lidt link til vedligehold
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. februar 2004 - 19:57 #6
Prøv at læse grundigt her

http://www.eksperten.dk/spm/460043